Riktigt cool maskin! Har själv funderat på både skidor och bandsats till min LTR. Vilken bandsats har du köpt? Hur har du "låst" bandsatsen mot ramen, för det måste man väl göra? Läste tidigare i tråden angående skidorna och såg ingen bild på låsningen av navet till skidorna. Har du någon sådan? Återigen en mycket intressant läsning och cool maskin!
har du någon ungifärlig uppgift hur fort din går med bandsatsen?.. lär ju bli ganska mycket mer trögdrivet?och hur fort din går innan så man vet ungifär vad man tappar?mvh jimmy
går det att fixa skidor så som du gjort om man inte har skivbroms, jag har alltså trumbroms
Aha tjd. var in på deras hemsida och såg att dom hade bandsatser inklusive skidor till quaddar. Är det dom banden du har eller har du anpassat några andra? Hittade inga som hette cattracks. Vore intressant med en bild bakifrån vid svingen om du har/kan fixa det. Vart har du köpt dina cattracks?Angående skidorna så slog mig tanken att det ser ju lika dant ut på en modern skoter som en quad vad gäller a-armarna. Borde det inte kunna gå att skruva av hela hjulnavet med broms och allt och sen sätta dit en styrning från en skoter med skidor på?...en liten tanke
Jag kanske är dum, men bara av att titta på bilden så förstår jag inte riktigt hur "dragöglan" fungerar? Har du någon kompletterande bild eller kan du förklara lite mer för en måttligt tekniskt begåvad själ :oops:
Citat från: Tintin skrivet 30 augusti 2006 kl. 15:47:16Jag kanske är dum, men bara av att titta på bilden så förstår jag inte riktigt hur "dragöglan" fungerar? Har du någon kompletterande bild eller kan du förklara lite mer för en måttligt tekniskt begåvad själ :oops:är ny på detta forum och behöver hjälp att lägga upp en egen tråd. den som är intreserad av att hjälpa mig kan väl kontakta mig eller bli vän med mig ?mvH !