Citat från: rallymarkus skrivet 23 september 2011 kl. 20:47:48Så diffen är lameller? Man hör ju så mkt olika men är det så så borde man ju kunna dra i den fast de e fullt hjulspinn? Nä de e klart jämför man så så e de ju lugnt, men jag säljer ju dresel själv så därför är de ju lättare me en kawwa är bara fundersam över diffen, hade de inte vart för den så hade ja redan beställt en faktiskt. Men dom ser ju fina ut är de nån som testat den ännu? Mvh markusRallymarcus jag har förklarat en gång i tråden hur diff låsningen funkar. Du behöver inte tvivla, det är lameller som påverkas av en vajer. Vad betyder det i praktiken? Det betyder att föraren kan dra i diff spaken och låsa framaxeln STEGLÖST efter behag och när som helst utan att först stanna. Det där med steglöst skall man ta med en nypa salt. I teorin funkar den så men i praktiken i "stridens hetta" är det svårt att hålla spaken i något sorts mellanläge. I verkligheten blir det gärna så att man drar in spaken fullt vad det går och då blir det full diff låsning. Alla vet att det är svårt att styra med diffad framaxel. Med lamell diffen kan man diffa utan fördröjning och släppa diffen utan fördröjning. Tänk dig in i en knivig situation. Ena framhjulet står på kanten på en sten eller en trädstam och riskerar att halka av, du behöver diffa för att komma fram men 1 sekund senare när du passerat över hindret behöver du svänga tvärt. Det är inga som helst problem med Kawa diffen eftersom den gör exakt vad föraren vill att den skall göra i exakt rätt stund. Ingen annan ATV diff funktion som jag känner till ger föraren sådan kontroll. Perfekt för rock crawl ! Lowest antyder att diff dreven kan paja om man diff låser och samtidigt svänger tvärt. Det har jag svårt att förstå. Ett lamell paket som "klämmer till " är inte ett ryck eller tjong cenario, det är en relativt mjuk process.Jag tror att alla <2011 Kawa diffar som har pajat har med inkoppling av 4x4 att göra.Ser med spänning fram emot info om Kawa har gjort 2012 4x4 inkopplingen mer idiotsäker
Så diffen är lameller? Man hör ju så mkt olika men är det så så borde man ju kunna dra i den fast de e fullt hjulspinn? Nä de e klart jämför man så så e de ju lugnt, men jag säljer ju dresel själv så därför är de ju lättare me en kawwa är bara fundersam över diffen, hade de inte vart för den så hade ja redan beställt en faktiskt. Men dom ser ju fina ut är de nån som testat den ännu? Mvh markus
Citat från: Lowest skrivet 23 september 2011 kl. 18:38:47Citat från: rallymarkus skrivet 23 september 2011 kl. 16:37:31hur är det nu med framdiffen låser den med kuggar, elr e de lameller? är gode nyfiken på o kolla in en kawwa faktiskt.. den e ju trots allt nästan 50 tusen billigare än en can amIläggningen av 4wd är kuggar och diffen är lameller.Kawasaki BruteForce 750i EPS 2012 kostar ca 106 000 :- terräng 112 000:- mc-regCanam Outlander 800R XT-P 2012 kostar ca 127 000:- terräng 134 000:- mc-regDet skiljer ca 20 000:- mellan dom och inte 50 000:- om du inte jämför kawan med den dyraste Canamen. Bruten är väll nästan bättre att jämföra mot Can-am 650, då bruten har 62hk och can-am 650 har 60hk. En 650 kostar ju 109tkr mot bruten på 106 så ser man det så skiljer det ju bara 3 till fördel för kawa.
Citat från: rallymarkus skrivet 23 september 2011 kl. 16:37:31hur är det nu med framdiffen låser den med kuggar, elr e de lameller? är gode nyfiken på o kolla in en kawwa faktiskt.. den e ju trots allt nästan 50 tusen billigare än en can amIläggningen av 4wd är kuggar och diffen är lameller.Kawasaki BruteForce 750i EPS 2012 kostar ca 106 000 :- terräng 112 000:- mc-regCanam Outlander 800R XT-P 2012 kostar ca 127 000:- terräng 134 000:- mc-regDet skiljer ca 20 000:- mellan dom och inte 50 000:- om du inte jämför kawan med den dyraste Canamen.
hur är det nu med framdiffen låser den med kuggar, elr e de lameller? är gode nyfiken på o kolla in en kawwa faktiskt.. den e ju trots allt nästan 50 tusen billigare än en can am
Citat från: Grönis skrivet 23 september 2011 kl. 21:15:29Citat från: Paran skrivet 23 september 2011 kl. 21:14:32Hämtade min idag.. Vi får väl se vad den går för. visst va du på TTmotor typ runt halv ett?Ja visst var jag de! smyger du på mig? =)
Citat från: Paran skrivet 23 september 2011 kl. 21:14:32Hämtade min idag.. Vi får väl se vad den går för. visst va du på TTmotor typ runt halv ett?
Hämtade min idag.. Vi får väl se vad den går för.
Jag googlade och hittade nått test, vilket tydligen var sjukt fel då! Då är det ju väldigt konstigt att ni jämför priserna mellan bruten och can-am 800 om bruten bara har 49hk! Är ju nästan i klass med can-ams 500
Citat från: jaas skrivet 23 september 2011 kl. 23:35:45Jag googlade och hittade nått test, vilket tydligen var sjukt fel då! Då är det ju väldigt konstigt att ni jämför priserna mellan bruten och can-am 800 om bruten bara har 49hk! Är ju nästan i klass med can-ams 500 Men hk på pappret säger ju faktiskt inte sååå mycket i verkligheten
Citat från: Paran skrivet 23 september 2011 kl. 21:50:25Citat från: Grönis skrivet 23 september 2011 kl. 21:15:29Citat från: Paran skrivet 23 september 2011 kl. 21:14:32Hämtade min idag.. Vi får väl se vad den går för. visst va du på TTmotor typ runt halv ett?Ja visst var jag de! smyger du på mig? =)jag va in med en kasse åt Andre då satt du på kontoret tror jag, för jag tyckte att din 650 stog ute på ett släp [/quoteJaha det var som tusan.. =)