gör man en rätt äffär på Dinli 450 så får man ge 31-33k för 2010 Lightning den nyaste modellen med 100-300mil på mätarennär det kommer till en 07a den gamla modellen med gula dämpareså är en bra deal nånstans 17-19k och max 500 mil23k hade jag aldrig gett för en repig,glappande, obesiktigad 07a
slitna bakdäck- lite repiga kåpor höger fram- ej besiktad- glapp-23k är inte så bra pris som du tror , alla som begär mer får inte sina såldaett par dar sen såg jag 2st Dinlis 07or för 18 resp 19k i topskick enligt annonserna , det kommer och går massa Dinlis. Är det under 20k säljs dom direkt, är det 23+ så blir dom stående ofta om det är 07or jag hade kollat denna för 15k kanske behövs bara oljebyte eftersom kåpor inte är viktigt för dig,sen så är den 8k billigare och extra däck ,trimpipa sitter på , mm
En dinli som gått runt 630 mil hur brukar en sån må? Skulle ni våga köpa en med öppet filter effekt system och dial a jet? Jag menar man kan ju anta att man kört den lite hårdare än en original, satt även riktigt grova däck på den med så den har säkert gått rätt mkt i sandgropar. Är jävligt sugen men tycker ni det låter som ett dumt köp?
Citat från: Flamingo skrivet 1 april 2011 kl. 15:41:10En dinli som gått runt 630 mil hur brukar en sån må? Skulle ni våga köpa en med öppet filter effekt system och dial a jet? Jag menar man kan ju anta att man kört den lite hårdare än en original, satt även riktigt grova däck på den med så den har säkert gått rätt mkt i sandgropar. Är jävligt sugen men tycker ni det låter som ett dumt köp?Det är ju mycket svårt att svara på det är ju skicket som avgör. Är allt bara helt och väl servat så kan den ju vara ett mycket bättre val än den som inte brytt sig och bara kört 300 mil utan att serva den.Ställer man mycket frågor och får bra svar får man nog lita på att det som är gjort är sant.
Jag tycker du ska gå på magkänslan, känns det inte rätt så köp inte. Om du misstänker att du kanske vill byta upp dig till värre om du fastnar, då är det ju bra att köpa en maskin som du tror kommer bli någorlunda lättsåld och ge dig dom flesta tusingarna tillbaks. Annars kan du ju lika gärna köpa en värre från början, så slipper du fundera. Det blir nog inte mindre roligt med en finare maskin.Om du inte har väldigt bråttom så kommer det ju garanterat ut många "nya" maskiner på marknaden den närmsta tiden.Men du verkar ha bestämt dig för Dinli 450? Då är det ju lättare att sitta och leta efter maskin. För ibland dyker det ju upp riktigt fina maskiner till bra pris, är man då på hugget går det nog att göra en fin affär.En sån sak som många ägare kan ju även ha en vettig förklaring, men helt klart så är det ju en sak som drar ner priset i dom flesta fall. Och för din del så är det ju lättare att sälja vidare om det inte är 8 tidigare ägare.Men vissa kollar/bryr sig nog inte heller, men dom flesta tycker nog det är lite väl många.Har du provkört några maskiner? Och vad tyckte du då?Har du någon bekant som kan låna dig en maskin för att åka lite längre på?