Citat från: Pv544 skrivet 1 april 2011 kl. 17:21:32Jag tycker du ska gå på magkänslan, känns det inte rätt så köp inte. Om du misstänker att du kanske vill byta upp dig till värre om du fastnar, då är det ju bra att köpa en maskin som du tror kommer bli någorlunda lättsåld och ge dig dom flesta tusingarna tillbaks. Annars kan du ju lika gärna köpa en värre från början, så slipper du fundera. Det blir nog inte mindre roligt med en finare maskin.Om du inte har väldigt bråttom så kommer det ju garanterat ut många "nya" maskiner på marknaden den närmsta tiden.Men du verkar ha bestämt dig för Dinli 450? Då är det ju lättare att sitta och leta efter maskin. För ibland dyker det ju upp riktigt fina maskiner till bra pris, är man då på hugget går det nog att göra en fin affär.En sån sak som många ägare kan ju även ha en vettig förklaring, men helt klart så är det ju en sak som drar ner priset i dom flesta fall. Och för din del så är det ju lättare att sälja vidare om det inte är 8 tidigare ägare.Men vissa kollar/bryr sig nog inte heller, men dom flesta tycker nog det är lite väl många.Har du provkört några maskiner? Och vad tyckte du då?Har du någon bekant som kan låna dig en maskin för att åka lite längre på?Har bara provåkt polarens dinli, så jag har ju inte så mkt att jämnföra med. Det jag hängt upp mig på är ju dom där jävla dämparna! Någon som kan ge en objektiv syn på dinlis icke nitro dämpare vs nitro dämpare vs annan quads dämpare?"Alla" säger ju att dinlis dämpare är skit och att då köpa en med icke nitro dämparna känns ju bara fel!
Jag tycker du ska gå på magkänslan, känns det inte rätt så köp inte. Om du misstänker att du kanske vill byta upp dig till värre om du fastnar, då är det ju bra att köpa en maskin som du tror kommer bli någorlunda lättsåld och ge dig dom flesta tusingarna tillbaks. Annars kan du ju lika gärna köpa en värre från början, så slipper du fundera. Det blir nog inte mindre roligt med en finare maskin.Om du inte har väldigt bråttom så kommer det ju garanterat ut många "nya" maskiner på marknaden den närmsta tiden.Men du verkar ha bestämt dig för Dinli 450? Då är det ju lättare att sitta och leta efter maskin. För ibland dyker det ju upp riktigt fina maskiner till bra pris, är man då på hugget går det nog att göra en fin affär.En sån sak som många ägare kan ju även ha en vettig förklaring, men helt klart så är det ju en sak som drar ner priset i dom flesta fall. Och för din del så är det ju lättare att sälja vidare om det inte är 8 tidigare ägare.Men vissa kollar/bryr sig nog inte heller, men dom flesta tycker nog det är lite väl många.Har du provkört några maskiner? Och vad tyckte du då?Har du någon bekant som kan låna dig en maskin för att åka lite längre på?
Vart i sverige är det du letar efter hjuling?
Men om det bara är dämparna som skiljer så kan du ju köpa en med de sämre dämparna för att så småningom uppgradera till andra dämpare när ekonomin tillåter, OnlyHenke har ju en gammal 450 men med uppdaterade dämpare.
Välkommen till en av dom roligaste sport/fritidsysslan.finns en del att göra1-Byt till sportavgassystem.2-Förgasaren skall du bestycka, läs Dinli avdelningen här på forumet (bestyckar-tråden)3- Byt luftfilter till Uni eller liknande4- kolla gasnivåskruven i tumgas så den är längst ut5- dreva6- cdi trimmase till att byta olja+filter var 100e mil, stift var 300-400 milserva filtret noga med tvätt+olja, gärna SWWAFF-Rockoil då det har kanon flöde, snåla inte på filter service, har du kört i dammig miljö serva det efter varje körning, annat fall var 3-5de tankMarving är dynotestade slipon till dinlihttp://mc-butikenshop.se/produkt/Marwing-slip-on-for-Dinli-450ps: dom gamla dämparna lär vara bättre/mjukare till offroad än Nitro dämparna som enbart duger till gatkörning