Min tog in tjuvluft i skarven mellan det två olika rören i avgassystemet. Lät onödigt och gav avgasknallar är jag släpte gasen. Upptäckte att packningen var helt slut. Rätt eller fel så har jag nu svetsat ihop de två rören. Avgasknallarna upphörde ! Så mitt tipps är att kolla så det inte läcker mellan de två rören.
Hej!Man behöver inte knacka eller dra i kablarna. Det sitter en pytteliten fjädersprint I själva givaren som åker ur sitt läge och där av inte visar rätt växel. Vill man så tar man bort givaren och trycker fjädersprinten till sitt ordinare läge och allt funkar som vanligt igen.
Nå ? Hur fixar man växellådsgivaren ?
Du får vrida lite och dra lite samtidigt, det sitter en o`ring som håller och tätar den.Och det kan upplevas som att den sitter fast, såvida den inte har börjat att ärga fast.
Åkte ner med en kärra med vatten till hästarna idag och helt plötsligt började det ryka , tänkte inte så mycket på det för att jag hade tvättat hjulingen och att det kanske låg något bilschampo eller WD40 på avgassystemet.Men efter ett par sekunder så dog hjulingen och nu händer absolut ingenting när man rör på nyckeln (display död) men ström finns för extraljusen fungerar men absolut inget annat.Känner att det luktar "bränd kabel" nånstans, men frågan är vad tror ni har hänt ?Har inte kollat felet ännu (det var mörkt och jag var irriterad att den la av) men jag ska göra det imorgon, men ni kanske har några konkreta svar som jag kan beakta ?Tips och ideer tack.....