Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: kamkedjebekymmer  (lĂ€st 10727 gĂ„nger)

Utloggad OutlanderXT

kamkedjebekymmer
« skrivet: 1 juli 2011 kl. 22:26:14 »
Hej. Jag hÄller pÄ att byta kamkedja pÄ min can-am pÄ den bakre cylindern (pto).

Och den frÀmre kedjeguiden har gÄtt sönder. Det sitter dock kvar en del kvar dvs. den del av plasten som har en flik pÄ sig.

nu undrar jag om jag mÄste lös med toppen för att kunna montera dit min nya kedjeguide???
____________________________
Can am Outlander 650XT -07 sÄld
Can am Outlander 650XT -12 sÄld
Can am Outlander xmr 1k -16

Utloggad Psonℱ

SV: kamkedjebekymmer
« Svar #1 skrivet: 1 juli 2011 kl. 22:37:49 »
Bara genom att kolla i rep boken sÄ ser det ut som att toppen lÀr bort... Ser trÄngt ut..
Can Am Renegade 800R Xxc
      Styrhöjare
      Bighorn 27"

Utloggad OutlanderXT

SV: kamkedjebekymmer
« Svar #2 skrivet: 1 juli 2011 kl. 23:30:35 »
Jo jag kollade i den. Och jag blev tvungen att lÀtta pÄ toppen. Det gick fint.
Undra om man mÄste slÀnga pÄ en ny topp-packning?
____________________________
Can am Outlander 650XT -07 sÄld
Can am Outlander 650XT -12 sÄld
Can am Outlander xmr 1k -16

Utloggad Psonℱ

SV: kamkedjebekymmer
« Svar #3 skrivet: 1 juli 2011 kl. 23:39:41 »
Man mÄste vÀl inte, frÄgan Àr vÀl om man vÄgar chansa.. Det kan ju funka men det kan ju lika gÀrna lÀcka..
Can Am Renegade 800R Xxc
      Styrhöjare
      Bighorn 27"

Utloggad Bast3rd

SV: kamkedjebekymmer
« Svar #4 skrivet: 2 juli 2011 kl. 00:56:49 »
Klart du skall byta packning  :headbang: det gör man alltid  :headbang: Men varför byta kedja?
Polaris Sportsman 850 XPS 2011
CF Moto X7 2010 - Inbytt

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka dÀr -> www.satvf.se

Utloggad OutlanderXT

SV: kamkedjebekymmer
« Svar #5 skrivet: 2 juli 2011 kl. 09:06:51 »
En av kedjorna gick av nÀr jag var ute Ä körde. Verkade helt enkelt som att den var slut, konstigt nog. efter 488h
Äkte Àven pÄ att byta bÄda kedjeguiderna dÄ kedjan slagit sönder dem.
____________________________
Can am Outlander 650XT -07 sÄld
Can am Outlander 650XT -12 sÄld
Can am Outlander xmr 1k -16

Utloggad Cummins

SV: kamkedjebekymmer
« Svar #6 skrivet: 2 juli 2011 kl. 14:09:29 »
Har du kört hÄrt eller Àr det bara otur. Skriv sedan vad reparationen kostat dej i pengar dÄ det kan va kul att veta, för det finns flera maskiner som nÀrmar sej dom timmarna.
Ltr 450 Egen design Ny besiktad dÀ ni.

Utloggad Oskar P

SV: kamkedjebekymmer
« Svar #7 skrivet: 2 juli 2011 kl. 20:29:23 »
ingen garanti kvar?
blev det inte ventilsallad nÀr kedjan gick av?

och packning skall alltid bytas! i vissa fall Àven bultarna om det Àr strÀckbultar, men det Àr det nog inte pÄ sÄ smÄ motorer.
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" pÄ MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
HasplÄtar
frÀmre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packvÀska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad hocky79

SV: kamkedjebekymmer
« Svar #8 skrivet: 2 juli 2011 kl. 20:32:56 »
Är ju ett vanligt problem att kedjorna pĂ„ dom tidigare modellerna strĂ€cker sig och Ă€ter
sig in i guiderna. Dom kedjor som sĂ€ljs nu Ă€r av den uppdaterade sorten. Kan vara klokt att hĂ„lla ett öga pĂ„ kedjespĂ€nnaren.Är den lĂ„ngt ute sĂ„ mĂ„ste man byta. Hoppas du bytte bĂ„da kedjorna? Är guiderna slitna sĂ„ Ă€r kedjan slut.
can-am outlander 2007
Muzzy helsystem
mr.rpm 975cc kit
mr.rpm gen2 kammar
mr.rpm portat/polerat insug
mr.rpm race toppar +4.5mm insugsventil
mr.rpm 51mm spjÀllhus
mr.rpm oljekylare
STM rage VI primÀr& sekundÀr
Tune monster ECM
-09- luftfilter
-10- Injectors

Utloggad djmapleman

SV: kamkedjebekymmer
« Svar #9 skrivet: 3 juli 2011 kl. 21:54:56 »
Vi upptÀckte felet innan det var för sent pÄ min!
Den bakre kedjan hade Àtit sig in i guiden!
Dom nya guiderna var i helt annat material!
Min Àr en 08XT med bra precis 400 timmar!
Outlander 800XT
BRP Hasplast
BRP Plog
Dalton ClutchKit
Snorklad ("ECAS")
Vinch bak
28" MUDZILLAS
BrandslÀckare
TempmÀtare
Bandsats
Pipelift
Overridelös
Styrhöjning
Xtra batteri GEL
Uppflyttad kylare
HPG/Bilstein dÀmparkit
HighlifterfjÀdrar
Hand/tumvÀrme
MotorvÀrmare
800R insug
XMR variatorkÄpa

Utloggad OutlanderXT

SV: kamkedjebekymmer
« Svar #10 skrivet: 4 juli 2011 kl. 11:32:07 »
Hej igen. ventilerna och toppen klarade sig. Kedjan hade gÄtt utav nÀr samtliga ventiler var stÀngda. Kedjan gick pÄ 1020.- och kedjeguiderna pÄ runt hundringen/styck samt 20.- för plastbiten som ligger under kedjan. Det Àr som sagt var en helt annan typ av kedjeguide nu jÀmfört med den modellen som satt standard.

Innan jag byter topplockspackningen sÄ vill jag se att maskinen gÄr.
Kan Ă€ven tillĂ€gga att oljefiltret var helt tĂ€tt av plast och aluminiumspĂ„n  :o
Jag valde att spola ur motorn med diesel. Servicemanualen Ă€r guld vĂ€rd i dessa sammanhang. Åtdragningsmoment mm. finns ju dĂ€r.

Dock hade jag ett jÀvla bekymmer med att lyckas kugga in kammen rÀtt. Det Àr ju lÀtt hÀnt att det blir 180grader fel.

Kunde ej fÄ lös skruven/bulten pÄ framsidan motorn dÀr man ska kunna stoppa in ett verktyg nÀr kolven Àr pÄ TDC
____________________________
Can am Outlander 650XT -07 sÄld
Can am Outlander 650XT -12 sÄld
Can am Outlander xmr 1k -16

Utloggad OutlanderXT

SV: kamkedjebekymmer
« Svar #11 skrivet: 4 juli 2011 kl. 16:55:56 »
Nya bekymmer. Maskinen vill inte starta nÄt mera. :( motorn gÄr runt men det lÄter som att den gÄr aningens tungt. Det bakre tÀndstiftet Àr blött. Det frÀmre Àr torrt. Jag har kollat inkuggningen pÄ kammen pÄ den cylindern som jag har lös. Och det ser ut att stÀmma.
Inga felkoder finns heller.

NÀr kedjan small utav sÄ gick ju maskinen pÄ 1 cylinder. Jag har ju inte ens haft lös den frÀmre. sÄ den borde ju iaf. starta och gÄ pÄ 1 cylinder nu ocksÄ.

motorn poffar och luktar bensin, men vÀgrar starta.
Vad kan vara fel?
____________________________
Can am Outlander 650XT -07 sÄld
Can am Outlander 650XT -12 sÄld
Can am Outlander xmr 1k -16

 


Online just nu.

167 gÀster, 0 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 179. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme