Kollar dom avgasvärdet när man besiktigar en fyrhjuling?
Hittade något roligt här:http://trech.jetshop.se/tips--trix/trimma-cf-moto-c-259-1.aspxLängst ner på sidan är det trimpacket för 9825.Är det något att ha?Hur mycket mer får jag ut ur maskinen?Får jag bättre ax?Vilken toppfart kan man få?Är det förresten värt att byta hjul?Tack för lånet av tråden.
Det finns inte några bänkade siffror på paketet i sin helhet men efter att ha räknat på allt sammantaget med utgång från två bänkningar (avgassystemet och kopplingen) så räknar jag med en ökning från 16 hästar till 29 hästar på HJULEN.Detta ger dig mer ax, roligare maskin över lag.Motorn blir svalare.Toppfarten styrs av variatorn och däcken, med detta paket når du troligen en högre toppfart men Max är Max, det är när varvstoppet slår i.Byter du till större däck i syfte att få högre fart så hjälper det lite om du samtidigt får upp effekten, enbart större hjul orkar den inte.Med vänlig hälsning, Benny
Jag har testat biltemas avgasband flera gånger (rätt mycket på rullen), men det har aldrig varit helt efter en dags körning. Är det leran som förstör det tro?