ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Kunna backa över 65 km/h...?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Kunna backa över 65 km/h...?  (läst 5761 gånger)

Utloggad Miko

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1024
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miko
Kunna backa över 65 km/h...?
« skrivet: 16 februari 2011 kl. 22:38:25 »
För ett tag sen var jag ute på isen och körde, och fick en tanke att prova hur fort X5:an går att backa med.
Aldrig testat detta innan då jag ansåg att risken att det skulle gå åt pipan var för stor för att prova detta på en väg.
Har alltid tyckt att backen är alldeles för högt växlad. Jag kommer inte på en enda anledning till varför backen ska vara högre växlad än låg växeln, jag ser en fördel om backen till och med är lägre växlad än vad L är.

Men nu har jag testat att backa på full gas, men när mätaren stod på 64 km/h släppte jag gasen sakta då framändan började vobbla rätt bra.  :help:
Så med den hastighetsökningen jag hade över 60 så är jag säker på att det går att backa över 70 km/h med min maskin......varför? Ja, detta anser jag nog vara bland dom största nackdelarna med maskinen.
Nackdelen upplever jag som störst när jag backar med timmervagn i skogen, med den utväxlingen på backen så sliter det så otroligt mycket i onödan på koppling och rem, mot om utväxlingen hade varigt mer i närheten av utväxlingen på L.

Även vid fastkörning i blötsnö eller i nått sugande lerhål så är denna utväxling värdelös, att lägga i backen när man sitter fast i tidigarenämnd situation är som att lägga i H och försöka ta sig upp i en väldigt brant backen från stillastående, alltså helt FEL.  :nono:

Ett nerväxlingskitt på R och L skulle sitta fin fint, framförallt på R. Undrar om det är möjligt att göra?  :hmmm:

  
« Senast ändrad: 16 februari 2011 kl. 22:47:23 av Miko »
Anmäl till moderator   Loggat
:rtfm: ()p

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
    • ND-ATV
Oskar P
SV: Kunna backa över 65 km/h...?
« Svar #1 skrivet: 16 februari 2011 kl. 22:45:54 »
ja du jag håller fullständigt med.. jag pallade upp bakhjulen på min kisse och testade, den gör 50km/h på backen och 38 på låg vid 3600rpm... va faan... :banghead:

varför inte ha så jävla låg utväxling på backen så den toppar 20km/h men så att man kan puttra i 0.5km/h bakåt och ha full kontroll när man t.ex backar med släp...
Anmäl till moderator   Loggat
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
    • ND-ATV
Oskar P
SV: Kunna backa över 65 km/h...?
« Svar #2 skrivet: 16 februari 2011 kl. 22:51:18 »
Citat från: Miko skrivet 16 februari 2011 kl. 22:38:25
Undrar om det är möjligt att göra?  :hmmm:

 
O ja det är det! bara att det blir en dyrare tillverkningskostnad för dreven inuti lådan blir ganska stora och då måste storleken på själva huset göras större... eventuellt kan man ju ha nerväxling i flera steg, eller en planetväxellåda, men båda alternativen är dyrare...
men det absolut bästa vore ju en hydraulisk momentomvandlare (converter) monterad före CVT lådan istället för centrifugalkopplingen.
då hade man kunna starta på högväxeln i en superbrant uppförsbacke och bara ge full gas och låta ekipaget smyga igång, det enda skadliga då är att oljetempen stiger, men det löser man med en fet oljekylare.
Anmäl till moderator   Loggat
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad StefanN

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3446
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Från: 08
    • Visa profil
StefanN
SV: Kunna backa över 65 km/h...?
« Svar #3 skrivet: 16 februari 2011 kl. 23:17:31 »
Bara jag som gillar att backa fort!?  ;D

Det är ju perfekt när man håller på att ploga och inte vill vända  ()p

Anmäl till moderator   Loggat
Polaris XP delar säljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka där -> www.satvf.se

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
    • ND-ATV
Oskar P
SV: Kunna backa över 65 km/h...?
« Svar #4 skrivet: 16 februari 2011 kl. 23:20:16 »
Citat från: StefanN skrivet 16 februari 2011 kl. 23:17:31
Bara jag som gillar att backa fort!?  ;D

Det är ju perfekt när man håller på att ploga och inte vill vända  ()p


ja det finns väl kanske vissa tillfällen man vill få lite fart när man backar, men 40km/h borde väl räcka till det mesta?
annars kan man ju ha hög och låg även på backen, om fördelningslådan var byggd så att hög&låg utväxlingarna låg före backens utväxling så skulle man ju kunna backa med högväxel..
det skulle ju bli 2 spakar då, en för fram/back och en för H/L men det skadar ju inte..
allra helst en 3-stegs planetväxellåda med en converter istället för hela CVT klabbet.. våta drömmar...
« Senast ändrad: 16 februari 2011 kl. 23:22:11 av Oskar P »
Anmäl till moderator   Loggat
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad StefanN

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3446
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Från: 08
    • Visa profil
StefanN
SV: Kunna backa över 65 km/h...?
« Svar #5 skrivet: 16 februari 2011 kl. 23:24:15 »
Ja 40km/h räcker ju gott
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris XP delar säljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka där -> www.satvf.se

Utloggad Miko

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1024
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miko
SV: Kunna backa över 65 km/h...?
« Svar #6 skrivet: 17 februari 2011 kl. 08:07:25 »
Citat från: Oskar P skrivet 16 februari 2011 kl. 22:51:18
Citat från: Miko skrivet 16 februari 2011 kl. 22:38:25
Undrar om det är möjligt att göra?  :hmmm:

 
O ja det är det! bara att det blir en dyrare tillverkningskostnad för dreven inuti lådan blir ganska stora och då måste storleken på själva huset göras större... eventuellt kan man ju ha nerväxling i flera steg, eller en planetväxellåda, men båda alternativen är dyrare...
men det absolut bästa vore ju en hydraulisk momentomvandlare (converter) monterad före CVT lådan istället för centrifugalkopplingen.
då hade man kunna starta på högväxeln i en superbrant uppförsbacke och bara ge full gas och låta ekipaget smyga igång, det enda skadliga då är att oljetempen stiger, men det löser man med en fet oljekylare.
Jo att det går att bygga är jag helt med på, men det jag tänkte på var att göra det i efterhand vilket nog är lite svårare. Men en converter skulle jag inte tacka nej till  :headbang:
Får väll byta till en Dr.pulley, så man får bättre bett i kopplingen.
Anmäl till moderator   Loggat
:rtfm: ()p

Utloggad Dr Mumin

  • Drömmer om en Monstra Ax 300 Kamelryttar edition med extra Bling
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 345
  • Total likes: 0
  • Tänker Sol i allt elände...
    • Visa profil
Dr Mumin
SV: Kunna backa över 65 km/h...?
« Svar #7 skrivet: 17 februari 2011 kl. 15:02:26 »
Ja jag satt och kikade i min handbok å såg att backen ligger i mellan H och L å som trådskaparen skrev så verkade det jävligt pukkat

utan att veta hur växellådan e uppbyggd så hade jag gillat att man "byter" riktning med bibehållen utväxling alltså Hoch L även på backen det vore väl nått för våra kines byggare att klura på :-\
Anmäl till moderator   Loggat
Ja en klämmig signatur ska man ju ha....

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
    • ND-ATV
Oskar P
SV: Kunna backa över 65 km/h...?
« Svar #8 skrivet: 17 februari 2011 kl. 20:21:19 »
Citat från: Miko skrivet 17 februari 2011 kl. 08:07:25
Citat från: Oskar P skrivet 16 februari 2011 kl. 22:51:18
Citat från: Miko skrivet 16 februari 2011 kl. 22:38:25
Undrar om det är möjligt att göra?  :hmmm:

 
O ja det är det! bara att det blir en dyrare tillverkningskostnad för dreven inuti lådan blir ganska stora och då måste storleken på själva huset göras större... eventuellt kan man ju ha nerväxling i flera steg, eller en planetväxellåda, men båda alternativen är dyrare...
men det absolut bästa vore ju en hydraulisk momentomvandlare (converter) monterad före CVT lådan istället för centrifugalkopplingen.
då hade man kunna starta på högväxeln i en superbrant uppförsbacke och bara ge full gas och låta ekipaget smyga igång, det enda skadliga då är att oljetempen stiger, men det löser man med en fet oljekylare.
Jo att det går att bygga är jag helt med på, men det jag tänkte på var att göra det i efterhand vilket nog är lite svårare. Men en converter skulle jag inte tacka nej till  :headbang:
Får väll byta till en Dr.pulley, så man får bättre bett i kopplingen.
borde gå att tillverka nya drev, mindre primärdrev och större sekundärdrev till backväxeln. men frågan är hur mycket man kan öka diametern på sekundärdrevet innan det tar i något, t.ex. växellådshuset. sen kan man ju inte ha för litet primärdrev heller, vilket gör att C-C avståndet mellan dreven skulle behöva ökas för att bara öka diametern på sekundärdrevet.
Anmäl till moderator   Loggat
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad simonarvestrand

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 555
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Det är bara att mosa på!
    • Visa profil
    • SAMedia
simonarvestrand
SV: Kunna backa över 65 km/h...?
« Svar #9 skrivet: 17 februari 2011 kl. 20:37:11 »
Hur får du upp sån fart ? jag måste ju ha spärrat diff och tryckt i overdrive för att få nån fart alls.
annars begränsar den misständer som en gris.

skillnad på x5?
Anmäl till moderator   Loggat
-------== CF 500 Allroad ITP Wide ==----------
----------{ Till Salu }--------------
--== Honda Accord Type-S -08 ==--

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
    • ND-ATV
Oskar P
SV: Kunna backa över 65 km/h...?
« Svar #10 skrivet: 17 februari 2011 kl. 20:39:09 »
Citat från: simonarvestrand skrivet 17 februari 2011 kl. 20:37:11
Hur får du upp sån fart ? jag måste ju ha spärrat diff och tryckt i overdrive för att få nån fart alls.
annars begränsar den misständer som en gris.

skillnad på x5?
han har kopplat bort den funktionen som ändå bara är skadlig för motorn.
Anmäl till moderator   Loggat
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad simonarvestrand

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 555
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Det är bara att mosa på!
    • Visa profil
    • SAMedia
simonarvestrand
SV: Kunna backa över 65 km/h...?
« Svar #11 skrivet: 17 februari 2011 kl. 20:50:40 »
förstår att det inte är nyttigt. kan ju inte vara bra att låta den misstända hela tiden. det är ju nästan omöjligt att inte gasa för mycket.
Får nog göra det samma om det inte är allt för bökigt
Anmäl till moderator   Loggat
-------== CF 500 Allroad ITP Wide ==----------
----------{ Till Salu }--------------
--== Honda Accord Type-S -08 ==--

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Kunna backa över 65 km/h...?
 


Online just nu.

163 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 239. Flest online någonsin: 1428 ( 3 augusti 2022 kl. 09:05:40)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
  • Mrhandsome: Tja, har två Suzuki Lt-f4wd (250cc) som jag säljer i delar om du söker något kan ni nå mig på hv.alexandersson@gmail.com eller 0709955029
    3 januari 2023 kl. 21:41:56
  • Grusbus: Någon som vet var man hittar en sprängskiss på Outlander 570 -18 så man ser hur vinschen är monterad?
    30 december 2022 kl. 17:06:41
  • Grusbus: Hej
    30 december 2022 kl. 15:56:40
  • klant: Hej ,har en Cf moto 800 2016 letar efter exra uttag för ljusramp.vad sitter den?
    27 november 2022 kl. 15:13:49
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en reservdelsmotor till en Suzuki lt-f 250 eller 300 eller bara motorblocken så köper ja dom gärna mvh Hugo Ni kan maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    26 november 2022 kl. 22:57:26
  • Emgyll: Hej! Har köpt en Viarelli 550 gtx som är svårstartad kall såg att nån haft liknande problem och undrar ifall någon kommit på nått med felet? Och va är dom vanliga felen folk haft med dom? :)
    7 november 2022 kl. 23:02:27
  • Bibbi: Har ett problem med min polaris sportsman 500 -12. Bränsleslangen verkar ha släppt .den läcker bensin (dropp). Har skruvat bort en hel del för att komma åt men är ändå extremt trångt för att se vart den ska sitta på förgasarn förmodar jag. Dessutom hur kommer man åt till att byta tändstift.
    23 oktober 2022 kl. 16:36:01
  • Bibbi: Hej
    23 oktober 2022 kl. 16:32:04
  • Jote: hej låst växel låda  5 ans växel på en ODES 400 kubik tipps på åtgärd + växelknappen på retur funkar inte växel motorn går bara åt ett håll tog bort och provade
    15 oktober 2022 kl. 16:06:27
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu alltid smidiga affärer Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:38:08
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:35:52
  • Philip_M: Säkert en självklar fråga för många. Ska dreva upp min kinahjuling till 15 kugg fram (sitter 14 orginal). Det enda drevet jag hittat med samma axel dimension är ett 15 kugg till en 428 kedja. Kan detta funka till en 520 kedja? Eller släpper kedjan? Har inte fått drevet än så inte kunnat mäta. Tack för svar
    4 september 2022 kl. 10:15:48
  • tåsta: polaris sportsman 400
    13 augusti 2022 kl. 15:32:19
  • Pelle77: Hej har en grizzly 700 eps -15. Ställde in den i garaget och 2 dagar efter skulle jag starta den. Då går motorn runt men får fellod Er_1 och bränslepump startar ej och tror  inte jag har gnista hellrr. Byttbatteri och kollat att pumpen går genom bygling av relä.  Vad  tror ni?
    4 augusti 2022 kl. 19:40:42
  • Mathiast: Tjena! Köpte mig en 450 2008a för två veckor sen, idag hade jag lite tid över så passade på att byta olja + filter, allt gick vägen tills jag skulle provköra efteråt. Två skruvar sa hejdå och ville inte vara med längre, de på luckan till oljefiltret, ena går nog att ta bort med polygrip men den andra den ända ”långa” bulten gick av läääängst in, har kanske 20-50mm kvar av bulten längst in och andra änden sköt ut. Några tips på att få ut den längre bulten smidigt? Eller är de bara till att riva hela skiten
    29 maj 2022 kl. 20:03:02
  • Mrhandsome: Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    24 maj 2022 kl. 21:11:38
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst mvh Hugo
    24 maj 2022 kl. 21:10:48
  • Thony: Citera
    Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️

    19 april 2022 kl. 12:53:47
  • Bora: Hej har en pgo x rider äldre där kablarna lossade från CDi fem stycken vet någon hu dom sitter sv/röd ,röd,grå,blå,blå/gul tacksam för hjälp
    10 april 2022 kl. 17:31:46
  • Fredrikth: Hallå! Lyckades dra på mig en liten specialare, yamaha raptor med en r1 motor på :D haft lite strul med förgasarna och nu vill den inte gå alls.. motorn dör om man nuddar gas. (Okunnig som fan) någon som vet vad det kan bero på?
    31 mars 2022 kl. 03:15:45
  • Högdahl: Hmm kolla ebay inom EU eller googla typ " Yamaha parts EU" men vet ej om det skiljer mycket i pris
    9 mars 2022 kl. 16:07:03
  • pellle87: Finns det nån bra EU sida för oem yamaha delar? eller måste man gå via yamaha center?
    26 februari 2022 kl. 16:44:46
  • Bamsefarsan: Jag vill köpa en begagnad can-am outlander xmr 1000r , har du en du vill sälja? joakim.nyholm@icloud.com
    25 februari 2022 kl. 21:39:43
  • Mrhandsome: Är det nån som har en cdi box till en Kawasaki kvf 400 2001 isåfall mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 januari 2022 kl. 17:34:50
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
  • SMF 2.0.18 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder
    SimplePortal 2.3.7 © 2008-2023, SimplePortal | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info