Skulle tro att det är lindningen i kontaktorn som bränns av och inte kontakt problem eller fukt, då den mig veterligen jordar vid kontaktRekomenderar att du går upp en storlek på kontaktor så håller den nog längre
jag pratade precis med min ÅF om detta problem. Dom har varit i kontakt med Rindab som in sin tur pratat med Warn.Warn medger att dom har problem med sina kontaktorer. Enligt min ÅF var det också just nu rykande åtgång från Rindab på kontaktorer just pga detta.Så det är MÅNGA som har liknande problem.Vi får se vad Warn gör för att lösa problemet?// Martin
Hej Tack för tips. BRsport : Jag har dock redan ett brytblock monterat, se bild. Precis som du har jag varit noga med att se till att anslutningarna till kontaktorn är rena och fina. Jag har också dragit dom så hårt jag vågar och sedan dränkt dom med kontaktspray.Lowest : Kan klart vara värt att prova om Warn inte hittar ngn lösning. Flera på forumet har ju även använt Clas Ohlsons kontaktor med framgång En fråga dock, plogar du mkt med din vinsch ? Jag tror att detta problem beror på att man vid plogning använder vinschnen så frekvent. Det verkar som att dom som "endast" använder sin vinsch till annat har mindre problem Mvh // Martin