Citat från: Peddasmc700 skrivet 22 mars 2011 kl. 06:07:34Alla som har Smc 700! Kör utan packning i tanklock. Då slipper ni glödande avgassystem, svårt startade maskiner,och bak skjut. Trots att jag fått den nya packningen så är den också för tät. Vad d gäller bakpuffarna ställer jag mig frågande.Vacuum i tanken gör att motorn får för LITE bränsle.Bakpuffar beror oftast på oförbränt ÖVERSKOTT av bränsle,alltså för fet blandning.Kan även bero på för tajt ventilspel.Läcker den inte soppa utan packning då??? mvh/hades
Alla som har Smc 700! Kör utan packning i tanklock. Då slipper ni glödande avgassystem, svårt startade maskiner,och bak skjut. Trots att jag fått den nya packningen så är den också för tät.
Dom läcker inte en enda droppe utan packning trots full tank, motorer kan bak tända vid för lite bränsle! Men oftast vid för mycket som hades skriver.
Citat från: HADES skrivet 22 mars 2011 kl. 08:37:20Citat från: Peddasmc700 skrivet 22 mars 2011 kl. 06:07:34Alla som har Smc 700! Kör utan packning i tanklock. Då slipper ni glödande avgassystem, svårt startade maskiner,och bak skjut. Trots att jag fått den nya packningen så är den också för tät. Vad d gäller bakpuffarna ställer jag mig frågande.Vacuum i tanken gör att motorn får för LITE bränsle.Bakpuffar beror oftast på oförbränt ÖVERSKOTT av bränsle,alltså för fet blandning.Kan även bero på för tajt ventilspel.Läcker den inte soppa utan packning då??? mvh/hadesHades... kan du inte lägga till så att det sprutar eld ur mitt avgasrör? =)
Citat från: fiddesthlm skrivet 22 mars 2011 kl. 10:06:19Citat från: HADES skrivet 22 mars 2011 kl. 08:37:20Citat från: Peddasmc700 skrivet 22 mars 2011 kl. 06:07:34Alla som har Smc 700! Kör utan packning i tanklock. Då slipper ni glödande avgassystem, svårt startade maskiner,och bak skjut. Trots att jag fått den nya packningen så är den också för tät. Vad d gäller bakpuffarna ställer jag mig frågande.Vacuum i tanken gör att motorn får för LITE bränsle.Bakpuffar beror oftast på oförbränt ÖVERSKOTT av bränsle,alltså för fet blandning.Kan även bero på för tajt ventilspel.Läcker den inte soppa utan packning då??? mvh/hadesHades... kan du inte lägga till så att det sprutar eld ur mitt avgasrör? =)Done.=)
Citat från: HADES skrivet 22 mars 2011 kl. 12:58:16Citat från: fiddesthlm skrivet 22 mars 2011 kl. 10:06:19Citat från: HADES skrivet 22 mars 2011 kl. 08:37:20Citat från: Peddasmc700 skrivet 22 mars 2011 kl. 06:07:34Alla som har Smc 700! Kör utan packning i tanklock. Då slipper ni glödande avgassystem, svårt startade maskiner,och bak skjut. Trots att jag fått den nya packningen så är den också för tät. Vad d gäller bakpuffarna ställer jag mig frågande.Vacuum i tanken gör att motorn får för LITE bränsle.Bakpuffar beror oftast på oförbränt ÖVERSKOTT av bränsle,alltså för fet blandning.Kan även bero på för tajt ventilspel.Läcker den inte soppa utan packning då??? mvh/hadesHades... kan du inte lägga till så att det sprutar eld ur mitt avgasrör? =)Done.=)Det verkar stämma lite med locket hades... dom e ju lite gnälliga emellanåt med starten. men lättar jag på tanklocket så hoppar den igång direkt. Puffarna vet jag inte riktigt om jag e men då än... men ja det kan lätta lite med puffar om man släpper ett varv på locket... kanske... (bra vetenskaplig forskning på detta av mig känner jag =) )
Pedda... jag har inte tagit bort packningen. Jag lättade något på locket bara. Starten är aningen lättare men resterande vet jag inte =)