Då har även JAG blivit en i gänget med Dr. pulley koppling och kraftigare fjäder i den bakre variatorn. Instämmer med föregående om att när den e kall, så slirar den en del, men blir BETYDLIGT bättre när den blivit varm Kör på samma olja som när den levererades, d.v.s nån china skit. Bettar på BRA kan jag säga. Med 4 hjulsdriften inkopplad (Måste ha den i annars så spinner det bara) så hugger det tag så man verkligen får hålla i sig. Shit pomesfrittes. Men som vissa tidigare har sagt att den går långsammare kan jag inte hålla med om. Gör fortfarande 105 km/h. Hela maskinen har nu gått 7 mil Tackar å bockar Benny för snabb leverans Kollade lite på Cross & EnduroCompaniet. Där säljer dom bla. helsyntet 10w50 racingolja som dom kallar det till 4-taktarna å dom kör ju med "våt" koppling. Varför skulle inte det fungera? Iof. så kör dom med en massa lameller, men ändå.
Citat från: Rickard J skrivet 25 augusti 2011 kl. 21:07:47Då har även JAG blivit en i gänget med Dr. pulley koppling och kraftigare fjäder i den bakre variatorn. Instämmer med föregående om att när den e kall, så slirar den en del, men blir BETYDLIGT bättre när den blivit varm Kör på samma olja som när den levererades, d.v.s nån china skit. Bettar på BRA kan jag säga. Med 4 hjulsdriften inkopplad (Måste ha den i annars så spinner det bara) så hugger det tag så man verkligen får hålla i sig. Shit pomesfrittes. Men som vissa tidigare har sagt att den går långsammare kan jag inte hålla med om. Gör fortfarande 105 km/h. Hela maskinen har nu gått 7 mil Tackar å bockar Benny för snabb leverans Kollade lite på Cross & EnduroCompaniet. Där säljer dom bla. helsyntet 10w50 racingolja som dom kallar det till 4-taktarna å dom kör ju med "våt" koppling. Varför skulle inte det fungera? Iof. så kör dom med en massa lameller, men ändå.105km/h Min gör 75 max, dock börjar jag få rätt sliten rem så det gör ju sitt, men 105 har jag aldrig någonsin fått upp den i. Ang kopplingen, häll inte i helsyntet, min erfarenhet säger att kopplingen inte gillar det som du även kan läsa i mina tidigare inlägg. Jag kommer aldrig mer köra på helsyntet iaf
Min slirar också när den är kall. Kör på delsyntet 10-40. Gjorde ett test i dag. Backade uppför en brant slänt och det gick hur fint som helst. Ingen backspärr slog till. Hade aldrig gått med orginalkopplingen.Testade även att bromsa fast den på blöt asfalt vilket resulterade i hjulspinn . Detta med högväxel i alltså. Går även att köra runt på högen i skogen nu också. Inget man ska göra kanske men kul att testa