ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: dr pulley
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå ned

Författare Ämne: dr pulley  (läst 12447 gånger)

Utloggad Gamen

  • Skogsarbetare
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 118
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Gamen
dr pulley
« skrivet: 22 mars 2011 kl. 23:26:18 »
Hej tänkte montera min dr pulley koppling nu och jag har lite funderingar. Är det någon som har testat med komplett variator kitt vs original vikter men med annan fjäder och vad skillnaden är. Jag är inte ute efter någon toppfart bara ren styrka för den ska kunna dra runt ett par 27" i skiten. Jag blev tipsad att sätta tillbaka original vikterna när jag monterar kopplingen så jag undrar om det är någon som har erfarenhet av det och vilket som är best.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am 1000 xt -12
Can-am 650 -07 Såld
CF 500 ED -09 såld

Utloggad Bast3rd

  • Fordonstekniker
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 324
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • I'm the only Hell my mama ever raised!
    • Visa profil
Bast3rd
SV: dr pulley
« Svar #1 skrivet: 22 mars 2011 kl. 23:29:57 »
ja vill du att den skall vara stark så skall du ha org vikterna då växlar den ut snabbare och med dem andra vikterna så bibehåller du farten har jag för mig men rätta mig om jag har fel. skall åxå beställa en Dr Pully :)
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris Sportsman 850 XPS 2011
CF Moto X7 2010 - Inbytt

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka där -> www.satvf.se

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: dr pulley
« Svar #2 skrivet: 22 mars 2011 kl. 23:37:48 »
tyngre vikter= högre utväxling vid en given hastighet= lägre motorvarv och slöare accleration.
lättare vikter= växlar inte ut lika mycket vid en viss hastighet, vilket ger högre varv och rappare motor
observera att vikterna INTE påverkar vilket varvtal det blir när man kör iväg, alltså kopplinges tillslagsvarv.. det bestäms av fjädrarna i kopplingen, mjukare fjädrar ger lägre tillslagsvarv, men mer slitage på kopplingen om motorn går på tomgång länge.
det man skulle göra för att kunna smyga i låga farter med en CF är dels mjukare fjädrar i centrifugalkopplingen, men också fixa så att remmen går djupare ner i primärvariatorn, och längre ut på sekundären, lyckas man med det så har man ju sänkt utväxlingen "från start"


Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad hocky79

  • Powerperformance
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 228
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
hocky79
SV: dr pulley
« Svar #3 skrivet: 23 mars 2011 kl. 06:35:29 »
Citat från: Gamen skrivet 22 mars 2011 kl. 23:26:18
Hej tänkte montera min dr pulley koppling nu och jag har lite funderingar. Är det någon som har testat med komplett variator kitt vs original vikter men med annan fjäder och vad skillnaden är. Jag är inte ute efter någon toppfart bara ren styrka för den ska kunna dra runt ett par 27" i skiten. Jag blev tipsad att sätta tillbaka original vikterna när jag monterar kopplingen så jag undrar om det är någon som har erfarenhet av det och vilket som är best.

Jag köpte alla olika dr.pulley vikter när jag bytte till dr.pulley kopplingen. Jag fann ut att den gick bäst med samma vikt som orginalvikterna.
Anmäl till moderator   Loggat
can-am outlander 2007
Muzzy helsystem
mr.rpm 975cc kit
mr.rpm gen2 kammar
mr.rpm portat/polerat insug
mr.rpm race toppar +4.5mm insugsventil
mr.rpm 51mm spjällhus
mr.rpm oljekylare
STM rage VI primär& sekundär
Tune monster ECM
-09- luftfilter
-10- Injectors

Utloggad HADES

  • MC/MEKANIKER
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 485
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
HADES
SV: dr pulley
« Svar #4 skrivet: 23 mars 2011 kl. 08:14:50 »
Citat från: Oskar P skrivet 22 mars 2011 kl. 23:37:48
tyngre vikter= högre utväxling vid en given hastighet= lägre motorvarv och slöare accleration.
lättare vikter= växlar inte ut lika mycket vid en viss hastighet, vilket ger högre varv och rappare motor
observera att vikterna INTE påverkar vilket varvtal det blir när man kör iväg, alltså kopplinges tillslagsvarv.. det bestäms av fjädrarna i kopplingen, mjukare fjädrar ger lägre tillslagsvarv, men mer slitage på kopplingen om motorn går på tomgång länge.
det man skulle göra för att kunna smyga i låga farter med en CF är dels mjukare fjädrar i centrifugalkopplingen, men också fixa så att remmen går djupare ner i primärvariatorn, och längre ut på sekundären, lyckas man med det så har man ju sänkt utväxlingen "från start"



Pratar du verkligen om en dr pulley nu???  Låter mer som prat om orginalbitarna.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad HADES

  • MC/MEKANIKER
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 485
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
HADES
SV: dr pulley
« Svar #5 skrivet: 23 mars 2011 kl. 08:31:15 »
Citat från: hocky79 skrivet 23 mars 2011 kl. 06:35:29
Citat från: Gamen skrivet 22 mars 2011 kl. 23:26:18
Hej tänkte montera min dr pulley koppling nu och jag har lite funderingar. Är det någon som har testat med komplett variator kitt vs original vikter men med annan fjäder och vad skillnaden är. Jag är inte ute efter någon toppfart bara ren styrka för den ska kunna dra runt ett par 27" i skiten. Jag blev tipsad att sätta tillbaka original vikterna när jag monterar kopplingen så jag undrar om det är någon som har erfarenhet av det och vilket som är best.

Jag köpte alla olika dr.pulley vikter när jag bytte till dr.pulley kopplingen. Jag fann ut att den gick bäst med samma vikt som orginalvikterna.
Har du laborerat nåt med HIT-funktionen??? Tycker det är den som är svårast att få till på ett lite svagare fordon.Verkar som skillnaden blir större ju mer pulver maskinen har.Orginalvikter eller t.o.m. tyngre verkar ju funka bäst,o hårdare fjäder i bakre variatorn.Sen när man väl får till det perfekta "sliret" på ett underlag så märker man att det blir helt annorlunda på ett annat.Men helt klart en mycket bättre koppling än orginalet om man tänker åka med större hjul iaf.  mvh/hades
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad T

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1692
  • Total likes: 0
    • Visa profil
T
SV: dr pulley
« Svar #6 skrivet: 23 mars 2011 kl. 08:38:32 »
Citat från: Oskar P skrivet 22 mars 2011 kl. 23:37:48
tyngre vikter= högre utväxling vid en given hastighet= lägre motorvarv och slöare accleration.
lättare vikter= växlar inte ut lika mycket vid en viss hastighet, vilket ger högre varv och rappare motor
observera att vikterna INTE påverkar vilket varvtal det blir när man kör iväg, alltså kopplinges tillslagsvarv.. det bestäms av fjädrarna i kopplingen, mjukare fjädrar ger lägre tillslagsvarv, men mer slitage på kopplingen om motorn går på tomgång länge.
det man skulle göra för att kunna smyga i låga farter med en CF är dels mjukare fjädrar i centrifugalkopplingen, men också fixa så att remmen går djupare ner i primärvariatorn, och längre ut på sekundären, lyckas man med det så har man ju sänkt utväxlingen "från start"

Detta är korrekt om man talar om variatorns funktion i sig.

Däremot är det så att med en Dr Pulley så jobbar man med motorns vrid mer än med vanlig koppling.
Dr pulleyn slirar inte vilket gör att du kan nyttja motorns lågvarvsegenskaper vid tex krypkörning/dragning av tyngre grejer.
Att den är slöare i "ax" i originalutförande med tyngre vikter beror på att kopplingen inte orkar förmedla all kraft ut till hjulen, det "brölar" mest och slirar, med lättare vikter i det läget så orkar den iväg enklare och slirar mindre.
Däremot så är utväxlingen en annan med lättare vikter så jämför man original med lättare vikter VS Dr pulley med tyngre vikter så vinner Dr Pulleyn pga att utväxlingen gör att den drar iväg snabbare/hinner längre under samma varvtalsområde.
Hänger man med i resonemanget eller är det bara jag som fattar? :D


Om vi säger så här för enkelhetens skull:
Aktiv körning på vägen = Lättare vikter, du nyttjar hästkrafter på högre varv.
Aktiv körning i skogen = tyngre vikter, du nyttjar vridmoment på lägre varv.

Nu har jag inte sagt VILKEN vikt som skall vara här eller där, bara att det förhåller sig som ovan.
Exakt hur Du vill ha det vet bara du själv då vi alla kör väldigt olika (just denna bit att vi använder den olika gör ämnet svårt att skriva om, det kan lätt bli en bok (vilket det finns att köpa om nån är intresserad, engelsk :) ))

I dom flesta fall har det visat sig att originalvikterna tillsammans med bakre fjädern samt en Dr pulley gör susen, oavsett om du har originaldäck eller större.

På en maskin hängde vi i 29 gr för att testa och den gick väldigt bra med dom. Originaldäck.

/Benny
Anmäl till moderator   Loggat
Detta konto används inte av Trech AB längre.

KONKURS 2013

Utloggad T

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1692
  • Total likes: 0
    • Visa profil
T
SV: dr pulley
« Svar #7 skrivet: 23 mars 2011 kl. 08:42:40 »
Citat från: HADES skrivet 23 mars 2011 kl. 08:31:15
Citat från: hocky79 skrivet 23 mars 2011 kl. 06:35:29
Citat från: Gamen skrivet 22 mars 2011 kl. 23:26:18
Hej tänkte montera min dr pulley koppling nu och jag har lite funderingar. Är det någon som har testat med komplett variator kitt vs original vikter men med annan fjäder och vad skillnaden är. Jag är inte ute efter någon toppfart bara ren styrka för den ska kunna dra runt ett par 27" i skiten. Jag blev tipsad att sätta tillbaka original vikterna när jag monterar kopplingen så jag undrar om det är någon som har erfarenhet av det och vilket som är best.

Jag köpte alla olika dr.pulley vikter när jag bytte till dr.pulley kopplingen. Jag fann ut att den gick bäst med samma vikt som orginalvikterna.
Har du laborerat nåt med HIT-funktionen??? Tycker det är den som är svårast att få till på ett lite svagare fordon.Verkar som skillnaden blir större ju mer pulver maskinen har.Orginalvikter eller t.o.m. tyngre verkar ju funka bäst,o hårdare fjäder i bakre variatorn.Sen när man väl får till det perfekta "sliret" på ett underlag så märker man att det blir helt annorlunda på ett annat.Men helt klart en mycket bättre koppling än orginalet om man tänker åka med större hjul iaf.  mvh/hades

HIT-funktionen påverkas direkt av vridmomentet så det stämmer att ett svagare fordon behöver lättare Pillow-fjädrar, mycket pulver och eller motstånd aktiverar HIT.
Därför är tyngre vikter bättre, till den grad att maskinen orkar driva vill säga.
Har man för lätta pillow-fjäderar så kan maskinen bli ryckig, som att släppa kopplingen aningen för tidigt varje gång, jobbigt att åka med :)

(Pillow-fjäder är den som har med HIT-funktionen att göra, alltså inte den till kopplingsarmarna, så alla vet vad man snackar om)
Anmäl till moderator   Loggat
Detta konto används inte av Trech AB längre.

KONKURS 2013

Utloggad HADES

  • MC/MEKANIKER
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 485
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
HADES
SV: dr pulley
« Svar #8 skrivet: 23 mars 2011 kl. 08:47:40 »
Jo det han skrev om den torra delen håller jag med om,därför jag undrade om han verkligen prattade om pulleyn när d gäller den våta.Annars blir det lätt missförstånd.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Gamen

  • Skogsarbetare
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 118
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Gamen
SV: dr pulley
« Svar #9 skrivet: 23 mars 2011 kl. 10:10:17 »
Tack för alla svar nu tror jag att ja vet vad jag ska ha. Var nästan säker från början men man lär ju kolla runt lite. ;)  Det blir original vikterna.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am 1000 xt -12
Can-am 650 -07 Såld
CF 500 ED -09 såld

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: dr pulley
« Svar #10 skrivet: 24 mars 2011 kl. 00:03:50 »
Citat från: Trech skrivet 23 mars 2011 kl. 08:38:32
Citat från: Oskar P skrivet 22 mars 2011 kl. 23:37:48
tyngre vikter= högre utväxling vid en given hastighet= lägre motorvarv och slöare accleration.
lättare vikter= växlar inte ut lika mycket vid en viss hastighet, vilket ger högre varv och rappare motor
observera att vikterna INTE påverkar vilket varvtal det blir när man kör iväg, alltså kopplinges tillslagsvarv.. det bestäms av fjädrarna i kopplingen, mjukare fjädrar ger lägre tillslagsvarv, men mer slitage på kopplingen om motorn går på tomgång länge.
det man skulle göra för att kunna smyga i låga farter med en CF är dels mjukare fjädrar i centrifugalkopplingen, men också fixa så att remmen går djupare ner i primärvariatorn, och längre ut på sekundären, lyckas man med det så har man ju sänkt utväxlingen "från start"

Detta är korrekt om man talar om variatorns funktion i sig.

Däremot är det så att med en Dr Pulley så jobbar man med motorns vrid mer än med vanlig koppling.
Dr pulleyn slirar inte vilket gör att du kan nyttja motorns lågvarvsegenskaper vid tex krypkörning/dragning av tyngre grejer.
Att den är slöare i "ax" i originalutförande med tyngre vikter beror på att kopplingen inte orkar förmedla all kraft ut till hjulen, det "brölar" mest och slirar, med lättare vikter i det läget så orkar den iväg enklare och slirar mindre.
Däremot så är utväxlingen en annan med lättare vikter så jämför man original med lättare vikter VS Dr pulley med tyngre vikter så vinner Dr Pulleyn pga att utväxlingen gör att den drar iväg snabbare/hinner längre under samma varvtalsområde.
Hänger man med i resonemanget eller är det bara jag som fattar? :D


Om vi säger så här för enkelhetens skull:
Aktiv körning på vägen = Lättare vikter, du nyttjar hästkrafter på högre varv.
Aktiv körning i skogen = tyngre vikter, du nyttjar vridmoment på lägre varv.

Nu har jag inte sagt VILKEN vikt som skall vara här eller där, bara att det förhåller sig som ovan.
Exakt hur Du vill ha det vet bara du själv då vi alla kör väldigt olika (just denna bit att vi använder den olika gör ämnet svårt att skriva om, det kan lätt bli en bok (vilket det finns att köpa om nån är intresserad, engelsk :) ))

I dom flesta fall har det visat sig att originalvikterna tillsammans med bakre fjädern samt en Dr pulley gör susen, oavsett om du har originaldäck eller större.

På en maskin hängde vi i 29 gr för att testa och den gick väldigt bra med dom. Originaldäck.

/Benny
ja nu är jag inte helt insatt i våtkopplingar då jag inte har det på min hjuling och har inte haft möjligheten att studera funktionen ingående, men jag har läst artikeln om Dr pulley på er hemsida, och förstått i teorin hur den fungerar.
så visst slirar en originalkoppling en hel del, det kände jag när jag provkört en CF med originalkoppling, mär man ska komma igång i djup snö och ger full gas så rusar motorn ganska högt i varv så man tror att hjulen spinner en massa men dom såg inte ut att spinna, så sliret blev i kopplingen, det hördes på motorvarvet, hastigheten ökade men motorvarvet höll sig ganska jämt (alltså mindre och mindre slir i takt med ökad hastighet)
på min hjuling som inte har centrifugalkoppling utan en "torr" CVT koppling så blir det inget slir när primären väl greppat tag om remmen, därför ökar motorvarvet i takt med att hastigheten ökar, men hastigheten ökar procentuellt mycket mer än motorvarvet förstås, detta på grund av själva utväxlingen i CVT'n!
det jag skrev om vikterna gällde ju bara CVT'n, inte våtkopplingen.
den där Dr pulley har ju fjädrar som bestämmer vid vilket varvtal som friktionsbeläggen skall slungas ut mot trumman, ju mjukare fjädrar desto närmare tomgångsvarv inträffar denna inkoppling, vilket bör ge en mjuk inkoppling men samtidigt mer slitage.
när man har börjat gasa mera så går det ju vridmoment genom kopplingen och det påvertkade den andra funktionen där "piggarna" klämde mot centrifugalvikterna och på så vis pressade beläggen hårdare mot trumman, ju mer vrid som går genom kopplingen desto hårdare ansätter den alltså...
en originalkoppling som saknar den där vrid-ansättnings-funktionen slirar då ganska mycket vid låga varvtal, och den slirar ännnu mer om man har hög motorbelastning OCH låga varvtal, för det enda som får originalkopplingen att ansätta hårdare är centrifugalkraften, vilken i sin tur bestäms av varvtalet på motorn.
nu är det här teori som jag funderat fram, inte säkert jag fattat funktionen helt rätt, har aldrig ägt eller skruvat isär en CF!

min variator har ju en vridmomentskännande grej bak på sekundärvariatorn, är det den ni kallar HIT?
som jag fattat det så har den till uppgift att växla ner vid ökat gaspådrag (klämma ihop sekundärskivorna så primärskivorna tvingas att sära på sig)
så om man ligger i säg 50km/h på lugn gas så har CVT'n en viss utväxling, säg 2:1, och ger man då full gas i den hastigheten så klämmer sekundären ihop sig och CVT'n får en lägre utväxling, säg 2.5:1, så att motorvarvet ökar och högre effekt kan plockas ur motorn.

funkar min CVT, men så ser det inte ut på CF vet jag, dock har Can-am samma funktion som min hjuling.


jag är inte på nåt sätt nåt vidare påläst om CVT, har aldrig satt mig in i detta förrän jag skaffade hjulingen i augusti förra året så det är nytt för mig, men jag vill ju gärna veta exakt hur det funkar, så har jag fel, rätta mig mer än gärna, jag är kunskapstörstig!

Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: dr pulley
« Svar #11 skrivet: 24 mars 2011 kl. 00:11:40 »
Citat från: Trech skrivet 23 mars 2011 kl. 08:38:32

Nu har jag inte sagt VILKEN vikt som skall vara här eller där, bara att det förhåller sig som ovan.
Exakt hur Du vill ha det vet bara du själv då vi alla kör väldigt olika (just denna bit att vi använder den olika gör ämnet svårt att skriva om, det kan lätt bli en bok (vilket det finns att köpa om nån är intresserad, engelsk :) ))



/Benny
den boken är jag intresserad av att få tag på, teknisk engelska har jag bra koll på, har plöjt igenom verkstadshandböcker på typ 1500sidor till jänkebilar så ett och annat ord har ju fastnat ;)
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: dr pulley
 


Online just nu.

664 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Peter667, a_hagglund,
Flest online idag: 677. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info