Undrar om det är möjligt att göra?
Bara jag som gillar att backa fort!? Det är ju perfekt när man håller på att ploga och inte vill vända
Citat från: Miko skrivet 16 februari 2011 kl. 22:38:25 Undrar om det är möjligt att göra? O ja det är det! bara att det blir en dyrare tillverkningskostnad för dreven inuti lådan blir ganska stora och då måste storleken på själva huset göras större... eventuellt kan man ju ha nerväxling i flera steg, eller en planetväxellåda, men båda alternativen är dyrare...men det absolut bästa vore ju en hydraulisk momentomvandlare (converter) monterad före CVT lådan istället för centrifugalkopplingen.då hade man kunna starta på högväxeln i en superbrant uppförsbacke och bara ge full gas och låta ekipaget smyga igång, det enda skadliga då är att oljetempen stiger, men det löser man med en fet oljekylare.
Citat från: Oskar P skrivet 16 februari 2011 kl. 22:51:18Citat från: Miko skrivet 16 februari 2011 kl. 22:38:25 Undrar om det är möjligt att göra? O ja det är det! bara att det blir en dyrare tillverkningskostnad för dreven inuti lådan blir ganska stora och då måste storleken på själva huset göras större... eventuellt kan man ju ha nerväxling i flera steg, eller en planetväxellåda, men båda alternativen är dyrare...men det absolut bästa vore ju en hydraulisk momentomvandlare (converter) monterad före CVT lådan istället för centrifugalkopplingen.då hade man kunna starta på högväxeln i en superbrant uppförsbacke och bara ge full gas och låta ekipaget smyga igång, det enda skadliga då är att oljetempen stiger, men det löser man med en fet oljekylare.Jo att det går att bygga är jag helt med på, men det jag tänkte på var att göra det i efterhand vilket nog är lite svårare. Men en converter skulle jag inte tacka nej till Får väll byta till en Dr.pulley, så man får bättre bett i kopplingen.
Hur får du upp sån fart ? jag måste ju ha spärrat diff och tryckt i overdrive för att få nån fart alls.annars begränsar den misständer som en gris.skillnad på x5?