ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Ostrypt på väg
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 5 [6] 7 ... 9  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Ostrypt på väg  (läst 22381 gånger)

Utloggad LAHA

  • Spyderryder
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2060
  • Total likes: 0
  • Teckomatorp Skåne
    • Visa profil
LAHA
SV: Ostrypt på väg
« Svar #60 skrivet: 1 december 2011 kl. 07:00:16 »
Citat från: StefanN skrivet  1 december 2011 kl. 00:43:54
Gissar på för att skador/handikappade/dödsfall kostar fliiiiiis!

Då borde ju 2 hjuliga MC totalförbjudas.....
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Spyder RS

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Ostrypt på väg
« Svar #61 skrivet: 1 december 2011 kl. 07:34:02 »
Ge nu inte politikerna idéer!  :knupple:

Nä, men det lagförslaget har varit uppe ett flertal tillfällen genom åren men brottats ner av bla SMC.
Sen är det ju faktiskt så att i många länder är dessa dödsmaskiner förbjudna eller att det tex finns en gräns på exempelvis 250 cc för allmän väg.
Så även om man ibland kanske har svårt att tro det så har vi i Sverige en ganska så liberal lagstiftning.
De i USA är tex avundsjuka på oss som faktiskt får köra fyrhjuling på väg!

Annars är det ju som så att ju tyngre fordon man kör, desto större är dock risken att fler skadas, därför är ju körkortsklasserna i bokstavsordning efter hur tunga fordonen är och hur många som kan riskera att skadas vid en olycka.
Sen tillkommer ju de rent körtekniska faktorerna samt olycksriskerna vilket gör att man tex inte får köra mc bara för att man tex har C-behörighet.
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2536
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: Ostrypt på väg
« Svar #62 skrivet: 1 december 2011 kl. 13:01:39 »
Det är inte farligt med 4-hjulingar på väg om föraren är nykter.
Det är mindre farligt än MC och Moped, och det är alldeles tillräckligt med restriktioner som det är.
Alla eventuellt nya förbud och restriktioner som diskuteras har inget att göra med farligheten vid körning på allmän väg - nykter, utan baseras på avundsjuka och rädsla för förändringar/nyheter.
Att folk dör när de kör i fyllan och får fyrhjulingen över sig i ett krondike är inget stort samhällsproblem.
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Ostrypt på väg
« Svar #63 skrivet: 1 december 2011 kl. 14:01:02 »
Nu svävas det ut igen, men men...
Att påstå att en fyrhjuling generellt är mindre farlig på väg än en mc är ju fel.
I många fall tar jag hellre en skarp kurva på en mc än en ATV tex...
Men visst, en sänkt quad med riktiga däck går ju rätt bra på väg, helt klart (särskilt om det skulle råka ligga rullgrus i den där kurvan).

Men har någon någon gång kollat bromssträckan med en fyrhjuling?
...och då allra helst med en ATV, eller nån lite billigare quad.
Självklart finns det gamla motorcyklar med trumbromsar osv som är lika dåliga, men motorcyklar av samma årsmodell som fyrhjulingarna vi nu här snackar om här har oftast rätt stor skillnad i bromssträcka.

På min BMW finns det tex ABS, hur många fyrhjulingar har det?
På en bil tycker man det är självklart... men det klart, de flesta fyrhjulingar har så kass bromsar att det inte finns en risk för att hjulen skall låsas upp, trots ofta rätt dåliga däck.

Min mc är utrustad med bla delintegral-ABS:
http://bmwswedenpinter01.ergointegration.no/mc/teknisk_leksikon/en_artikkel.asp?id=2421
...så som sagt, tvåhjulingarna ligger lite före här.

Man kan ju undra när tidningar mfl som testar vägreggade fyrhjulingar kommer kolla just detta med bromssträcka, från 90...

Sen att statistiken inte visar på så många olyckor med fyrhjuling är väl inte så konstigt i jämförelse med mc.
Hur många mil på asfalt blir det totalt i Sverige med mc?
Och med fyrhjuling?

De flesta verkar ju inte köra över 100 mil per år med sina fyrhjulingar, klart det inte hinner hända så mycket då.

Men visst, i ovan nämnda rullgrus har ju fyrhjulingen ett övertag (likaså i sliriga rondeller mm) och sen syns ju fyrhjulingar bättre i trafiken än vad tvåhjuliga motorcyklar gör, vilket ger färre olyckor med bilar.

Men generellt är mc-folk betydligt bättre på att skydda sig och även tänka lite mer riskmedvetet än många på fyrhjuling, därav mitt förslag i denna tråd om att nån form av riskutbildning för fyrhjulingsfolk utan A-kort kanske vore lämpligt.
 
Tex, om man på detta forum diskuterar handskar så nämns aspekter som motstånd mot väta och vind, samt isolering mot kyla.
Jo, visst... men slitstyrkan mot asfalt då?
Flyger man av hjulingen så kommer man glida en bit...
Mc-folk har ofta asfaltsaspekten med i sina handskval.  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2536
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: Ostrypt på väg
« Svar #64 skrivet: 1 december 2011 kl. 19:23:20 »
Motorcyklister dör på tre olika sätt.
De kör så fort att de dör p.g.a. farten (och något oförutsett som händer som de inte hinner reagera på)
En fyrhjuling går inte så fort.


MC  kör in i en bil som missat dem för att de är så "små".
En fyrhjuling är betydligt större och syns bättre, detta i kombination med en lägre snittfart gör att säkerheten är överlägset bättre.


De sladdar omkull p.g.a. dåligt väggrepp, i kombination med hög fart blir det dödligt.
En fyrhjuling sladdar inte omkull, och som fyrjhulingsförare lär man sig snabbt att man inte kan åka fort i kurvor överhuvudtaget, skulle väggreppet trots allt bli för dåligt så får man bara en sladd.


Man är oskyddad på fyrhjulingen, visst, men inte lika oskyddad som på en MC.


En fyrhjuling har väl rimligtvis en kortare bromssträcka än en bil i alla fall, tack vare den lägre vikten som skall bromsas upp.
En MC, om det är bra grepp, har säkert ännu kortare, men det hjälper liksom inte.
Ingen kan få mig att uppfatta det som mer farligt att åka fyrhjuling än MC.


Det är t.o.m så att jag skulle vilja påsta att det är farligare att åka Can-Am spyder än fyrhjuling, trots att den både har 3 hjul, abs, antisladd OCH är bredare än fyrhjulingen.
Just p.g.a. farten.


Nu har jag ju inga vetenskapliga belägg för min magkänsla, men så upplever jag det i alla fall.
Visst körs det säkert mycket mer MC än ATV på vägarna, men här i byn där jag bor är det många fler fyrhjulingar än tvåhjulingar som snurrar runt på vägarna - och dessutom året runt.
Det skiljer sig säkert ofantligt mycket mellan land och stad, och antalet mil blir säkert många fler med MC tack vare bättre åkkomfort, fler långa körningar - och den högre farten.
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad AtvHudik

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1562
  • Total likes: 1
  • Idrott luktar svett. Sport luktar bensin
    • Visa profil
AtvHudik
SV: Ostrypt på väg
« Svar #65 skrivet: 1 december 2011 kl. 19:30:52 »
Hälften av alla som dör på mc gör det i kollision med annat fordon.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 800R XMR
BBFW - Atv madness

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2536
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: Ostrypt på väg
« Svar #66 skrivet: 1 december 2011 kl. 19:34:43 »
Mmm, och (gissar) 3 av 4 som dör på ATV gör det utanför allmän väg, och är onyktra.
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad MiffoPonken

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 141
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
MiffoPonken
SV: Ostrypt på väg
« Svar #67 skrivet: 1 december 2011 kl. 19:49:31 »
Jag kastar mig in i debatten!

Jag tror att den genomsnittliga MC-föraren är betydligt bättre på att framföra sitt fordon i trafik än den genomsnittlige ATV/QUAD-föraren är på att framföra sitt fordon i samma trafik.

PGA att en MC-förare måste ta ett anpassat körkort vilket inte ATV/QUAD-förare behöver.

/M
Anmäl till moderator   Loggat
Goes 625i MAX Grå

Utloggad vespa

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1317
  • Total likes: 36
  • Kön: Man
  • Sym Quadlander
    • Visa profil
vespa
SV: Ostrypt på väg
« Svar #68 skrivet: 1 december 2011 kl. 20:40:00 »
Din by är nog inte så representativ Rickard. I Sverige finns ca. 500000 st motorcyklar registrerade. Bland dessa finns även vägregistrerade fyrhjulingar. 18 % procent av dessa 500000 är så kallade övriga ( som inte är av de kända märkena ) om vi bortser ifrån en massa MC-scootrar och veteranmotorcyklar av udda märken och låtsas att hälften av dessa är vägregistrerade fyrhulingar så är det 45000 st och vi lägger också till de terrängregistrerade som 2010 uppgick till 60000. detta  blir då 105000 fyrhjulingar mot 455000 tvåhjulingar även att tvåhjulslägret skänkte bort rätt många som inte hade namn som Honda ,Suzuki,Kawasaki,Yamaha, Harley Davidson, Bmw , Triumph, Ktm och Ducati. Inga oreggade fyrhjulingar eller tvåhjulingar är medräknade i denna inte fullt så vetenskapliga uträkning  ;)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Ostrypt på väg
« Svar #69 skrivet: 1 december 2011 kl. 21:25:34 »
Citat från: Rickard Marklund skrivet  1 december 2011 kl. 19:23:20
...De kör så fort att de dör p.g.a. farten (och något oförutsett som händer som de inte hinner reagera på)
En fyrhjuling går inte så fort...

...En fyrhjuling sladdar inte omkull, och som fyrhjulingsförare lär man sig snabbt att man inte kan åka fort i kurvor överhuvudtaget, skulle väggreppet trots allt bli för dåligt så får man bara en sladd...

...Man är oskyddad på fyrhjulingen, visst, men inte lika oskyddad som på en MC...

...En fyrhjuling har väl rimligtvis en kortare bromssträcka än en bil i alla fall, tack vare den lägre vikten som skall bromsas upp...


Exakt, och det är DÄRFÖR gränsen på 20 häst finns.
Farten.

Två män inte långt härifrån har vurpat ordentligt med sina Yamaha Grizzly, båda klarade sig lindrigt, men enbart pga ren tur.
Båda är vuxna, alltså inget tonårsbusande... och båda hade hjälm.
Nu var det iofs terrängreggade hjulingar, och de välte på asfaltsvägar och hamnade i salladen, men de terrängreggade är ju identiska med de vägreggade vad gäller väghållning mm, så...
Dessa kurvor skulle jag lätt klara med dubbel moms på farten med mc, utan att välta, så jag vidhåller att en mc visst kan vara säkrare än många fyrhjulingar.
Och man kan ju inte bara räkna olyckor som leder till döden!

I tre år hade jag en vägreggad fyrhjuling av det lite värre slaget, Brembobromsar, tvåcylindrig KTM 950-motor på över 110 häst, WP-dämpare runt om, osv osv...
Den toppade lätt 200 km/h, och väghållningen var minst sagt BRA.

Med DEN kände jag mig rätt säker i trafiken, kurvor osv... men det gör jag verkligen inte på en fyrhjuling med crossdäck eller ännu värre med en fyrhjuling och terrängdäck.

Så visst, en fyrhjuling sladdar inte omkull, den välter.
Och föraren kastas... långt...

Och man är oskyddad på mc, ja.
Men varför skulle man vara mer skyddad på en fyrhjuling än på en mc?
Man kanske KÄNNER sig mer skyddad, men...?

Och visst har en fyrhjuling en lägre vikt än en bil, men hur många av landets tusentals fyrhjulingar klarar av att bromsa så framhjulen låser sig?
Nä, precis... inte ens i närheten.
Ofta inte ens på GRUS!
Nu skall de ju inte låsas på asfalt, men de flesta hjulingar kan bara sakta ner, inte BROMSA.

Sätter man sen dessutom på större hjul (vilket ju många terrängentusiaster gör) så försämras bromskraften ännu mera pga hävstångseffekten och hjulvikten.

Nä, fyrhjulingar är knappast så säkra som vissa verkar tro.
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad tompeng2

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
tompeng2
SV: Ostrypt på väg
« Svar #70 skrivet: 2 december 2011 kl. 00:08:11 »
Jag kan bara hålla med Hydro om 4hjulingarnas dåliga bromsar.
400kg ATV (med förare 500kg) och fart resurser uppåt och i många fall över 100km/tim är bromsarna fullständigt värdelösa på i stort sett alla ATV'er. Tycker det är skit av tillverkarna att göra så värdelösa bromsar.
Bromsförmågan är inte ens i närheten av vad det borde vara.
Att myndigheterna tillåtit B kort på 4hjulingar är förmodligen att 4 hjul anses vara likt mer bil än vad två hjul är.
Det är nog mest balans det handlar om.
ATV förarens yttre säkerhet har nog ingen byråkrat bekymrat sig om.
Anmäl till moderator   Loggat
Kawasaki KVF 750efi

Utloggad Gasgas 450 wild.

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 115
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Gasgas 450 wild.
SV: Ostrypt på väg
« Svar #71 skrivet: 2 december 2011 kl. 00:51:40 »
Nåja min vägreggade quad väger 175 kg och har brembo bromsar runt om så att säga att alla atv/quads har dåliga bromsar är fel iaf. Jag har iofs inte abs men nog nyper mina hydrauliska bromsar jävligt bra iaf. Och helt klart sitter du säkrare på en atv/quad än en 2 hjuling. Hur kan man tro annat? Du har ju 4 hjul och i många fall nerfbars som skyddar från en påkörning från sidan eller hur? Vad skyddar dem på en 2 hjuling? Iofs är ju mycket hastigheten men hur fort kör vi med 4 hjul på vägen? Max 100 kmh eller? Och då jämföra med en 2 hjuling som gör 250 till 300 kmh nuförtiden är ju inte ens jämförbart eller?

Och i 2 hjulingarnas fall är nog de mesta olyckorna pga fart..Och i 4 hjulingarnas tyvärr än så länge pga fylla.
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 5 [6] 7 ... 9  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Ostrypt på väg
 


Online just nu.

728 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
kenthas
Flest online idag: 758. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info