häng en armeringsmatta efter hjulingen och kör ett par ggr runt där du ska ploga, det brukar riva av de mesta ojämnheter, funkar även kanon på sommarn...
Funderat på att handskotta just där? Trots att man investerar tungt i fyrhjuling med plogpaket för att slippa eländet så finns alltid ställen där man måste fram med handarbetet, din slänt och brunn är nog två sådana ställen.Annars kan man ju försöka köra på skrå i slänten mot uppfarten om det funkar.
Citat från: AtvNerd skrivet 13 december 2010 kl. 13:56:02häng en armeringsmatta efter hjulingen och kör ett par ggr runt där du ska ploga, det brukar riva av de mesta ojämnheter, funkar även kanon på sommarn...Tyvärr är det lite mer än lite ojämnheter, på ett ställe har jag ca 50 cm höjdskillnad på ungefär 50cm som dessutom lutar nedåt 90% åt sidan också.har märkt att det går ganska bra om man kör lugnt men samtidigt så lyfter plogen över högen som blir när hjulen går mot lutningen.Rätta till tomten på sommaren är nog ingen bra idé då den ena höjdskillnaden i tomten är uppfarten till mitt garage och en brunn vid sidan som skulle bli täckt.blir väldigt mycke jobb
Citat från: simonarvestrand skrivet 14 december 2010 kl. 07:54:22Citat från: AtvNerd skrivet 13 december 2010 kl. 13:56:02häng en armeringsmatta efter hjulingen och kör ett par ggr runt där du ska ploga, det brukar riva av de mesta ojämnheter, funkar även kanon på sommarn...Tyvärr är det lite mer än lite ojämnheter, på ett ställe har jag ca 50 cm höjdskillnad på ungefär 50cm som dessutom lutar nedåt 90% åt sidan också.har märkt att det går ganska bra om man kör lugnt men samtidigt så lyfter plogen över högen som blir när hjulen går mot lutningen.Rätta till tomten på sommaren är nog ingen bra idé då den ena höjdskillnaden i tomten är uppfarten till mitt garage och en brunn vid sidan som skulle bli täckt.blir väldigt mycke jobbVarför ens ploga där det lutar så mycket, man kan ju ändå inte gå där!?
Om du kör ner snön ordentligt med fyrhjulingen så får du ju en jämnare grund att ploga på.