Sorry att jag kommer in här och "stör" nu när det mest är plastsnack... men tidigare i denna trÃ¥d tjatade ju jag om mina plÃ¥tbitar och nu har de fÃ¥tt vara med nÃ¥gra veckor... dock har de mestadels fÃ¥tt vila i garaget. Endast en enda runda har det blivit och nÃ¥n liiiten kvälls-sväng... och nu i förra veckan hängde jag upp hjulingen i luften för att kolla lite annat och passade dÃ¥ pÃ¥ att ta en bild pÃ¥ plÃ¥ten.SpÃ¥ren pÃ¥ bilden ger ju en hint om terrängen här och om varför jag vägrar ha diverse dräneringshÃ¥l, skarvar, skruvskallar och annat sket man hänger upp sig pÃ¥...(Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)...och nej, jag menar INTE bättringsmÃ¥la plÃ¥ten.
NÃ¥gra fler bilder...
3 meter lång behövs inte. Jag fick då över en bit så jag tror den hade räckt till en lång maskin också! Har dom inte 2000x1000x8? För kvadratmeterpriset blev ju ungefär detsamma som för mig. Jag gav 1600 för min men tror det var med lite rabatt.
Lite skit fastnar det på hyllan men när det är fullt så rasar det undan Nä 3 timmar är inte vid mass produktion. Laser tar säkert bara nån minut att skära med ,sen bockning på det.3 timmar kanske var lite till taget men den tiden är för en plåt och från att du tar i plåten till färdig plåt.Vi har gas och plasma skärmaskin på jobbet så det är lite långsammare än laser sen ska man märka ut hålen och borra dom och försänka.Med laser skär man hålen.Sen är kantpressen så stor så det tar lite tid att flytta dynor och knivar så man kan bocka allt för man måste bocka i rätt ordning.Det är lättare att bocka om man har många kortare dynor och knivar. Så man slipper dra en 3.5 meter lång dyna i sidled för att bocka.Så fler plåtar mindre tid per plåt. Men får se hur det blir med tillverkning. Man är ju sugen på lite extra cash.Men det får bli när vi får lagom med jobb igen för nu ligger det på som fan.
Kan ni inte skära i plast och göra plasthasisar av lite tjockare plast då? Det vill jag ha... har Iron Baltics hasplast nu men tror den är lite för tunn...
Nej där jag jobbar kan vi inte skära i plast man måste då ha en vattenskärmaskin eller en stansmaskin. tycker du att 8mm plast är tunt? Hur tjockt hade du tänkt ha.Och ska jag göra plåtar så blir det bara till yamaha grizzly 700/550 och kanske till 450 pga att jag har ritningar till dessa.För då kan jag test så att första plåtarna passar.Plast hit och dit tycker att aluminium är lite mer lyx ser lite mer rejälare ut.