oja! chinabengtsson:)?
Jag håller på att byta kamkedjor och kedjeguider på min 650 xt-07.Dom är riktigt sopslut,ren tur att det inte har hvererat ordentligt.Den har gått runt 900 mil.
har provat utan variator... låter lika. måste vara veven :/
800r motorn ska ju ha bättre kedjor, har inte bara sträckaren hängt sig på din xtp?
Mitt oljud försvinner inte när jag ökar varvet, blir bara mindre påtagligt. Vid längre sträckor på ca 4000 v/m kan jag höra ljudet ganska tydligt smyga in precis när det övergår från nerför/plattmark till uppförbacke. Tycker dessutom att jag hör ljudet starkare på höger sida, borde vara starkare på vänster sida om det var variatorn tycker jag...Någon som provat någon sån där renoveringolja med metalltillsatser som skall "läka" slitna lager etc? T.ex. www.rvs.se 600 kr låter ju inte mycket för att få tyst på knacket...
Min pappa har bilverkstad så jag skruvar en del sj oxå och ja sådan olja är skit bra vi kör på orion och omega
jag har en sats hemma. skall prova i morgon em
jag befarar detsamma på min, har provat utan variatorn jag med, har även kollat sträckarna till kamkedjor....tycker att jag lokaliserar ljudet till strax under främre cylindern....har din blivit värre eller är det oförändrat? tänkte ifall man måste riva på engång eller om man åtminstone kan vänta ett tag, har ju inte haft maskin i mer än 2 veckor, vore ju kul om man han köra av sig lite innan...