Pratar vi nya maskiner så är Grizzlyn billigare. Gäller det begagnade maskiner så är Grizzlyn lika dyr. Varför det är på det viset beror givetvis på att folk vet att tillförlitligheten på en Grizzly är hög, eller snarare mycket hög!
Inte can am från -06 dålig fyrhjulsdrift bla, ska du ha can -am så bör du nog titta -08 och nyare, har rejsat mot outlander 800 -10 och kingquad 750 hadde inte en chans mot 800an men tog 750in, men till lek i skogen går det lika bra med vilken som, man åker inte direkt o bottar hela tiden. O myspappan, har inte sett dej i skogarna kring Nora, jag bor nämligen där med....
fyrhjulsdriften håller men visco locken är inte lika snabb som på 10an blev snabbare då finns klip på youtube om det
Hade jag suttit i din sits så hade jag helt klart valt en Can-am. Visst, diffen är seg dvs. att det är automat diff och det tar ett tag innan den hoppar i på 06-07.Men dom är helt överlägsen i effekt! Finns ingen annan ATV som hänger med en Can-am 800.Med lite tur kan man också hitta en Renegade (import) för dom pengarna I din prisklass så har du ju tyvärr inte råd med en Kawa 750 från -08 och framåt, för -05 till -07 har förgasare vilket inte är något vidare...Hade jag inte köpt en Can-am så hade det blivit en Polaris 800 eftersom dom är 2cylindrig till skillnad från Grizzlyn och KQn.Sen så skulle jag ha valt Kingquaden före Grizzlyn också, vet inte varför men den känns bättre bara
Angående din youtube klipp, kan man inte köra så spelar det ingen roll hur bra maskin man har. han med outlandern såg inte precis van ut på den maskinen, jag tror man lär sig den maskinen man har och på vilket sätt man "tacklar" olika hinder...
Citat från: enduro skrivet 20 februari 2011 kl. 18:31:06Pratar vi nya maskiner så är Grizzlyn billigare. Gäller det begagnade maskiner så är Grizzlyn lika dyr. Varför det är på det viset beror givetvis på att folk vet att tillförlitligheten på en Grizzly är hög, eller snarare mycket hög! Har åkt Yamma WR450 och var väldigt nöjd med kvaliten.Det är bra betyg för Grizzlyn.Grizzlyn verkar som ett vettigt val men jag är lite rätt att den ska vara väldigt trött om man sladdar lite grusväg. Har du haft 05-06 tidigare?Citat från: gyttorps björnen skrivet 20 februari 2011 kl. 18:39:23Inte can am från -06 dålig fyrhjulsdrift bla, ska du ha can -am så bör du nog titta -08 och nyare, har rejsat mot outlander 800 -10 och kingquad 750 hadde inte en chans mot 800an men tog 750in, men till lek i skogen går det lika bra med vilken som, man åker inte direkt o bottar hela tiden. O myspappan, har inte sett dej i skogarna kring Nora, jag bor nämligen där med.... För de pengar jag letar ATV för så blir 08or tyvärr på tok för dyrt 2006-2007 Can Am 800, 650 är det som är i min prisklass men är fyrhjulsdriven en känslig del som inte håller går den bort direkt.
...och anser att en stor och tung 4x4 ATV har svårt att hävda sig när det kommer till "skojfaktorn"Grizzlyn använder jag mest till utflykter och arbete.