Det är marknaden som styr, tveksamt att den stora massan är intresserade av öppen diff bak.Maskinerna är gjorda för körning i terräng med inriktning på lek.Inte plantera blommor på gräsmattor eller för att spara golvet i garaget .
Bättre svängradie, bättre vägegenskaper, sparar bakdäck, sparar känsliga underlag som gräsmattor, stigar mm mm, listan kan göras lång. I min värld är det helt obegripligt att inte alla atv's har öppen, spärrbar diff, även därbak. Är det bara Cektek som har det eller är det fler?MVHChrille
håller helt med! jag har stört mig så mycket på detta så jag kommer montera en öppen bak på min maskin!
Inget att ta på alltför stort allvar...Enligt cosy är alla fyrhjulingar skit. Punkt.
kul att någon mer också stört sig på detta som helvete. att då få höra av vissa att det är helt onödigt dum grej. då blir man chockad.fan vad coolt om du fixade det på din hjuling. kommer du ta upp det när du gör det på detta forum? väldigt spännande detta ju.
Hur ni än diskuterar alla så har tråden spårat ur fullständigt. Läs rubrik och åter till ämnet
Oskar, det kanske håller på den där briggs & stratton du puttrar runt på, men knappast för en 800-1000 med 70-85hk.Orsaken är att det blir för mycket kraft för att fördelas ut på en knut.Fram brukar ju gå av, och då har du ändå två bakhjul som hjälper till.I skogen? Va faan är det plan mark eller? Det kommer göra mer spår med drift på ett hjul... Inte åker ni väl slalom mellan ALLA träd?Knappast förenligt med " tread lightly" .
orkar bara inte diskutera maskinval och körsätt med dig, men vill bara upplysa om att de allra flesta fordon har differential och motor med mer hästar än en can-allt moppe.hör och häpna jag hade diff med spärrfunktion bak på min GMC med 6.6L V8 TDI på 385hp/850Nm hållbarhet bestäms av materialdimensioner osv.dessutom blir det MINDRE belastning på drivknutarna med öppen diff, eftersom kraften går dit det driver lättast, med nuvarande stumma bakväxel så kan ju ett hjul stå på is och det andra på torr asfalt när du ger fullt med alla dina 71ponnys och vart går all kraft då?