håller till fullo med dig Anders! brist på förståelse och respekt är det största problemet, inte brist på lagliga leder.sen tycker jag också som många att skogsaavverkning i stor skala borde klassas som miljlöbrott! det är inget annat än maximerat utsugeri av moder natur, för att gynna sina egna jävla ekonomiska intressen, kapitalistsvin är det som gör så!skog ska gallras och vårdas, inte skövlas!
Många av områden som det gnälls på här i Stockholm är inte naturreservat och har sommaren efter att man blivit utskälld skövlats ner och ser då ut som på föregående bilder. Tycker att man får vara tydlig och ge ut information om extra känslig natur och ordna lagliga alternativ på tex. kraftledningar samt områden där man har en byggplan inom ett ex. antal år.... Självklart med decibelkrav och vissa tider och absolut ej under jakt så slipper skogen bli sönderkörd på känsligare ställen och jägarna får hålla på med sitt vilket jag hatar lika mycket som att dom hatar mig på mina motorfordon. Sker det ingen sådan förändring SNART och det bara läggs upp strategier på hur man ska ta fast åkare så kommer det bli mayhem i skogarna snart. Folk bryr sig inte om ingen försöker ordna alternativ. I Stockholm finns endast BMK som tillåter ATV en gång i månaden och snart lite mer men ett spår som kan enduroköras på 10 minuter räcker inte. Mycket bra som alternativ men det behövs MER! Ordna ett nerlagt militärområde tex. typ Almnäs.....
Bilden visar ett markberett hygge. Markberedning gör man för att skapa bra planteringspunkter för ny skog, är det fel??
Vi måste alla hjälpa åt att få stopp på dem som kör i naturresarvaten. Upphör det och vi alla visar lite vanligt hyfs så är jag rätt övertygat om att ingen bryr sig om vi kör i kratledningsgatorna.
kan man inte tipsa ansvariga "politiker" eller vad dom nu är om denna tråden så de får se att det bara är en liten klick som skiter i allt och att de flesta vill komma fram till en gemensam lösning?
yEfter ett par omläsningar så ändrades även min tolkning och jag får väl helt enkelt be om ursäkt.