vad har ni gjort med era maskiner för att kunna snorkla lite mer?
Köra först tänka sen Byt olja ofta om man åker mycket vatten, Diff, Låda, Motor.Fetta nipplar, jag gör det efter varje vända, då håller sakerna längre iaf för det mestaBrukar också köra Redlines fuktutdrivande och spridar rengörande skit i tanken =)
Citat från: Bull3N™ skrivet 14 september 2011 kl. 22:24:30Köra först tänka sen Byt olja ofta om man åker mycket vatten, Diff, Låda, Motor.Fetta nipplar, jag gör det efter varje vända, då håller sakerna längre iaf för det mestaBrukar också köra Redlines fuktutdrivande och spridar rengörande skit i tanken =)Förstår inte varför man ska byta olja oftare för att man åker i lite mer "fuktig miljö"??Kommer ju inte in nå vatten där oljan är?Fetta niplar och kanske lite spridar rengöring skadar ju inte... + lite spray för kontakter och dylikt
Citat från: Robbo skrivet 27 september 2011 kl. 18:56:17Citat från: Bull3N™ skrivet 14 september 2011 kl. 22:24:30Köra först tänka sen Byt olja ofta om man åker mycket vatten, Diff, Låda, Motor.Fetta nipplar, jag gör det efter varje vända, då håller sakerna längre iaf för det mestaBrukar också köra Redlines fuktutdrivande och spridar rengörande skit i tanken =)Förstår inte varför man ska byta olja oftare för att man åker i lite mer "fuktig miljö"??Kommer ju inte in nå vatten där oljan är?Fetta niplar och kanske lite spridar rengöring skadar ju inte... + lite spray för kontakter och dylikt Det kommer alltid av någon anledning in vatten, blandanat bli motorn varm som vi alla vet. Så ner i vatten, då blir den kall, sen varm.Och då bildas det kondens.Men om man inte vill byta olja oftare så behöver man ej. Ett tips bara........
Fan pojkar vad är det för kul med att dränka maskinen i vatten?Det ultimata är då att iförd dykutrustning köra utför en kajkant.Roligare är ju att skickligt "kravvla" sig fram i "omöjlig" terräng.Ni kan ju försöka slå mig på fingrarna Jag kör dagligen i skogen och torde lätt piska pung i vilken tävling som helst, men absolut inte i en "dränka maskinen tävling"