Vad kostar ett mckort nu för tiden ?Gissar att det inte är någon stor förfrågan på den behörigheten . Ser inte många övningsförare här uppe (det var mer förr)Ser desto mer eu45 moppe förarbevis syns på vägarna
Lite rätt har du, det har sjunkit lite, det är bara 7052 st som tagit A-kort mellan Januari och Septemper i år. Det finns dock 2,7 miljoner A-kort i Sverige så helt utdöende är nog inte denna "modefluga" Jag hittar ingen bra statistik på sålda fyrhjulingar tyvärr, kanske är de påväg att gå om
Det här var faktiskt intressant läsning. Att 28% av mc-olyckorna var påkörning bakifrån och att antalet motorcyklar fördubblats på 10 år var mer än jag trodde. Men det positiva var att antalet olyckor minskat med 19% på fyra år. Jag tror att SMC och god förarutbildning har stor del i detta.http://media.trygghansa.se/2011/04/15/motorcykelolyckorna-har-minskat-med-en-femtedel/
Mmm... nu har fler aktiva mc-förare vaknat och skrivit i tråden...Och som jag skrev tidigare, vi med mc och A-kort verkar tänka lite annorlunda än de som åker fyrhjuling och saknar A-behörighet.Det är många som tror saker på forum, men i denna tråd är det mer troende än i kyrkan på julottan.En kompis tog A-kort i våras och det kostade ungefär 15 000, fyra dubbellektioner för 4000 sen är resten tillstånd och uppkörning, riskutbildningar, mm, mm... alltså för 11000:-Någon skrev att de ser ner på fyrhjulingsfolk och visst är det så bland mc-folk... vi med fyrhjulingar är inte värda mycket skall ni veta!Är det kanske därför vissa här kaxar upp sig och hugger i luften och påstår att mc-är en utdöende fluga och endast till för dem som fick kortet på köpet....?Trams.Jag kör hellre en krokig 70-väg i 120 med mc än i 90 med ATV.