Henke: Låter bra Tänkte det vore radikalt att bredda hela chassit Tänkte på att e-atvn är längre så därav måste det vara bra? haha Eric: Vad är de till för? Distans för att flytta ut a-armarna?
Citat från: Onlyhenke skrivet 12 augusti 2010 kl. 22:14:50Citat från: joeychandlerson skrivet 12 augusti 2010 kl. 22:04:51Breddning av ram samt bredare bakaxel samt kanske även en förlängd sving vore fräckt att se Ja jag har ju en sving liggandes så jag har funderat på att göra en förlängning men jag vet inte varförjag ska göraden längre (skulle va föratt slippa åka bakhjul när man vill gasa )Håller på att forska lite i en bredare bakaxel från annat märke så vi får se hur det går där.Men annars lutar det väl hellre på lite bredare a-armar eller tillverka ett breddningskit till a-armarna så att dem blir ca 10 cm bredare. Får klura lite i detTillverka X-adaptrar som säljs till Dinlin.http://www.loeffler-quads.de/catalog/xdown-breiter-tiefer-mit-tuev-teilegutachten-p-3624.html?osCsid=904f7ffa95b272fe79595819950c5c63
Citat från: joeychandlerson skrivet 12 augusti 2010 kl. 22:04:51Breddning av ram samt bredare bakaxel samt kanske även en förlängd sving vore fräckt att se Ja jag har ju en sving liggandes så jag har funderat på att göra en förlängning men jag vet inte varförjag ska göraden längre (skulle va föratt slippa åka bakhjul när man vill gasa )Håller på att forska lite i en bredare bakaxel från annat märke så vi får se hur det går där.Men annars lutar det väl hellre på lite bredare a-armar eller tillverka ett breddningskit till a-armarna så att dem blir ca 10 cm bredare. Får klura lite i det
Breddning av ram samt bredare bakaxel samt kanske även en förlängd sving vore fräckt att se
Testat lite nya grejer och det körglädje överallt, utom på väg.Dyrt ja, men det är det värt. Nu har man full körglädje och användning av sin maskin året om.Köper man en maskin för 30 och köper en sats för ca 15 så är det helt klart värt det.(även om man köper en dyrare maskin)Har aldrig sett någon riktigt bra film där man kör i djupare snö, men har testat själv, och min setup funkar bättre än förväntat. Kommer aldrig mer att vara rädd för att testa djupare snö : Pudersnökörning är riktigt kul, och är det 60-70 cm är det bara roligare. (vet inte hur djupt det får vara innan man sitter)Det går inte att åka lika fort som med bra snödäck efter hård led, men det kan jag leva med.En skoter är det inte men en quadskoter. (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Vill du byta maskin? Ser grymt ut! Skulle inte ha något emot att göra något sånt själv, men varken pengarna eller miljön för bandsats finns i Sthlm
frääänt stakars dom som åker bakom dig:)skönt maskin iaf