ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Dr Pulley och finlir
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 5 [6] 7  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Dr Pulley och finlir  (läst 20661 gånger)

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Dr Pulley och finlir
« Svar #60 skrivet: 25 augusti 2011 kl. 21:07:47 »
Då har även JAG blivit en i gänget med Dr. pulley koppling och kraftigare fjäder i den bakre variatorn. Instämmer med föregående om att när den e kall, så slirar den en del, men blir BETYDLIGT bättre när den blivit varm :) Kör på samma olja som när den levererades, d.v.s nån china skit. Bettar på BRA kan jag säga. Med 4 hjulsdriften inkopplad (Måste ha den i annars så spinner det bara) så hugger det tag så man verkligen får hålla i sig. Shit pomesfrittes. Men som vissa tidigare har sagt att den går långsammare kan jag inte hålla med om. Gör fortfarande 105 km/h. Hela maskinen har nu gått 7 mil :lol:


Tackar å bockar Benny för snabb leverans :)

Kollade lite på Cross & EnduroCompaniet. Där säljer dom bla. helsyntet 10w50 racingolja som dom kallar det till 4-taktarna å dom kör ju med "våt" koppling. Varför skulle inte det fungera? Iof. så kör dom med en massa lameller, men ändå.
« Senast ändrad: 25 augusti 2011 kl. 21:19:46 av Rickard J »
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Miko

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1024
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miko
SV: Dr Pulley och finlir
« Svar #61 skrivet: 25 augusti 2011 kl. 21:44:12 »
Citat från: Rickard J skrivet 25 augusti 2011 kl. 21:07:47
Då har även JAG blivit en i gänget med Dr. pulley koppling och kraftigare fjäder i den bakre variatorn. Instämmer med föregående om att när den e kall, så slirar den en del, men blir BETYDLIGT bättre när den blivit varm :) Kör på samma olja som när den levererades, d.v.s nån china skit. Bettar på BRA kan jag säga. Med 4 hjulsdriften inkopplad (Måste ha den i annars så spinner det bara) så hugger det tag så man verkligen får hålla i sig. Shit pomesfrittes. Men som vissa tidigare har sagt att den går långsammare kan jag inte hålla med om. Gör fortfarande 105 km/h. Hela maskinen har nu gått 7 mil :lol:


Tackar å bockar Benny för snabb leverans :)

Kollade lite på Cross & EnduroCompaniet. Där säljer dom bla. helsyntet 10w50 racingolja som dom kallar det till 4-taktarna å dom kör ju med "våt" koppling. Varför skulle inte det fungera? Iof. så kör dom med en massa lameller, men ändå.
105km/h  :o Min gör 75 max, dock börjar jag få rätt sliten rem så det gör ju sitt, men 105 har jag aldrig någonsin fått upp den i. Ang kopplingen, häll inte i helsyntet, min erfarenhet säger att kopplingen inte gillar det som du även kan läsa i mina tidigare inlägg. Jag kommer aldrig mer köra på helsyntet iaf  :)
Anmäl till moderator   Loggat
:rtfm: ()p

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Dr Pulley och finlir
« Svar #62 skrivet: 25 augusti 2011 kl. 21:58:36 »
Citat från: Miko skrivet 25 augusti 2011 kl. 21:44:12
Citat från: Rickard J skrivet 25 augusti 2011 kl. 21:07:47
Då har även JAG blivit en i gänget med Dr. pulley koppling och kraftigare fjäder i den bakre variatorn. Instämmer med föregående om att när den e kall, så slirar den en del, men blir BETYDLIGT bättre när den blivit varm :) Kör på samma olja som när den levererades, d.v.s nån china skit. Bettar på BRA kan jag säga. Med 4 hjulsdriften inkopplad (Måste ha den i annars så spinner det bara) så hugger det tag så man verkligen får hålla i sig. Shit pomesfrittes. Men som vissa tidigare har sagt att den går långsammare kan jag inte hålla med om. Gör fortfarande 105 km/h. Hela maskinen har nu gått 7 mil :lol:


Tackar å bockar Benny för snabb leverans :)

Kollade lite på Cross & EnduroCompaniet. Där säljer dom bla. helsyntet 10w50 racingolja som dom kallar det till 4-taktarna å dom kör ju med "våt" koppling. Varför skulle inte det fungera? Iof. så kör dom med en massa lameller, men ändå.
105km/h  :o Min gör 75 max, dock börjar jag få rätt sliten rem så det gör ju sitt, men 105 har jag aldrig någonsin fått upp den i. Ang kopplingen, häll inte i helsyntet, min erfarenhet säger att kopplingen inte gillar det som du även kan läsa i mina tidigare inlägg. Jag kommer aldrig mer köra på helsyntet iaf  :)

Nä, jag ska inte hälla i helsyntet ;)

Men JA, den gör 105. Enligt mätaren iallafall. Det har den gjort från dag 1. Den gick hur som helst inte långsammare med kraftigare fjäder å Dr. Pulley.
Jag kör en -11. Vet inte om dom går fortare än dom "äldre"
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Dr Pulley och finlir
« Svar #63 skrivet: 25 augusti 2011 kl. 22:52:50 »
Citat från: Miko skrivet 25 augusti 2011 kl. 21:44:12
Citat från: Rickard J skrivet 25 augusti 2011 kl. 21:07:47
Då har även JAG blivit en i gänget med Dr. pulley koppling och kraftigare fjäder i den bakre variatorn. Instämmer med föregående om att när den e kall, så slirar den en del, men blir BETYDLIGT bättre när den blivit varm :) Kör på samma olja som när den levererades, d.v.s nån china skit. Bettar på BRA kan jag säga. Med 4 hjulsdriften inkopplad (Måste ha den i annars så spinner det bara) så hugger det tag så man verkligen får hålla i sig. Shit pomesfrittes. Men som vissa tidigare har sagt att den går långsammare kan jag inte hålla med om. Gör fortfarande 105 km/h. Hela maskinen har nu gått 7 mil :lol:


Tackar å bockar Benny för snabb leverans :)

Kollade lite på Cross & EnduroCompaniet. Där säljer dom bla. helsyntet 10w50 racingolja som dom kallar det till 4-taktarna å dom kör ju med "våt" koppling. Varför skulle inte det fungera? Iof. så kör dom med en massa lameller, men ändå.
105km/h  :o Min gör 75 max, dock börjar jag få rätt sliten rem så det gör ju sitt, men 105 har jag aldrig någonsin fått upp den i. Ang kopplingen, häll inte i helsyntet, min erfarenhet säger att kopplingen inte gillar det som du även kan läsa i mina tidigare inlägg. Jag kommer aldrig mer köra på helsyntet iaf  :)

varvar din ut vid 75? eller ökar den mer i nerförsbackar?
tråkigt detta med syntetoljan egentligen för syntet är ju det bästa man kan hälla i en motor men funkar det inte med kopplingen så gör det ju inte...
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad stmw

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 29
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
stmw
SV: Dr Pulley och finlir
« Svar #64 skrivet: 27 augusti 2011 kl. 20:41:29 »
Jag vill tacka Trech för den fina filmen hur man monterar Dr Pulley. Den gjorde hela monteringen mycket lätt. Nu går min Goes som den aldrig har gjort förr, den slirar ingenting oavsett om den är varm eller kall. Jag bytte kopplingstrumman samtidigt som kopplingen och hällde i Gulf olja från Trech. Det går i lite mer än de 2 liter jag fick med. Är man nogrann med allt så kan man inte göra fel.
Jag var på storträffen som Botkyrka MK hade, och det var kanonroligt att köra med den "nya" maskinen. Många undrade om det verkligen var en Goes med orginalmotor, för den gick och lät inte som det. ':)
Anmäl till moderator   Loggat
Greven

GOES 520 -07
Dr Pulley
Full Armor hasplåt
Warn XT25
Moose fälgar
Maxxis bighorn 26''
Warn Cyclone plog 152 cm
Thule 1600 flakvagn
Medlem i Svenska ATV Föreningen.
CDI Trimbox ifrån TRECH

Utloggad atviggesund

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 381
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • Alkohol å kvinnohål är de enda hål ja tål!
    • Visa profil
atviggesund
SV: Dr Pulley och finlir
« Svar #65 skrivet: 27 augusti 2011 kl. 21:35:04 »
Min slirar också när den är kall. Kör på delsyntet 10-40. Gjorde ett test i dag. Backade uppför en brant slänt och det gick hur fint som helst. Ingen backspärr slog till. Hade aldrig gått med orginalkopplingen.

Testade även att bromsa fast den på blöt asfalt vilket resulterade i hjulspinn :). Detta med högväxel i alltså. Går även att köra runt på högen i skogen nu också. Inget man ska göra kanske men kul att testa  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Renegade 800 -07 *SÅLD*
Cfmoto 500 ed -08 - Tillhör nu mig igen

Utloggad AndersLindqvist

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 0
    • Visa profil
AndersLindqvist
SV: Dr Pulley och finlir
« Svar #66 skrivet: 30 augusti 2011 kl. 23:16:22 »
Det blir verkligen så mycket bättre då altså?
Jag har funderat länge på om jag ska testa en ny koppling men inte vågat då jag har den där "3års garanti" kvar.

Men blir det bättre grusvägslek så vetifan om jag inte skulle testa ändå, för just nu är jag avundsjuk på kompisens adly300xs som är mycket roligare på grusväg än min tunga Goes som känns som att den ska slå runt istället för att sprätta :(

Räcker det att byta fjäder om man har originaldäck eller ska man satsa på hela kopplingen direkt?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Bugbear

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 124
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Bugbear
SV: Dr Pulley och finlir
« Svar #67 skrivet: 31 augusti 2011 kl. 21:40:25 »
Citat från: atviggesund skrivet 27 augusti 2011 kl. 21:35:04
Min slirar också när den är kall. Kör på delsyntet 10-40. Gjorde ett test i dag. Backade uppför en brant slänt och det gick hur fint som helst. Ingen backspärr slog till. Hade aldrig gått med orginalkopplingen.

Testade även att bromsa fast den på blöt asfalt vilket resulterade i hjulspinn :). Detta med högväxel i alltså. Går även att köra runt på högen i skogen nu också. Inget man ska göra kanske men kul att testa  ()p

Jag upplever inte att min slirar någonting. Håller jag in frambromsen på min kan jag gasa iväg med låsta framhjul på torr asfalt med H-vxl. Nere vid Trech efter monteringen gjorde vi detta och det resulterade t.o.m i en liten wheelie.  :) (Nu talar vi om ett par cm hög)  :lol: Men visst Benny hade vi marklyft?  :lol: Fick du med det på filmen?
Anmäl till moderator   Loggat
Kristian Sundström

Yamaha 700 Kodiak 2019 B5CK

SÅLD:
CF Moto, X7 2010
Variatorkit
Dr. Pulley

Utloggad T

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1692
  • Total likes: 0
    • Visa profil
T
SV: Dr Pulley och finlir
« Svar #68 skrivet: 1 september 2011 kl. 19:30:07 »
Detta låter fint grabbar! :)

Ja vi fick hjullyft, jag va inte med på det riktigt men det va på högen :)
Fick det inte på film, när du körde ser man att det lättar lite, bara lite, det finns på film.

Kopplingarna är slut men är på väg in, det tar ett tag men jag rekommenderar att göra förbeställning i shoppen så jag har koll på när ordern gjordes, sen skickas dom i turordningen så länge dom finns i lager.

/Benny
Anmäl till moderator   Loggat
Detta konto används inte av Trech AB längre.

KONKURS 2013

Utloggad atviggesund

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 381
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • Alkohol å kvinnohål är de enda hål ja tål!
    • Visa profil
atviggesund
SV: Dr Pulley och finlir
« Svar #69 skrivet: 1 september 2011 kl. 19:36:49 »
Jo är ju skoj när den är varm men måste ju gå att få till det när den är kall också. Beror kanske på oljan iaf  :hmmm:
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Renegade 800 -07 *SÅLD*
Cfmoto 500 ed -08 - Tillhör nu mig igen

Utloggad FormerMazda

  • Herr
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 525
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • CF MOTO Allroad X5 -09
    • Visa profil
FormerMazda
SV: Dr Pulley och finlir
« Svar #70 skrivet: 2 september 2011 kl. 07:50:36 »
Har jag inte lagt order så skyller jag mig själv för att inte ha fått hänga med denna gången.
Men jag ville ju egentilgen haft en monterad när jag var hos er. Nåväl, lägger order så det syns, så får jag också leka med de tuffa grabbarna sen!  :)

Har ni fått min servicebok förresten?

Edit: Order lagt (000212)
Skynda ta hem nu!  ()p

Edit igen! Åh nej! Glömde ju att jag vill ha ett handbromshandtag! Mitt har gått av och jag orkar inte stimma med garanti. Erat artikelnummer är X5K-06-09. Går det att lägga på ordern?
« Senast ändrad: 2 september 2011 kl. 08:00:52 av FormerMazda »
Anmäl till moderator   Loggat
Jag vill ha en Titan Recon, också.

Utloggad T

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1692
  • Total likes: 0
    • Visa profil
T
SV: Dr Pulley och finlir
« Svar #71 skrivet: 3 september 2011 kl. 15:29:53 »
Hej :)

Snart är du med :D

Svara på orderbekräftelsen att du vill lägga till :)

Mvh Benny
Anmäl till moderator   Loggat
Detta konto används inte av Trech AB längre.

KONKURS 2013

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 5 [6] 7  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Dr Pulley och finlir
 


Online just nu.

587 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 603. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info