Jag vill påstå att det är en stor skillnad på det klassiska variator ljudet som Canam alltid haft och ett mekaniskt fel som sliten och slak kamkedja och lagerfel. Men är man osäker så ska man ju såklart kolla det först och gärna jämföra med en kompis Canam så man inte beställer en ny vevaxel och monterar i istället för en påse nya glidklackar för några hundralappar
OK har spelat in ett klipp nu...[youtube]ZhFkaVI15lA[/youtube]
Hade samma fel på min Can-am 650 med knackande ljud på låga varv och det var kolven som inte låg inom toleransen, slog i cylindern när den vände i botten.
tack tomtefan!det där är exakt samma ljud som är på min, dock verkar det låta mer på din, men de kan ju va ljudupptagningen! när jag köpte den lät det ingenting utan kom efter ca 2h körning!får ta tag i det till helgen, skriv gärna om du hinner lokalisera ditt knack!att kolven skulle va för lång låter ju osannolikt sålänge den är orginal
förbannat om det skulle va så! köpte bara fyrhjulingen för att kunna ploga här hemma i vinter, tänkte att de var dumt att köpa kinaskit, och så pajar det med engång fastän man köpt kvalite! har inte tid med detta.hur många timmar har du kört med ljudet?
Precis så där lät polarens 07a renegade 800 på den hade ena avgasventilen i främre cylindern gett upp va bara ca en tredje del kvar av ventilen köpte nya avgasventiler slipade in dom o monterade dit toppen igen inga missljud o den gick som fan