Är det oftast så att ju större motor desto större quad? Jag har bara testat en Honda 450 men trodde att de flesta var ungefär lika stora?
Ja det är till viss del sant, men det är ju inte så konstigt heller då många vill betala max 25-35 000 och få körglädje, effekt och vägreggat. Och vad finns det då för alternativ? Jo halvgamla dinli 450 och gamla ltz:or. (säkert någon mer)man vill ju även ha lite trygghet med att få tag i delar om det behövs.Har ju själv tipsat om andra märken om pengar finns, men om man vill ha mycket effekt och en maskin som är allround och v-reggad(ej tänkt att hoppas med på mx banor) vad finns det för alternativ då för 20-40 000? Och lite trygghet med att få tag i delar till rätt pris om det behövs?Så tänk lite så ser du även problemet här. Har själv funderat på att uppgradera till andra maskiner men tvekat då jag räknat på det. Sedan har andra ramlat bort av andra anledningar.Men nu ska jag göra dig glad, och det är faktiskt så att jag börjar titta mer och mer på en 700xx. Fast frågan är ju om det kommer att ge mig så mycket mer än det jag får ut av min.Om jag går tillbaka till ämnet så har jag ju sagt att en ltz/dvx/kfx 400 är en bra maskin men ingen effekt maskin, och den känns liten (iaf för mig) och det är en maskin som man uppgraderar till en värre, efter ett tag, om man faller för för detta med quad/atv. Ja varför uppgraderar man då, jo man vill ha mer effekt, mer vrid, större maskin fysiskt. (finns säkert fler anledningar)Så känslan är den att man växer ifrån den efter ett tag, om man nu inte börjar åka mx. (finns säkert dem som slutar växa och har kvar den)Yamma 350 är ännu bättre ex på att man tröttnar fort och vill ha värre.