ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Startar inte när det är kallt..
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 4 [5] 6  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Startar inte när det är kallt..  (läst 28782 gånger)

Utloggad lemmy

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 214
  • Total likes: 0
    • Visa profil
lemmy
SV: Startar inte när det är kallt..
« Svar #48 skrivet: 31 januari 2011 kl. 11:15:38 »
Hallå..

Fick startreläet utbytt för ca 2 veckor sedan och efter det så har inte cykeln klickat en enda gång, så jag håller tummarna för att felet är funnet..
 På min brors x7a var det laddningsregulatorn som var paj så han har nu fått den utbytt samt köpt nytt batteri, och snacka om service han lämnade in den vid Strombergs trädgård och fritid förra onsdagen och fick hämta den dagen efter..
Ett tips till alla Cf ägare är att dra alla slangklämmor som finns på hjulingen, alla mina satt helt löst kylarslangar (läckte)  avluftning cvt (undrar hur många som fått in vatten den vägen) och från luftburk till insprut (släppt)  och sedan även dragkroken men det vet nog dom flesta redan..

Andreas (Lemmy)...
Anmäl till moderator   Loggat
Suzuki Kingquad 750 -14
Zilla 28" på Moose fälgar.
Artrax 3.0 vinsch.
Höjd 2"
Logic hand och tumvärmare.
breddad 3" fram och bak.
Biltemas stora box.
Iron baltic 150cm plog.
Sumo tiger 110cc (grabbens).
Loncin 50cc (flickans)
Cf moto Terralander 800 -12 (såld)
Cf moto x7 -10 (såld)

Utloggad Bugbear

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 124
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Bugbear
SV: Startar inte när det är kallt..
« Svar #49 skrivet: 2 mars 2011 kl. 20:14:20 »
Citat från: slangklämman skrivet 15 januari 2011 kl. 09:38:10
Jag tycker alla som har detta problem ska lämna sina maskiner till sin åf och be dem göra en ordentlig kontroll av ventilspel. trech är bra (bålsta), och i sthlm är det asiengrossisten i huddinge som har bäst verkstad.

Hur går det för er med startproblem? Mitt kvarstår, jag har inte justerat ventilspel på avgasidan. Någon som gjort det? och vet att det funkar?

Benny har du nå mera kött på benen ang detta nu?
Anmäl till moderator   Loggat
Kristian Sundström

Yamaha 700 Kodiak 2019 B5CK

SÅLD:
CF Moto, X7 2010
Variatorkit
Dr. Pulley

Utloggad T

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1692
  • Total likes: 0
    • Visa profil
T
SV: Startar inte när det är kallt..
« Svar #50 skrivet: 3 mars 2011 kl. 21:38:18 »
Jag har väl inte så mycket mer kött nu än tidigare ang detta problem.

Det enda som görs på dom som haft detta trassel är att byta ECU.
Ett följdproblem KAN ju vara att om den inte velat starta tidigare pga ECU-fel så kanske startmotor och startrelä ska bytas, dom kan ju ta stryk av att grejerna inte går runt utan ligger och "bränner på samma ställe.

Samma problem som kan bli om man kör med dåligt batteri och segar runt startmotorn hela tiden.

Men jag säger inte att det är detta som är fel så kasta er inte över er ÅF nu för garantibyte på ALLA startmotorer, detta får varje ÅF ta ställning till, jag säger bara vad som kan bli fel  ()p

/Benny
Anmäl till moderator   Loggat
Detta konto används inte av Trech AB längre.

KONKURS 2013

Utloggad Miko

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1024
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miko
SV: Startar inte när det är kallt..
« Svar #51 skrivet: 3 mars 2011 kl. 22:35:40 »
Men på ett liknande sätt beter sig X5:orna också. Och personligen lägger jag en slant på att det är decompen som spökar. Detta har hänt ett fåtal gånger på min X5:a.
Trycker på startknappen så klickar det bara till lite sen händer inget mer. Trycker jag några gånger till så startar han med viss tröghet (att det går tungt att dra runt motorn)
De jag gjorde dom två sista gångerna detta hände var att ta tag i startsnöret och dra runt motorn en bit, och att dra runt motorn när han är i compläge är INTE lätt, man får ta i så man tror snöret ska gå av.

Efter detta så trycker jag på startknappen och maskinen hoppar igång som vanligt.
Jag förstår att han inte orkar dra runt motorn när han står i de läget, för det behövs en regäl startmotor, strömstyrka för att få snurr på motorn i de lägena.

Tilläggas bör väll att detta kan hända fast att man har fullt kräm i batteriet och maskinen precis varit igång. Har iaf hänt mig.

Problemet kanske blev värre på X7:an då den har lite mer cc  :dntknow:
Anmäl till moderator   Loggat
:rtfm: ()p

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Startar inte när det är kallt..
« Svar #52 skrivet: 3 mars 2011 kl. 22:47:03 »
modda dit en startmotor från en AC diesel då, för den är på 0.8kW och orkar dra runt en 2cyl diesel med 24:1 i komp! då lär det nog bli ordentlig snurr på 500cc enstånkan.. om krämen i batteriet räcker, men det fanns ju gott om plats för att sätta dit fler batterier på CF!!
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Miko

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1024
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miko
SV: Startar inte när det är kallt..
« Svar #53 skrivet: 3 mars 2011 kl. 23:00:37 »
Citat från: Oskar P skrivet  3 mars 2011 kl. 22:47:03
modda dit en startmotor från en AC diesel då, för den är på 0.8kW och orkar dra runt en 2cyl diesel med 24:1 i komp! då lär det nog bli ordentlig snurr på 500cc enstånkan.. om krämen i batteriet räcker, men det fanns ju gott om plats för att sätta dit fler batterier på CF!!
De hade varigt intressant att testa faktiskt, sen ställa motorn i compläge och provstarta. Tillräckligt med ström ska ju inte va några problem att ge han. 
Anmäl till moderator   Loggat
:rtfm: ()p

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Startar inte när det är kallt..
« Svar #54 skrivet: 3 mars 2011 kl. 23:28:05 »
ja, men jag skulle tro att om du får dit 2 nya kvalitetsbatterier som du seriekopplar och får ut runt 20-25Ah så ska den nog starta lätt även med originalstartmotorn. prova när det är svinkallt att ta ett vanligt bilbatteri (fulladdat givetvis) och koppla loss originalbatteriet samt koppla dit bilbatteriet med startkablar till hjulingens originalkablage, sen ställer du motorn i kompressionsläge med recoilstarten på flit, så startmotorn får det tufft att komma igång, och orkar den då dra runt motorn trots kompressionsslag och sirap till  motorolja så är ju problemet löst = mer batterikapacitet!
sen har ju de flesta  hjulingar (alla utom AC diesel vad jag vet) löjligt låg generatorkapacitet, och det är ingen riktig generator heller för den delen, utan en permanentmagnets "dynamo" med en schuntregulator. dessa ligger på löjligt låga 18-25 ampere vilket knappt räcker till belysningen på en ATV. jag har en 40amps fristående remdriven generator av biltyp, dvs med en aktiv voltregulator som ligger och reglerar rotorns fältlindning, det betyder att om batteriet är fulladdat och allt ljus släckt så drar inte generatorn några onödiga hästkrafter, utan den minskar "tillverkningen" av ström.
en permanentmagnetsdynamo tillverkar alltid så mycket den kan, ju mer man varvar desto mer tillverkar den, och för att inte batteriet ska bli överladdat så schuntar regulatorn bort överskottet till en resistor, som i sin tur gör om energin till värme, därför är det stora kylflänsar på den typen av regulator, och det innebär ju extra efektuttag från motorn även om det inte behövs. (det märks kanske inte på en Can am 800, men på en motorsvagare hjuling på 20-30hk kan det märkas.
 jagtycker  varenda arbets-ATV skulle ha en riktig generator, speciellt med tanke på att många har 2 winchar, kanske en winch på timmervagnen, arbetslampor, värmehandtag mm, kör man då korta turer så räcker det ju inte med ynka 20amp.
« Senast ändrad: 3 mars 2011 kl. 23:33:44 av Oskar P »
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad goranP

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 353
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
    • Visa profil
goranP
SV: Startar inte när det är kallt..
« Svar #55 skrivet: 4 mars 2011 kl. 16:52:45 »
Citat från: Oskar P skrivet  3 mars 2011 kl. 23:28:05
ja, men jag skulle tro att om du får dit 2 nya kvalitetsbatterier som du seriekopplar och får ut runt 20-25Ah så ska den nog starta lätt även med originalstartmotorn. prova när det är svinkallt att ta ett vanligt bilbatteri (fulladdat givetvis) och koppla loss originalbatteriet samt koppla dit bilbatteriet med startkablar till hjulingens originalkablage, sen ställer du motorn i kompressionsläge med recoilstarten på flit, så startmotorn får det tufft att komma igång, och orkar den då dra runt motorn trots kompressionsslag och sirap till  motorolja så är ju problemet löst = mer batterikapacitet!
sen har ju de flesta  hjulingar (alla utom AC diesel vad jag vet) löjligt låg generatorkapacitet, och det är ingen riktig generator heller för den delen, utan en permanentmagnets "dynamo" med en schuntregulator. dessa ligger på löjligt låga 18-25 ampere vilket knappt räcker till belysningen på en ATV. jag har en 40amps fristående remdriven generator av biltyp, dvs med en aktiv voltregulator som ligger och reglerar rotorns fältlindning, det betyder att om batteriet är fulladdat och allt ljus släckt så drar inte generatorn några onödiga hästkrafter, utan den minskar "tillverkningen" av ström.
en permanentmagnetsdynamo tillverkar alltid så mycket den kan, ju mer man varvar desto mer tillverkar den, och för att inte batteriet ska bli överladdat så schuntar regulatorn bort överskottet till en resistor, som i sin tur gör om energin till värme, därför är det stora kylflänsar på den typen av regulator, och det innebär ju extra efektuttag från motorn även om det inte behövs. (det märks kanske inte på en Can am 800, men på en motorsvagare hjuling på 20-30hk kan det märkas.
 jagtycker  varenda arbets-ATV skulle ha en riktig generator, speciellt med tanke på att många har 2 winchar, kanske en winch på timmervagnen, arbetslampor, värmehandtag mm, kör man då korta turer så räcker det ju inte med ynka 20amp.

Verkar förnuftigt med en extra generator,men var kopplar du in drivremmen till den extra generatorn?
MVH/GoranP
Anmäl till moderator   Loggat
Gasar tills det rasar

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Startar inte när det är kallt..
« Svar #56 skrivet: 5 mars 2011 kl. 07:25:46 »
Citat från: goranP skrivet  4 mars 2011 kl. 16:52:45
Citat från: Oskar P skrivet  3 mars 2011 kl. 23:28:05
ja, men jag skulle tro att om du får dit 2 nya kvalitetsbatterier som du seriekopplar och får ut runt 20-25Ah så ska den nog starta lätt även med originalstartmotorn. prova när det är svinkallt att ta ett vanligt bilbatteri (fulladdat givetvis) och koppla loss originalbatteriet samt koppla dit bilbatteriet med startkablar till hjulingens originalkablage, sen ställer du motorn i kompressionsläge med recoilstarten på flit, så startmotorn får det tufft att komma igång, och orkar den då dra runt motorn trots kompressionsslag och sirap till  motorolja så är ju problemet löst = mer batterikapacitet!
sen har ju de flesta  hjulingar (alla utom AC diesel vad jag vet) löjligt låg generatorkapacitet, och det är ingen riktig generator heller för den delen, utan en permanentmagnets "dynamo" med en schuntregulator. dessa ligger på löjligt låga 18-25 ampere vilket knappt räcker till belysningen på en ATV. jag har en 40amps fristående remdriven generator av biltyp, dvs med en aktiv voltregulator som ligger och reglerar rotorns fältlindning, det betyder att om batteriet är fulladdat och allt ljus släckt så drar inte generatorn några onödiga hästkrafter, utan den minskar "tillverkningen" av ström.
en permanentmagnetsdynamo tillverkar alltid så mycket den kan, ju mer man varvar desto mer tillverkar den, och för att inte batteriet ska bli överladdat så schuntar regulatorn bort överskottet till en resistor, som i sin tur gör om energin till värme, därför är det stora kylflänsar på den typen av regulator, och det innebär ju extra efektuttag från motorn även om det inte behövs. (det märks kanske inte på en Can am 800, men på en motorsvagare hjuling på 20-30hk kan det märkas.
 jagtycker  varenda arbets-ATV skulle ha en riktig generator, speciellt med tanke på att många har 2 winchar, kanske en winch på timmervagnen, arbetslampor, värmehandtag mm, kör man då korta turer så räcker det ju inte med ynka 20amp.

Verkar förnuftigt med en extra generator,men var kopplar du in drivremmen till den extra generatorn?
MVH/GoranP

går nog inte på vilken 4hjuling som helst.. man måste ju kunna montera en remskiva på vevaxeln isåfall.
på min arctic cat är det ju så från fabrik, 0:35 in i denna filmen ser du hur det ser ut:
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad jenson

  • Allmän problemlösare
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 165
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
jenson
SV: Startar inte när det är kallt..
« Svar #57 skrivet: 5 mars 2011 kl. 07:39:21 »
Bara så det inte blir missförstånd, om man vill ha 12 volt men mer ström skall man paralellkoppla två tolvor
+på+ och -på- annars får man 24 volt och det är inte alltid så bra.
//jens
Anmäl till moderator   Loggat
Allroad 300 4x4 -11
Hensim 110  -06

Utloggad goranP

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 353
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
    • Visa profil
goranP
SV: Startar inte när det är kallt..
« Svar #58 skrivet: 5 mars 2011 kl. 09:14:31 »
Citat från: Oskar P skrivet  5 mars 2011 kl. 07:25:46
Citat från: goranP skrivet  4 mars 2011 kl. 16:52:45
Citat från: Oskar P skrivet  3 mars 2011 kl. 23:28:05
ja, men jag skulle tro att om du får dit 2 nya kvalitetsbatterier som du seriekopplar och får ut runt 20-25Ah så ska den nog starta lätt även med originalstartmotorn. prova när det är svinkallt att ta ett vanligt bilbatteri (fulladdat givetvis) och koppla loss originalbatteriet samt koppla dit bilbatteriet med startkablar till hjulingens originalkablage, sen ställer du motorn i kompressionsläge med recoilstarten på flit, så startmotorn får det tufft att komma igång, och orkar den då dra runt motorn trots kompressionsslag och sirap till  motorolja så är ju problemet löst = mer batterikapacitet!
sen har ju de flesta  hjulingar (alla utom AC diesel vad jag vet) löjligt låg generatorkapacitet, och det är ingen riktig generator heller för den delen, utan en permanentmagnets "dynamo" med en schuntregulator. dessa ligger på löjligt låga 18-25 ampere vilket knappt räcker till belysningen på en ATV. jag har en 40amps fristående remdriven generator av biltyp, dvs med en aktiv voltregulator som ligger och reglerar rotorns fältlindning, det betyder att om batteriet är fulladdat och allt ljus släckt så drar inte generatorn några onödiga hästkrafter, utan den minskar "tillverkningen" av ström.
en permanentmagnetsdynamo tillverkar alltid så mycket den kan, ju mer man varvar desto mer tillverkar den, och för att inte batteriet ska bli överladdat så schuntar regulatorn bort överskottet till en resistor, som i sin tur gör om energin till värme, därför är det stora kylflänsar på den typen av regulator, och det innebär ju extra efektuttag från motorn även om det inte behövs. (det märks kanske inte på en Can am 800, men på en motorsvagare hjuling på 20-30hk kan det märkas.
 jagtycker  varenda arbets-ATV skulle ha en riktig generator, speciellt med tanke på att många har 2 winchar, kanske en winch på timmervagnen, arbetslampor, värmehandtag mm, kör man då korta turer så räcker det ju inte med ynka 20amp.

Verkar förnuftigt med en extra generator,men var kopplar du in drivremmen till den extra generatorn?
MVH/GoranP

går nog inte på vilken 4hjuling som helst.. man måste ju kunna montera en remskiva på vevaxeln isåfall.
på min arctic cat är det ju så från fabrik, 0:35 in i denna filmen ser du hur det ser ut:
Ja det såg bra ut men går inte att montera på min CF men det verkade läckert och rejält med en diesel det skulle jag gott kunna ha jag har inga krav på höga farter eller snabb ax jag "pluttrar" gärna fram i lagom fart. ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Gasar tills det rasar

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Startar inte när det är kallt..
« Svar #59 skrivet: 5 mars 2011 kl. 22:57:47 »
Citat från: goranP skrivet  5 mars 2011 kl. 09:14:31
Citat från: Oskar P skrivet  5 mars 2011 kl. 07:25:46
Citat från: goranP skrivet  4 mars 2011 kl. 16:52:45
Citat från: Oskar P skrivet  3 mars 2011 kl. 23:28:05
ja, men jag skulle tro att om du får dit 2 nya kvalitetsbatterier som du seriekopplar och får ut runt 20-25Ah så ska den nog starta lätt även med originalstartmotorn. prova när det är svinkallt att ta ett vanligt bilbatteri (fulladdat givetvis) och koppla loss originalbatteriet samt koppla dit bilbatteriet med startkablar till hjulingens originalkablage, sen ställer du motorn i kompressionsläge med recoilstarten på flit, så startmotorn får det tufft att komma igång, och orkar den då dra runt motorn trots kompressionsslag och sirap till  motorolja så är ju problemet löst = mer batterikapacitet!
sen har ju de flesta  hjulingar (alla utom AC diesel vad jag vet) löjligt låg generatorkapacitet, och det är ingen riktig generator heller för den delen, utan en permanentmagnets "dynamo" med en schuntregulator. dessa ligger på löjligt låga 18-25 ampere vilket knappt räcker till belysningen på en ATV. jag har en 40amps fristående remdriven generator av biltyp, dvs med en aktiv voltregulator som ligger och reglerar rotorns fältlindning, det betyder att om batteriet är fulladdat och allt ljus släckt så drar inte generatorn några onödiga hästkrafter, utan den minskar "tillverkningen" av ström.
en permanentmagnetsdynamo tillverkar alltid så mycket den kan, ju mer man varvar desto mer tillverkar den, och för att inte batteriet ska bli överladdat så schuntar regulatorn bort överskottet till en resistor, som i sin tur gör om energin till värme, därför är det stora kylflänsar på den typen av regulator, och det innebär ju extra efektuttag från motorn även om det inte behövs. (det märks kanske inte på en Can am 800, men på en motorsvagare hjuling på 20-30hk kan det märkas.
 jagtycker  varenda arbets-ATV skulle ha en riktig generator, speciellt med tanke på att många har 2 winchar, kanske en winch på timmervagnen, arbetslampor, värmehandtag mm, kör man då korta turer så räcker det ju inte med ynka 20amp.

Verkar förnuftigt med en extra generator,men var kopplar du in drivremmen till den extra generatorn?
MVH/GoranP

går nog inte på vilken 4hjuling som helst.. man måste ju kunna montera en remskiva på vevaxeln isåfall.
på min arctic cat är det ju så från fabrik, 0:35 in i denna filmen ser du hur det ser ut:
Ja det såg bra ut men går inte att montera på min CF men det verkade läckert och rejält med en diesel det skulle jag gott kunna ha jag har inga krav på höga farter eller snabb ax jag "pluttrar" gärna fram i lagom fart. ()p
med lite pill går det säkert! CF har ju en recoilstart, om man plockar veck den så sticker det säkert fram en axeltapp från vevaxeln där bakom, på den kan man då sätta en remskiva... men men, ganska mycket jobb..
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 4 [5] 6  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Startar inte när det är kallt..
 


Online just nu.

711 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 1136. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info