Ja det går att ha en 12v / 230v converter. Men enkelt sagt den skulle döda din maskin. 120w i 230v är 10A i 12 volt. Och detta skulle suga ur ditt batteri på nolltid. Och nu vet jag inte hur just din generator ser ut men är absolut inte omöjligt att den skulle kunna ta skada då det blir mycket hög belasning när den inte kan ladda batteriet snabbare än det dras ur.
Då kör jag endast på cigg-uttaget så att jag kan ladda mobilen när jag kör, eventuellt laddar gps:en. Det borde väll ej ta skada?
Dessa handledsvärmare... vad är det?Tjejerna hade sådana på 80-talet... undvik dem.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Köp jacka, byxor och handskar så fyser du knappast nu.Gjorde nyss inlägg i bakaxeltråden om detta.Det du skall skydda dig emot är vinden, den kyler.Vill du sen skaffa handtagsvärme så visst, men börja med handskar och mc-ställ.
Tycker du 70 km/h är en låg hastighet att flyga av maskinen i... och landa på asfalten... och glida.....?Ta en cykel, trampa så bra du orkar och kör omkull med mening.Det är inte ens en fjärdedel så kraftigt som att vurpa i 70.Du kan ju åtminstone skaffa skydd åt tjejen, om du nu inte vill ha... En här i byn vurpade i 15-20 km/h med full skyddsutrustning (alltså även helkroppsskydd), bröt nyckelbenet och blev sjukskriven vecka efter vecka...Är priserna för skarpa så finns det massvis med knappt använda begagnade ställ på Blocket från en 500:- Crosshandskar är för övrigt sällan vindtäta, ej heller höga nog för att ge vindskydd vid jackans ärmslut.