Dom kanske uppger effekt på en terrängmaskin, min potatis (800 efi 2010) har 47 kW
...har en ny ktm950...Vad tror ni om gbc gator 28"?
HAhahandvärmare, FYFAN VA KALLT DET VAR I VINTRAS
Citat från: jonny700 skrivet 13 september 2011 kl. 16:37:56...har en ny ktm950...Vad tror ni om gbc gator 28"?KTM slutade väl med sin LC8 i 950-utförande och förgasare -06 och övergick till 990 med sprut... eller har jag missat något nu igen kanske?(MYCKET trevlig motor för övrigt )Skall man åka mudrace så krävs effekt skall du veta, det hela bygger på att ha effekt nog att kunna rotera hjulen så pass att däcken självrensar, och redan tex en Yamaha Grizzly 700 har problem med detta tillsammans med 27-tummare... det är en enstånka på typ 40-45 häst.Can-Am 800 klarar 27:or utan att clutchkit krävs och utan att elda remmen, men redan vid 28:or så rekommenderas clutchkit starkt.Så på en Dinli krävs det säkerligen nån form av modifiering av CVT:n om du skall hänga på hjul typ Gator 28....hur de sedan jobbar i leran är nästa sak...
Ganska underligt att man alltid ska berätta om de värsta man har hört hända just dinli och dra upp det i varenda tråd när någon frågar lite om en ny maskin. (speciellt dinli)Och det blir nästan lite löjligt med alla rekommendationer av att köpa nå annat hela tiden. Har man inte råd att köpa ny canam så kan man ju alltid köpa en beggad sådan. (en som är dykt med och el å andra saker som krånglar lite då och då. plus dyra delar)
Hmm kan inte se att jag varit så negativ till mindre maskiner utan snarare uppmuntrat till köp och sedan uppgradera till värre senare. Alla har ju inte pengar till att hoppa på de värsta och jag vill nog påstå att om man hoppar på mindre maskiner från början så håller man intresset vid liv längre. Brukar även rekommendera andra liknande märken och inte bara dinli när det gäller quad.Själv är jag och skriver oftast då det blir lite väl vinklad kritik.Priser vet jag skiljer en del mellan tillverkare och har sett priser på många delar så jag har jämfört (naturligtvis kan jag inte jämföra alla delar men i det stora hela)Håller med att man ska framföra åsikter men det är oftast det värsta som återkommer hela tiden (iaf hos vissa märken och det blir lite av hackkyckling.)Hur ofta kommer dem jobbiga problemen fram när någon frågar om canam? (Inte för att jag tycker det är en dålig maskin i jämförelse med andra, men fel uppstår även på dem)Det var ju en hel del olyckliga omständigheter när det gäller Taxi-micke och det är inte kul och han är ändå nöjd enl vad han skrev förut.Däremot tycker man ju att det borde komma något erbjudande till honom från de som orsakat att det blev extra mycket problem, som goodwill, då han visat stort tålamod och inte hängt ut någon.(vad jag sett) Låt nu framtiden utvisa vad 800:an går för och inte dömma ut den i förväg. Dinli verkar ha mycket att bevisa på detta forum mot alla dinli hatare
ska köpa mig en hjuling min första vill ha den att busa med ploga och gröta runt i skogen vad ska man ha för nåt?tacksam för svar //jonny
Citat från: Onlyhenke skrivet 13 september 2011 kl. 19:41:34Hmm kan inte se att jag varit så negativ till mindre maskiner utan snarare uppmuntrat till köp och sedan uppgradera till värre senare. Alla har ju inte pengar till att hoppa på de värsta och jag vill nog påstå att om man hoppar på mindre maskiner från början så håller man intresset vid liv längre. Brukar även rekommendera andra liknande märken och inte bara dinli när det gäller quad.Själv är jag och skriver oftast då det blir lite väl vinklad kritik.Priser vet jag skiljer en del mellan tillverkare och har sett priser på många delar så jag har jämfört (naturligtvis kan jag inte jämföra alla delar men i det stora hela)Håller med att man ska framföra åsikter men det är oftast det värsta som återkommer hela tiden (iaf hos vissa märken och det blir lite av hackkyckling.)Hur ofta kommer dem jobbiga problemen fram när någon frågar om canam? (Inte för att jag tycker det är en dålig maskin i jämförelse med andra, men fel uppstår även på dem)Det var ju en hel del olyckliga omständigheter när det gäller Taxi-micke och det är inte kul och han är ändå nöjd enl vad han skrev förut.Däremot tycker man ju att det borde komma något erbjudande till honom från de som orsakat att det blev extra mycket problem, som goodwill, då han visat stort tålamod och inte hängt ut någon.(vad jag sett) Låt nu framtiden utvisa vad 800:an går för och inte dömma ut den i förväg. Dinli verkar ha mycket att bevisa på detta forum mot alla dinli hatare Visst vore det trevligt om 800an och deras 700 kommer fungera bättre i framtiden. Blir ju ofta en del barnsjukdomar på nya modeller. Och det är ju så klart att det kan bli svåra problem att lösa allt på bästa sätt för både åf och importören/tillverkaren. Men man kan väl ändå begära att det ska vara någorlunda klara besked, och dom ska väl klara av att ringa tillbaks och ha en bra kontakt med sina kunder som hamnat i problem.Ska bli riktigt spännande att se vilken kompensation Dealy kommer att erbjuda Micke. Och han förtjänar nog en medalj eller något för att han håller humöret uppe. Och då har han inte ens en fungerande vinsch än, där borde hans åf SKÄMMAS! Det är väl bara att ta och skruva dit en ny!Jag brukar gärna tipsa folk om att satsa lite mer och gå upp på en beg dinli 450 istället för att köpa en random kines i 2-300cc bara för att dom är nya. För nästan alla blir ju sugna på mer effekt till slut, och då är det ju betydligt roligare med en 450 än en 300cc oavsett hur mkt trim dom köper till den lille. Citat från: jonny700 skrivet 13 september 2011 kl. 14:25:24ska köpa mig en hjuling min första vill ha den att busa med ploga och gröta runt i skogen vad ska man ha för nåt?tacksam för svar //jonnyDet här var väl en anledning till att jag tipsade om just Renegade, bus och lek är väl en uppskattad egenskap hos can-am. Ska man jobba mer så hade jag nog satsat på färre kubik och Yamaha eller Honda kanske.
-08:a minsann?SMR:en fanns nog kanske kvar lite, och kanske även SM... Adventure och SE mfl har jag dock aldrig sett nyare än -07, om ens det... Aja, i vilket fall som så spelar det ingen roll vilken fyrhjuling du väljer för i förhållande till din LC8:s så är alla fyrhjulingar slöa, men så länge du är införstådd med det så vore första steget att faktiskt provköra någon!...sen gäller det bara att hitta en handlare som byter in din tvåhjuling, så håll tummarna!Att kunna få igenom ett jämnt byte är nog lite väl orealistiskt tyvärr, men man skall alltid sikta högt heter det ju!