ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Köpa en ATV »
  • Ämne: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 2 [3] 4 ... 7  Alla   Gå ned

Författare Ämne: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)  (läst 26270 gånger)

Utloggad westw

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Total likes: 0
    • Visa profil
westw
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #24 skrivet: 20 februari 2011 kl. 21:14:48 »
2 hjulsdrivet är inte aktuellt

Citat från: Hydro skrivet 20 februari 2011 kl. 20:57:37
Skall det vara körning av trial-typ så är inte de tidiga Outlanderna nåt att ha, just pga framdiffen.
Det kräver lite teknik, man får tex INTE släppa eller fega på gasen när det väl rullar framåt.
Killen i diket hade ju stannat och sen är det krångel... hade han kört hela tiden hade det funkat.
De med låsbar diff är klart att föredra vid trixig körning, tex om du skall passera en blöt stock på diagonalen.
En sådan sak är omöjlig med en CanAm (iaf de tidigaste)...
Killen som vevar hjulen på två Outlander gör ett fel, jag ha gjort så på min också och den börjar driva betydligt tidigare än vad filmen verkar visa... han snurrar ju ett halvt varv och sen ett halvt varv igen...
Då funkar det inte bra.
Jämna och stabil gas som sagt, eller i detta fall - snurra HELA tiden, utan pauser och stopp.
Vid två-tre varv börjar det driva och vid 8-10 orkar man inte hålla emot andra hjulet.

Två tre varv är dock mycket i en kritisk situation, man hinner glida av både stenar och annat...

Mest kontroll har du tveklöst med manuellt låsbar diff, tex Grizzlyn.
Dessa maskiner har dessutom mjukare tillslag på driften än vad de tidigare Ca-Am:erna har.

Kolla hur många som kör trialtävlingar i Sverige med Can-Am... de tävlingar jag varit på har jag inte sett en enda.

Skall du däremot åka i mjuka underlag där det krävs effekt, sladda grusväg, och ALL terräng utom just de värsta partierna, då är Can-Am svårlaget.

Min Renegade är såld, men har mycket svårt att tänka mig något annat märke när nyköp sker.
Terrängegenskaperna är mycket bra, men inte i nivå med Grizzly mfl som sagt... men det övriga väger upp det anser jag.
Skall man jobba i skogen väljer man hellre en Grizzly osv, men skall man busa då är en Can-Am svårslagen!


Tack, väldigt uppskattat med åsikter.
Okej det kanske inte är så farligt om man väl lärt sig tekniken men jag får bara känslan att man får en 3hjulsdriven ATV. Effekten i Outlandern lockar dock.

Citat från: frolland skrivet 20 februari 2011 kl. 20:57:49
Angående din youtube klipp, kan man inte köra så spelar det ingen roll hur bra maskin man har. han med outlandern såg inte precis van ut på den maskinen, jag tror man lär sig den maskinen man har och på vilket sätt man "tacklar" olika hinder...

Okej tack. Men blir det inte väldigt tydligt hur stor nackdel detta är för framkomligheten?
Outlandern lockar pga effekten men jag vill inte stå och svära i skogen de gånger man verkligen vill ta sig fram för den håller på och beter sig konstigt.

Citat från: enduro skrivet 20 februari 2011 kl. 21:05:55
Citat från: westw skrivet 20 februari 2011 kl. 19:04:54
Citat från: enduro skrivet 20 februari 2011 kl. 18:31:06
Pratar vi nya maskiner så är Grizzlyn billigare.

Gäller det begagnade maskiner så är Grizzlyn lika dyr.

Varför det är på det viset beror givetvis på att folk vet att tillförlitligheten på en Grizzly är hög, eller snarare mycket hög! 



Har åkt Yamma WR450 och var väldigt nöjd med kvaliten.
Det är bra betyg för Grizzlyn.
Grizzlyn verkar som ett vettigt val men jag är lite rätt att den ska vara väldigt trött om man
sladdar lite grusväg. Har du haft 05-06 tidigare?

Citat från: gyttorps björnen skrivet 20 februari 2011 kl. 18:39:23
Inte can am från -06 dålig fyrhjulsdrift bla, ska du ha can -am så bör du nog titta -08 och nyare, har rejsat mot outlander 800 -10 och kingquad 750  hadde inte en chans mot 800an men tog 750in, men till lek i skogen går det lika bra med vilken som, man åker inte direkt o bottar hela tiden. O myspappan, har inte sett dej i skogarna kring Nora, jag bor nämligen där med.... O0 :hmmm:

För de pengar jag letar ATV för så blir 08or tyvärr på tok för dyrt :(
2006-2007 Can Am 800, 650 är det som är i min prisklass men är fyrhjulsdriven en känslig del som inte håller går den bort direkt.

Har du åkt WR450 tidigare och vill sladda grusväg så är det väl tveksamt om du kommer att bli nöjd med någon av dessa maskiner.

Det låter som om en Raptor kanske skulle vara mer lämpad. Jag kör själv enduro på en EXC250F och anser att en stor och tung 4x4 ATV har svårt att hävda sig när det kommer till "skojfaktorn"
Grizzlyn använder jag mest till utflykter och arbete. 

Åkt 1000cc sporthoj i några år så alla dessa ATVs går som slöa traktorer i mina ögon så jag vet vad jag ger mig in på  ()p
Dags att åka sakta och ta sig fram bra istället. Men att ha lite effekt skulle inte skada.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad enduro

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Nalle
    • Visa profil
enduro
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #25 skrivet: 20 februari 2011 kl. 21:24:16 »
Om det i första hand inte är "kicken" du är ute efter så skall du definitivt mer se till framkomlighet och tillförlitlighet.

De stora Japanerna är då rätta valet. Yamma, Kawa och Suzuki. Bortse från Honda vilket verkligen är en traktor.
Anmäl till moderator   Loggat
Yamaha Grizzly 700 EPS 2010

Utloggad Hakerik

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 344
  • Total likes: 7
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hakerik
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #26 skrivet: 20 februari 2011 kl. 23:31:11 »
Hej westw. Intressant tråd det här. Kan inte hålla mig från att lägga mig i.
Lite förvånad varför du inte först ställer dig själv frågan V-twin eller enstånka?
Har man lite "motorsjuka" i skallen så brukar man ju gilla det ena eller det andra.
Spelar det ingen roll för dig om du har en enstånka eller en twinn ?
För mig är det första valet, sen börjar jag sortera maskiner efter det. 
Hydro gav en bra förklaring om hur Can Am visco diffen funkar.
Har själv kört en 06'a Outlander 800 i 700mil och ofta i det mest besvärliga terräng situationer
Alla med erfarenhet av Can Am vet att det krävs en speciell körteknik i skogen.
Man ska inte släppa gasen och tveka, det går inte att smyga sig fram som en skogsmaskin.
Gillar man inte det körsättet så kanske man skall avstå från äldre Can Am.
Ta sig fram det gör man, det mesta beror alltid på chaffören inte på maskinen.
Jag bytte till en Kawasaki Brute Force 750efi, den är underbart lättmanövrerad i skogen
i gämförelse med den milt sakt "nervösa" Outlandern.
Jag vickade 4ggr med Outlandern i skogen, blev avkastad helt enkelt för jag hann inte med.
Kawan är stabilare, har bättre krypkörning, har ändå en V-twin som är kraftfull
men inte så stark i högre hastigheter som Outlander 800.
Outlandern är hur kul som helst i 2wd på grusvägen.
Känner mig mycket tryggare och bekvämare på Kawasakin i skogen.
Enstånka då ? nej och åter nej,, finns ingen ATV enstånka med rolig motor. ^-^
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris Scrambler 1000
Polaris Scrambler 850 LE
Honda Transalp 600 modifierad.
Honda CX500 Military style. se youtube.
Suzuki Burgman 400.

Tidigare:
Kawa 750 eps -12.
Kawa 750 efi   -10
Can Am 800XT -07
CF Moto 500 
Diverse MC.

Utloggad westw

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Total likes: 0
    • Visa profil
westw
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #27 skrivet: 21 februari 2011 kl. 06:29:58 »
Citat från: enduro skrivet 20 februari 2011 kl. 21:24:16
Om det i första hand inte är "kicken" du är ute efter så skall du definitivt mer se till framkomlighet och tillförlitlighet.

De stora Japanerna är då rätta valet. Yamma, Kawa och Suzuki. Bortse från Honda vilket verkligen är en traktor.

Lite motorknarkare är man alltid så effekt är alltid ett plus.
Grizzlyn står som nr 1 eller 2 på listan i alla fall sen får vi se.

Citat från: Hakerik skrivet 20 februari 2011 kl. 23:31:11
Hej westw. Intressant tråd det här. Kan inte hålla mig från att lägga mig i.
Lite förvånad varför du inte först ställer dig själv frågan V-twin eller enstånka?
Har man lite "motorsjuka" i skallen så brukar man ju gilla det ena eller det andra.
Spelar det ingen roll för dig om du har en enstånka eller en twinn ?
För mig är det första valet, sen börjar jag sortera maskiner efter det. 
Hydro gav en bra förklaring om hur Can Am visco diffen funkar.
Har själv kört en 06'a Outlander 800 i 700mil och ofta i det mest besvärliga terräng situationer
Alla med erfarenhet av Can Am vet att det krävs en speciell körteknik i skogen.
Man ska inte släppa gasen och tveka, det går inte att smyga sig fram som en skogsmaskin.
Gillar man inte det körsättet så kanske man skall avstå från äldre Can Am.
Ta sig fram det gör man, det mesta beror alltid på chaffören inte på maskinen.
Jag bytte till en Kawasaki Brute Force 750efi, den är underbart lättmanövrerad i skogen
i gämförelse med den milt sakt "nervösa" Outlandern.
Jag vickade 4ggr med Outlandern i skogen, blev avkastad helt enkelt för jag hann inte med.
Kawan är stabilare, har bättre krypkörning, har ändå en V-twin som är kraftfull
men inte så stark i högre hastigheter som Outlander 800.
Outlandern är hur kul som helst i 2wd på grusvägen.
Känner mig mycket tryggare och bekvämare på Kawasakin i skogen.
Enstånka då ? nej och åter nej,, finns ingen ATV enstånka med rolig motor. ^-^


Stort tack!

Jag förstår att du är nöjd med din Kawa 750 EFI men det är ju en 4år nyare maskin och 30 tusingar till i pris eller så också.
Can-amen har ju några år på nacken och tekniken utvecklas ju oftast till det bättre. Jag måste börja någonstans så att säga  8)

Ang twin eller stånka så är det väl mer en fråga om mer effekt eller mindre effekt. Sen inbillar jag mig att en stånka från t.ex Yamaha är bland det mest driftsäkra och enkla konstruktion man kan hitta. Kan inget om v-twinen i t.ex Can-am men det kanske är bra grejer? Inga ventilproblem eller toppar som går varma eller annat lurt? Har du några mer erfarenheter eller åsikter att dela med dig av på dina 800mil så berätta gärna det är uppskattat.

Har du kikat på denna film?
Som några andra sa han kanske inte har rätt teknik direkt men jag antar att det är lite av denna typen av grejer du råkat ut för också? Han verkar smyga för mycket och sedan diffar det i och då håller han på att åka av.
En mer aggresiv körning hade gett en lugnare framkomlighet.

[youtube]-Wkjjsklzlw[/youtube]


Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hakerik

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 344
  • Total likes: 7
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hakerik
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #28 skrivet: 21 februari 2011 kl. 08:58:06 »
Javisst filmen beskriver på ett bra sätt hur det funkar.
Kolla på Can Am video's så märker du att vana förare ofta pumpar med gasen hela tiden.
De släpper aldrig gasen helt i terrängen. Rotax motorn är nog en av de bästa, inga problem med den.
Gången och ljudet på en V-twin är helt annorlunda än enstånka. Vissa gillar enstånkor, andra inte.
Inte betyder det mer krångel med fler cylindrar. Ventil problem och toppar? vad menar du med det?
Du kan nog finna en Kawa 750 för 65K men troligen inte med insprutning.
Se upp med äldre Can Am maskiner som gått hårt, de kan ha fått stryk i ramen.
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris Scrambler 1000
Polaris Scrambler 850 LE
Honda Transalp 600 modifierad.
Honda CX500 Military style. se youtube.
Suzuki Burgman 400.

Tidigare:
Kawa 750 eps -12.
Kawa 750 efi   -10
Can Am 800XT -07
CF Moto 500 
Diverse MC.

Utloggad westw

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Total likes: 0
    • Visa profil
westw
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #29 skrivet: 21 februari 2011 kl. 09:54:46 »
Citat från: Hakerik skrivet 21 februari 2011 kl. 08:58:06
Javisst filmen beskriver på ett bra sätt hur det funkar.
Kolla på Can Am video's så märker du att vana förare ofta pumpar med gasen hela tiden.
De släpper aldrig gasen helt i terrängen. Rotax motorn är nog en av de bästa, inga problem med den.
Gången och ljudet på en V-twin är helt annorlunda än enstånka. Vissa gillar enstånkor, andra inte.
Inte betyder det mer krångel med fler cylindrar. Ventil problem och toppar? vad menar du med det?
Du kan nog finna en Kawa 750 för 65K men troligen inte med insprutning.
Se upp med äldre Can Am maskiner som gått hårt, de kan ha fått stryk i ramen.

Du råkar inte ha något exempel på lite terrängkörning med 06-07or med rätt teknik?
Alltid nyttigt att se hur de som kan gör.

Har åkt 1000cc V-twin och gillar ljudet så det lockar också lite extra med Can-amen.
Bara frågar kring toppar och ventiler, nyfiken på om konstruktionen håller och är lätt att att underhålla. Men det känns tryggt att det är en bra konstruktion.

Antar det är en stålram så spricker det så kan jag åtminstone gå på skador med svetsen,
men jag ska kolla extra noga om jag kollar på någon. Tack.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad M.Olsson

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 292
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
M.Olsson
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #30 skrivet: 21 februari 2011 kl. 11:28:29 »



Du råkar inte ha något exempel på lite terrängkörning med 06-07or med rätt teknik?
Alltid nyttigt att se hur de som kan gör.


[/quote]
titta på på lite atvnerd filmer där är det canam med den äldre diffen, det gäller helt klart att ha en aktiv körstil, sen börjar dom ju "låsa" diffan gradvis klart tidigare innan den är helt låst
Anmäl till moderator   Loggat
raptor 700 såld vägreg
grizzly 700 såld terrängreg
polaris 850 såld terrängreg
renegade xxc såld vägreggad
arctic cat 700tbx såld terrängreg
can am outlander 1000 terrängreg

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #31 skrivet: 21 februari 2011 kl. 11:46:25 »
Citat från: enduro skrivet 20 februari 2011 kl. 21:24:16
Om det i första hand inte är "kicken" du är ute efter så skall du definitivt mer se till framkomlighet och tillförlitlighet.

De stora Japanerna är då rätta valet. Yamma, Kawa och Suzuki. Bortse från Honda vilket verkligen är en traktor.

Jag vet inte vilken definition av traktor du har, men jag har en kompis som åker Honda rincon 680 och det är inte direkt en traktor.
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=29000.0

Jag har en 07ans outlander, men har inte kört tillräckligt i eländig terräng för att kunna utvärdera diffen. Men jag tror man kommer rätt långt med en sån ändå, men ska man bara köra riktigt svår terräng så är nog en mindre smidigare maskin ett bra val. Yamaha 550 kanske?

På can-am så kom väl insprutningen på 07orna, och det är väl ett plus. Hållbarheten är nog bra, min har gått 2700 mil och snart 1100h.

Och det är ganska roligt med lite extra effekt i maskinen.  :DV
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad westw

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Total likes: 0
    • Visa profil
westw
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #32 skrivet: 21 februari 2011 kl. 12:01:09 »
Citat från: Pv544 skrivet 21 februari 2011 kl. 11:46:25
Citat från: enduro skrivet 20 februari 2011 kl. 21:24:16
Om det i första hand inte är "kicken" du är ute efter så skall du definitivt mer se till framkomlighet och tillförlitlighet.

De stora Japanerna är då rätta valet. Yamma, Kawa och Suzuki. Bortse från Honda vilket verkligen är en traktor.

Jag vet inte vilken definition av traktor du har, men jag har en kompis som åker Honda rincon 680 och det är inte direkt en traktor.
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=29000.0

Jag har en 07ans outlander, men har inte kört tillräckligt i eländig terräng för att kunna utvärdera diffen. Men jag tror man kommer rätt långt med en sån ändå, men ska man bara köra riktigt svår terräng så är nog en mindre smidigare maskin ett bra val. Yamaha 550 kanske?

På can-am så kom väl insprutningen på 07orna, och det är väl ett plus. Hållbarheten är nog bra, min har gått 2700 mil och snart 1100h.

Och det är ganska roligt med lite extra effekt i maskinen.  :DV

Kul att höra!
Can-amen lockar mycket nu. Har en Outlander 650 jag kan få provköra så jag kan bilda mig en uppfattning. Gäller att hitta en 800a 2007 inom min budget.
Trots allt min första ATV så jag vet ändå inte vad jag är ute efter.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #33 skrivet: 21 februari 2011 kl. 12:26:41 »
Citat från: Pv544 skrivet 21 februari 2011 kl. 11:46:25
...köra riktigt svår terräng så är nog en mindre smidigare maskin ett bra val. Yamaha 550 kanske?
Vill bara nämna att Grizzly 700 och 550 är samma maskin, med 130 kubik mindre i den lilla.
450:n är dock mindre på alla vis.
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad joeychandlerson

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1415
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
joeychandlerson
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #34 skrivet: 21 februari 2011 kl. 12:45:53 »
Kolla här vad du kan göra med en outlander 650 ifall du köper en sådan o vill ha lite mer mos efter tag ()p



http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=33173.msg296275#new
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450 SS -08 Såld (abstinens deluxe)

Dinli 450 Svart - 08 Såld

Smc 250 - 08 Såld

Ps Moto 200 - 08 Såld

SMC F-Kart 170cc - 10 X 2 Sålda

Utloggad westw

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Total likes: 0
    • Visa profil
westw
SV: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
« Svar #35 skrivet: 21 februari 2011 kl. 13:14:11 »
Citat från: Hydro skrivet 21 februari 2011 kl. 12:26:41
Citat från: Pv544 skrivet 21 februari 2011 kl. 11:46:25
...köra riktigt svår terräng så är nog en mindre smidigare maskin ett bra val. Yamaha 550 kanske?
Vill bara nämna att Grizzly 700 och 550 är samma maskin, med 130 kubik mindre i den lilla.
450:n är dock mindre på alla vis.

Det är ju smidiga maskiner om det bara är terräng som gäller.
Men ännu mindre effekt än i Grizzly 660 eller 700 skulle jag inte stå ut med.

Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 2 [3] 4 ... 7  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Köpa en ATV »
  • Ämne: 65.000kr, 4x4, bra terrängegenskaper, fyrhjulingarnas Volvo 240 :)
 


Online just nu.

670 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 698. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info