Tror inte ens det finns servo på någon maskin av 05-08
Jag köpte själv en Grizzly 450 -08 i våras för att använda för samma sak som du och jag är toknöjd, ....
Vad ligger du i för budget? Kan du dra moms?
Jag är på väg att köpa en fyrhjuling för skogsbruk, dvs jag ska använda den typ till att samla ihop och ta ut vindfällen, transportera in plantor, röj-och motorsåg och fikakorgen!Så hur ska kravspecen se ut? Vad ska jag tänka på? Kan ni som har erfarenhet av terränghjulingar i skogen hjälpa mig fylla på listan eller stryka onödiga saker? Polaris/Yamaha/Suzuki/Honda (ungefär i den rangordningen?) Spelar nog ingen som helst roll450/500/600/700/800 cc Sverige lider av kubik-sjuka, fast "anything goes"TerrängreggadHasplåtar Absolut ett krav, men spelar mindre roll om de är av plast, Aluminium eller stålFlak vore en dröm, men en murarlåda från Biltema funkar ocksåMonstermönstrade däck Helt onödigt för en vanlig skogsbondeSnökedjor Bara på vinten, bra vid snöplogning eller dra tunga lass...? Lättåtkomlig anslutning för batteriladdning, fäste för motorsågenJag tänkte mig nog en begagnad maskin med delad baxaxel. Finns det kraftigare fjädrar som tillbehör till alla modeller, om det skulle behövas?Är det stor skillnad på de olika märkenas/modellernas lågväxlar? Hur kan jag testa det vid provkörning?