Jag har samma problem på min Cf, plaströret som kommer ut från variatorn smälte precis bredvid den bakre avgasventilen, och det var ju som sagt jävligt varmt på högerbenet.Jag plockade bort avgassystemet och skar bort båda avgasventilerna och knackade bort rörbitarna som gick in ca 15mm i avgassystemet, dessa lär ju ha hindrat flödet en del.Efter detta så delade jag på avgassystemet och borrade/hackade bort båda "katalysatorena" sen svetsade jag ihop det igen och målade med värmetålig färg.När det hade torkat så lindade jag alltihop med avgasbandage, efter några provmonteringar så klippte jag till några 1mm alu plåtar och satte dit som värmereflektorer för att skydda div. plastdetaljer.Jag har bara provat att köra lite småsträckor ännu men det verkar gå kallare.Bilder kommer snart i en egen tråd.
Har precis som du att de brände hål på variator röret! Men jäkla vilket jobb å göra allt de där =P
Garanti.. men du kanske måste förklara för åf vad som skall bytas. För när det gäller verkstäder till fyrhjulinga eller kanske just Kina maskiner så verkar det vara fritt fram för vilket stolpskott som helst att öppna/bli ÅF/Verkstad
Kan inte mer än att hålla med! Dock måste jag säga det även gäller Suzuki och Can-am.. Ska inte dra alla över en kant för det finns helt otroligt bra ÅF också. Men det går åt mycket tid och frustration innan man hittar en som faktiskt bryr sig om sina kunder.