Tro inte för mycket på mirakel olja från yttre rymden! Det finns ingen tillsats i världen som kan laga en sliten kedja och utslitna linjaler, är det slut så är det! Visst kan en tjock tillsats minska ljudet men det lagar absolut inget
nä jag har inte speciellt höga förväntningar på mirakeloljan... inge fel på mina kedjor, men är rätt övertygad om att någon av vevarna är slut, och enligt tillverkaren av oljan så skall den ha effekt på detta fel. men tror att jag har för trasiga lager, inte bara slitna. dessutom lär jag ju få hosta upp min 10.000 för byte av vev, medan tillsatts kostade 700, tyckte det var väl värt ett försök.
Det är svårt att se på guiderna (linjaler)om dom är sliten.Det var inte förrän jag plockade bort sträckaren som jag såg att den nått kedjan Nu när jag rivit bort kedjor och guider så ser man att båda guiderna är totalt slut men kedjorna ser jag inget på med blotta ögat.Om jag kollar riktigt noga nu när jag har dom lösa i handen så ser jag att dom blivit sträckt för dom passar inte riktigt på drevet till 100%.Har du en -07 som det inte blivit bytt på så skulle iallafall jag byta i förebyggande syfte. (Jag hadde tur denna gång)
Upplevde något konstigt idag!Råkade dränka hjulingen och bytte därför olja flertalet ggr efter... men till saken hör att jag då körde utan oljefilter mellan gångerna. Och konstigt nog så försvann mitt knackande då?!?! Har inte satt tillbaks oljefiltret och provstartat och hört om knacket är tillbaks, men kan inte tänka mig någon annan orsak än oljefiltret. Luftburken var iof också borttagen, men ser inte att den kan påverka...Någon som har en teori?
intressant! men frågan är vad som gjort det? kanske bra att göra några täta oljebyten!?
låter ju väldigt mysko, kom du fram till nåt? blir bra sugen på att testa på min med, hade tänkt lämna in den imorn för kontroll å sen sälja skiten då den ändå bara står.