Det som oroar mig lite är att ni tycks tro att ni kör omkring på ett säkert fordon för att det har fyra hjul, det är väl väldigt sällan man står still och välter och sedan dör...
Exakt och precist!(ett allvarligt ämne så man får väl inte skratta... men liiite kul var det allt)Låt mig gissa... du har A-kort... och kör mc?Kollar man denna tråd så ser man ett visst mönster, de med A-kort har en lite annan inställning än de som inte har... Callahan har ju tex också A.
Kan det inte vara så att de med A kort försvarar det in i det sista pga att det kan vara en utdöende behörighet. När alla som fick med det på körkortet automatiskt är borta från trafiken.
Ja visst självklart är det precis just så!
Utdöende behörighet?? Dom som fick det på köpet finns det inte många aktiva förare kvar av. Den möjligheten försvann 1976 har jag för mig. 50-60 år nu. Påkörning från sidan på mc är en väldigt sällsynt händelse. Att använda det som ett skäl för att tycka mc är farligare är bara tramsigt. Sen verkar alla som inte kör mc att man hela tiden kör fort. Så fel men det är en seglivad myt. Farten dödar oavsett vilket fordon man framför.Frågan här är ju vilket fordon som klarar av farten bäst. Inte är det atv iallafall.Rikard skrev att man som atvförare lär sig snabbt att man inte kan ta kurvor snabbt. Stämmer. Som mc-förare får man istället lära sig hur man gör för att ta den snabbt. Sen finns det dom som inte lär sig det ena eller andra och då går det illa.Det är två skilda världar. Som att jämföra äpplen och päron.Som både mc-förare och atv-förare så håller jag med Hydro på alla punkter.Som mc-förare blir man väldigt riskmedveten vilket har uppmärksammats på flera håll. En aktiv förare går avrostningskurser på våren och även andra utbildningar för att hela tiden bli bättre. Lägger stora summor på skyddskläder. Kanske därför det bildas 2 läger här med dom med a-behörighet i det ena??