Volvocombi till salu.
Citat från: HADES skrivet 23 mars 2011 kl. 08:13:04Volvocombi till salu. Jag rekommenderar en annons på Blocket gärna med bild på underverket
Citat från: goranP skrivet 23 mars 2011 kl. 08:28:51Citat från: HADES skrivet 23 mars 2011 kl. 08:13:04Volvocombi till salu. Jag rekommenderar en annons på Blocket gärna med bild på underverketLOL.Tänkte bara att den har allt du behöver i form av burar o sittplatser,o dessutom pallar den vikten utan att sjunka ihop.O för en tiondel av priset på en cf-500 som man måste bygga om för att den ska klara allt det där. Utan att va ironisk så tycker jag personligen att ditt fordon ser trafikfarligt ut.O sänker du den fram kommer du få en ännu vingligare maskin p.g.a ändrad fjädringsgeometri.Blir farligt när det guppar o börjar dra åt alla håll. mvh/hades
Citat från: HADES skrivet 23 mars 2011 kl. 08:34:18Citat från: goranP skrivet 23 mars 2011 kl. 08:28:51Citat från: HADES skrivet 23 mars 2011 kl. 08:13:04Volvocombi till salu. Jag rekommenderar en annons på Blocket gärna med bild på underverketLOL.Tänkte bara att den har allt du behöver i form av burar o sittplatser,o dessutom pallar den vikten utan att sjunka ihop.O för en tiondel av priset på en cf-500 som man måste bygga om för att den ska klara allt det där. Utan att va ironisk så tycker jag personligen att ditt fordon ser trafikfarligt ut.O sänker du den fram kommer du få en ännu vingligare maskin p.g.a ändrad fjädringsgeometri.Blir farligt när det guppar o börjar dra åt alla håll. mvh/hadesHitils har jag inget märkt att hjulingen skulle vara instabil på grund av min hundbur, men det är möjligt som du säger att den saken förändras om jag skulle ta mig till att sänka fronten.Jag har inte hittat någon som säljer sänkningssats som passar till min CF därför kommer jag att tillverka sådan själv och sedan nogrannt utprova om hjulingen är instabil/trafikfarlig skulle den då vara det så återställer jag den till nuvarande skick, jag har då inte slösat några pengar på en värdelös sänkningssats heller Bilar för transport av hundar har jag så det räcker till, kanske för mycket också :hmmm:men när jag stoppar in hundarna i buren och vi åker till någon lämplig plats (oftas en skog) för hundlek så görs detta endast för nöjets skull,jag använder enbart hjulingen för onyttiga ting och ren nöjesåkning.Dom seriösa transporterna utför jag med någon av mina bilar MVH/GoranP
Citat från: goranP skrivet 23 mars 2011 kl. 09:02:23Citat från: HADES skrivet 23 mars 2011 kl. 08:34:18Citat från: goranP skrivet 23 mars 2011 kl. 08:28:51Citat från: HADES skrivet 23 mars 2011 kl. 08:13:04Volvocombi till salu. Jag rekommenderar en annons på Blocket gärna med bild på underverketLOL.Tänkte bara att den har allt du behöver i form av burar o sittplatser,o dessutom pallar den vikten utan att sjunka ihop.O för en tiondel av priset på en cf-500 som man måste bygga om för att den ska klara allt det där. Utan att va ironisk så tycker jag personligen att ditt fordon ser trafikfarligt ut.O sänker du den fram kommer du få en ännu vingligare maskin p.g.a ändrad fjädringsgeometri.Blir farligt när det guppar o börjar dra åt alla håll. mvh/hadesHitils har jag inget märkt att hjulingen skulle vara instabil på grund av min hundbur, men det är möjligt som du säger att den saken förändras om jag skulle ta mig till att sänka fronten.Jag har inte hittat någon som säljer sänkningssats som passar till min CF därför kommer jag att tillverka sådan själv och sedan nogrannt utprova om hjulingen är instabil/trafikfarlig skulle den då vara det så återställer jag den till nuvarande skick, jag har då inte slösat några pengar på en värdelös sänkningssats heller Bilar för transport av hundar har jag så det räcker till, kanske för mycket också :hmmm:men när jag stoppar in hundarna i buren och vi åker till någon lämplig plats (oftas en skog) för hundlek så görs detta endast för nöjets skull,jag använder enbart hjulingen för onyttiga ting och ren nöjesåkning.Dom seriösa transporterna utför jag med någon av mina bilar MVH/GoranPOm jag ska ge ett seriöst tips så skulle det vara att titta på den långa varianten.Din maskin ser ju ut att va i gott skick så den borde ju gå att få en bra peng för.Skiljer sig mycket på komforten om man åker 2 ofta.Tänk oxå på att varenda kilo som läggs i den bakre lådan ger hävstångseffekt. mvh/hades
Det är möjligt att jag får tänka om när det gäller sänkning av fronten,jag får börja med att plocka bort aluminiumlådan där bak och på något vis försöka få dit gummimellanläggen i dämparna bak som jag tidigare gick bet på.Jag får försöka på alla vis att få ner vikten där bak och om möjligt flytta några tunga saker till lådan i fronten.Får väl använda ryggsäck när inte förvaringen räcker till.Det är nog klokast att börja med dom åtgärderna och se om det räcker innan jag gör något mera åt saken.MVH/GoranP
annars kanske detta kan vara det du behöver. lätta att ta bort när man inte vill ha dom åhttp://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Fram--och-bakvagn/Ovrigt/Hoj--och-sankningssats-2-st/