Idag tog jag bort krängningshämmaren bak. tog en test tur och den känns helt klart annorlunda. inte lika hård bak, utan mer följsam i gupp och ojämnheter. Helt klart värt mödan att ta bort..
Citat från: SmileRacer skrivet 18 oktober 2010 kl. 11:07:12Idag tog jag bort krängningshämmaren bak. tog en test tur och den känns helt klart annorlunda. inte lika hård bak, utan mer följsam i gupp och ojämnheter. Helt klart värt mödan att ta bort.. Det man kan göra utan att behöva ta bort krängaren är att slipa ner tjockleken på mitten av krängaren.Det brukar jag ha gjort på ngr snöskotrar för att få lite mer individuell framvagn uta att den ska bli för mjuk.
Hej hopp alla glada ATV ägareTänkte starta en tråd där jag ska beskriva mina moddningar på min Centhor 700.Den är helt orginal i dagsläget, men har lite funderingar på moddninga.Detta hade jag tänkt att göra:Ta bort krängningshämmaren - Borttaget 101018Bredda spårvidden fram och bakHandskyddHandtagsvärmareMudd däckSnorkel till variatornSnorkel till luftburkenLED eller xenon lamporen liten liste, kommer säkert bli längre med tiden//Smileracer
Inne på samma linje...följer med stor fröjd Tänkte själv köpa 27" mud däck av lämplig sort. Snorkel dragningarna har jag själv funderat på hur man ska lösa...
Citat från: Finn Elvis skrivet 18 oktober 2010 kl. 21:13:39Inne på samma linje...följer med stor fröjd Tänkte själv köpa 27" mud däck av lämplig sort. Snorkel dragningarna har jag själv funderat på hur man ska lösa...Snorkelbygge för variatorn verkar inte vara de svåra, utan den svåra bilen är hur man löser snorkling av insuget, de sitter under sadeln på ett icke bra ställe, med två stora öppningar som måste täppas till på nått sätt. Alt, är att man "flyttar" hela kallaset. en svår nöt att knäcka.
Citat från: SmileRacer skrivet 18 oktober 2010 kl. 21:45:04Citat från: Finn Elvis skrivet 18 oktober 2010 kl. 21:13:39Inne på samma linje...följer med stor fröjd Tänkte själv köpa 27" mud däck av lämplig sort. Snorkel dragningarna har jag själv funderat på hur man ska lösa...Snorkelbygge för variatorn verkar inte vara de svåra, utan den svåra bilen är hur man löser snorkling av insuget, de sitter under sadeln på ett icke bra ställe, med två stora öppningar som måste täppas till på nått sätt. Alt, är att man "flyttar" hela kallaset. en svår nöt att knäcka. Stora hålen plastsvetsar man ihop alt. kör 2komp Epoxi samt mtrl. som nyttjas för igensättningen. Sen var det resten ska klura på det under veckan...