Servon tyckte jag inte var spec mycket att hänga i granen. Den va rätt tungstyrd fast org däcken satt på. Servon på min är i en annan klass. Lite svårt att avgöra när man körde en sväng runt gatan bara men jag tyckte den va tungstyrd mot för min.
Citat från: Grönis skrivet 21 september 2011 kl. 07:00:58Servon tyckte jag inte var spec mycket att hänga i granen. Den va rätt tungstyrd fast org däcken satt på. Servon på min är i en annan klass. Lite svårt att avgöra när man körde en sväng runt gatan bara men jag tyckte den va tungstyrd mot för min. När jag provade den så upplevde jag den som lättstyrd . Kanske för att jag inte har någon servo på min maskin? Men i det stora hela så gillade jag den.
Intressant det här om framdiffen. Undra just hur länge min och kompisens kommer att hålla?Vet du Lowest exakt orsaken alla dessa diffar har pajat? Vad var huvudorsaken? Har du någon teori?Stora hjul i myren eller iläggning av 4wd och sen full gas, eller kört med dåliga packboxar och fått in vatten i oljan? En kombination av allt detta eller någon helt annan orsak.Pajar min diff så kan det inte bero på annat än dålig konstruktion eller dåligt material i grejorna.För jag kommer att undvika de uppräknade orsakerna.
hur är det nu med framdiffen låser den med kuggar, elr e de lameller? är gode nyfiken på o kolla in en kawwa faktiskt.. den e ju trots allt nästan 50 tusen billigare än en can am
Citat från: rallymarkus skrivet 23 september 2011 kl. 16:37:31hur är det nu med framdiffen låser den med kuggar, elr e de lameller? är gode nyfiken på o kolla in en kawwa faktiskt.. den e ju trots allt nästan 50 tusen billigare än en can amIläggningen av 4wd är kuggar och diffen är lameller.Kawasaki BruteForce 750i EPS 2012 kostar ca 106 000 :- terräng 112 000:- mc-regCanam Outlander 800R XT-P 2012 kostar ca 127 000:- terräng 134 000:- mc-regDet skiljer ca 20 000:- mellan dom och inte 50 000:- om du inte jämför kawan med den dyraste Canamen.
Hämtade min idag.. Vi får väl se vad den går för. (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Så diffen är lameller? Man hör ju så mkt olika men är det så så borde man ju kunna dra i den fast de e fullt hjulspinn? Nä de e klart jämför man så så e de ju lugnt, men jag säljer ju dresel själv så därför är de ju lättare me en kawwa är bara fundersam över diffen, hade de inte vart för den så hade ja redan beställt en faktiskt. Men dom ser ju fina ut är de nån som testat den ännu? Mvh markus
Citat från: Paran skrivet 23 september 2011 kl. 21:14:32Hämtade min idag.. Vi får väl se vad den går för. visst va du på TTmotor typ runt halv ett?
Hämtade min idag.. Vi får väl se vad den går för.