Så du byter växellådsolja i bilen varje gång du byter motorolja
Jag vill bara vara smäll och förmedla info, han sa att den va slitet och behövs bytas ofta. Själv klart har de inte trängt in vatten. Tex när du byter olja på motor för första gången är oljan full i järn fliser. På många maskiner sitter de magnet i botten pluggen så att de fastnar på den, Smc har magnet! Vill bara informera om saker som jag tycker är viktigt att ta upp. Inte diskutera om de behövs eller inte. Säger han de som sålt hjulingar i 10 år så tycker ja att de är ett bra tips som andra kan få nytta av. Om alla försöker dela med sig av sina upplevelser och info så blir de ju skit bra.
Citat från: Peddasmc700 skrivet 18 mars 2011 kl. 12:09:28Klart den slits. Den ska ju bytas varje service. Men han rekommendera mig att byta nån extra gång emellan servicearna. Ska olja i diffarna bytas varje service?!?! På flera andra maskiner byter man väll en gång sen aldrig mera typ Den borde ju inte slitas alls, motorolja byter man ju för att den blir förorenad av bensin med mera. Men diffoljan har ju inga föroreningar. Du byter ju tillexempel inte växellådsolja på en bil på flera tusen mil.
Klart den slits. Den ska ju bytas varje service. Men han rekommendera mig att byta nån extra gång emellan servicearna.
japp då vet vi det med konkret fakta nu till nästa fråga, kan hades bekräfta att det bara är ett års garanti!
Alla som har Smc 700! Kör utan packning i tanklock. Då slipper ni glödande avgassystem, svårt startade maskiner,och bak skjut. Trots att jag fått den nya packningen så är den också för tät.