Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstÄnd

Författare Ämne: Dinli eller Cectek?  (lĂ€st 8672 gĂ„nger)

Utloggad Mattmaniii

Dinli eller Cectek?
« skrivet: 19 augusti 2010 kl. 20:13:12 »
Hejsan!

Jag sitter o kikar pÄ fyrhjulingar att satsa pÄ, nÄnting att köpa och anvÀnda till vardags!

Dom 2 jag nu velar mellan Àr

Cectek 500 EFi Gladiator

Och

Dinli 700 Centhor

Cecteken har mindre motor, kostar mer, men kÀnns som att den har bÀttre kvalité i bitarna!

Den kommer köras Äret om, inte speciellt hÄrt, mest vÀg, grus och lite skogsklÀttring.

HjÀlp mig bestÀmma!

Utloggad kenta777

SV: Dinli eller Cectek?
« Svar #1 skrivet: 19 augusti 2010 kl. 21:39:22 »
Jag vet inte hur cectek ligger till i kvalité nu men det jag lÀst tidigare har varit rÀtt kasst. Jag hade nog kört pÄ Dinli om jag var tvungen att vÀlja pÄ de tvÄ.
Fast helst hade jag sparat till nÄgot annat.

Utloggad Pv544

« Svar #2 skrivet: 20 augusti 2010 kl. 10:42:09 »
Vilken budget har du? Nytt eller begagnat?
Finns ju rÀtt mÄnga andra maskiner ocksÄ i den dÀr klassen.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Mattmaniii

« Svar #3 skrivet: 20 augusti 2010 kl. 11:45:48 »
Min budget Àr 80 000, endast nyköpt, jag ska vara den enda som har kört dÄ jag inte litar pÄ andra mÀnniskor nÀr det handlar om att köra in etc

Utloggad Pv544

« Svar #4 skrivet: 20 augusti 2010 kl. 12:24:51 »
Jag hade nog hellre köpt en tgb blade 550 för dom pengarna, eller kanske en sym quadrider. Även Kymco Ă€r nog bĂ€ttre Ă€n Dinlin... Dock har dom ju mindre motor.

Cekteken ser ju rĂ€tt cool ut, men man har ju lĂ€st om en hel del problem inne i cektek-delen av forumet. Men det Ă€r vĂ€l sĂ„ att dom flesta hamnar pĂ„ forum nĂ€r dom har problem. Alla nöjda cektek-Ă€gare Ă€r vĂ€l ute och kör jĂ€rnet!  :)

Jag var och provkörde en blade 550, den kÀndes rejÀl och vÀlbyggd med bra finsish pÄ delarna. Dock blev jag lite besviken pÄ att det inte var mer pulver i den. SÄ jag köpte en vÀl inkörd (2600 mil) outlander istÀllet. För priset av en ny cf 500 black edition.
Ett stort plus för tgb Àr ju att dom kommer med bighorndÀck orginal, tror Àven Dinlin har dom dÀcken. Och det Àr vÀl ett bra allrounddÀck.

Hade jag varit i dina skor med din plÄnbok sÄ hade jag nog ÀndÄ köpt en beg Outlander 800. Det Àr ju betydligt roligare maskiner och dom kostar ju en hel del nya, sÄ min kÀnsla Àr att om man lÀgger 120-140k pÄ en ny maskin sÄ tar man hand om den rÀtt bra. GÀller sÄ klart inte alla, men jag tror dom dyrare maskinerna fÄr lite mer kÀrlek Àn tex Dinli 700...

Kollar man pÄ senaste Dinli 700 sÄ verkar dom ha fÄtt en hel del uppgradering pÄ olika saker, men sen om dom förbÀttringarna gör den till ett bra köp Àr vÀl en annan sak.
Även cektek verkar ju ha haft en del bekymmer, borde vĂ€l ocksĂ„ fĂ„tt sina uppgraderingar.

Sen beror det vÀl pÄ hur överseende man Àr med smÄkrÄngel, oavsett maskinval sÄ fÄr du nog rÀkna med att nÄgot krÄnglar nÄgon gÄng. Och Àven om man har garanti pÄ grejerna sÄ Àr det ju surt att ha sin nya maskin pÄ verkstad.
Det finns ju en och annan som köpt lite billigare maskiner och sedan tröttnat pÄ allt krÄngel och gÄtt upp pÄ dom större mÀrkena.
SÄ ur min synvinkel sÄ Àr dÄ en beg "mÀrkesmaskin" ett sÀkrare köp Àn en ny Dinli eller Cektek.

Sen kan du ju kolla serviceintervaller och priser ocksÄ. Beroende pÄ hur mkt du kör (tror du kommer köra)sÄ kan det ju vara en viktig faktor.
Helst vid nyköp sÄ lÀr du ju hÄlla service intervallerna för att behÄlla garantin.
Även brĂ€nsleförbrukning kan ju vara nĂ„tt att kolla pĂ„, tror dock dom flesta i din klass ligger runt litern. Men en insprutare borde vĂ€l gĂ„ lite snĂ„lare om man kör som folk.

Har du varit och tittat och provkört nÄgot? Köper man en ny och fin maskin vill man ju ha den rÀtta kÀnslan ocksÄ.

Utloggad kenta777

« Svar #5 skrivet: 20 augusti 2010 kl. 12:39:01 »
Testkör Blade'n som tipsas om högre upp.
RÀcker motorn till sÄ verkar det vara en kanonmaskin.

Utloggad Ironman

• Mest grejer nĂ€r man dör vinner
  • ATV Extreme
  • Antal inlĂ€gg: 1260
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Never underestimate stupid people in large groups.
    • Visa profil
    • PITEÅ STÖTDÄMPARSERVICE
« Svar #6 skrivet: 20 augusti 2010 kl. 13:54:01 »
I princip alla nya maskin modeller har ju problem mer el mindre
Det som Ă€r med Dinli och Cetec Är ganska likt
Det Àr en del barnsjukdomar som de har fÄtt arbeta bort men vad jag förstÄr ska de vara borta pÄ Dinlin iaf.

Det de har gjort Àr en ny framvagn ny vÀxellÄda andra drivaxlar andra styrvinklar mm.
CF-Moto C-Force 800 EPS -14
Skidoo Summit 800 -15
VW Amarok -12
Golf 4-motion -13
Toro Aut 53
Toro ZS 4200 klippare
Toro 1128 OXE slunga

Driver:
WWW.PITEÅSTÖTDÄMPARSERVICE.SE
PITEÅS STÖRSTA ÅF för  Allroad, CF-Moto, Toro, Hitachi, Goes.mm

Utloggad Mattmaniii

« Svar #7 skrivet: 20 augusti 2010 kl. 15:27:15 »
Var nyss ivÀg o provkörde en dinli 700, och jag förstÄr inte vad folk som klagar pÄ den Àr gjorda av? Dom 20 hÀstarna som den petade ut var tillrÀckligt, och avstrypt ger ju 700an 40 hÀst, ifall man vill ha mer! Och just kÀnslan av den stora motorn fick mig ganska sÄld, 700 enstÄnk Àr rÀtt speciellt! PÄ minussidan sÄ kÀndes vÀxelvÀljaren lite latjo, kÀndes liksom inte som att man fick i vÀxlarna ibland, speciellt mellan hög och back, jag var rÀdd att jag skulle riva av spaken eller liknande... Men det Àr vÀll nÄgot man vÀnjer sig vid att anvÀnda, ute i trafiken byter man ju inte sÄ ofta iaf sÄ.
Luftburken satt lite lÀgre Àn jag hade önskat, pÄ Gladiatorn har dom iaf vett nog att sÀtta den sÄ högt det gÄr, och inte under sitsen, men att bygga snorkel Àr vÀll inte det svÄraste man tagigt sig an, gillar inte att bli blöt iaf sÄ..

Ljudet var gött, gillade den direkt nÀr han vred igÄng den, mÄnga sÀger att det lÄter som en symaskin, men tycker man att 700an lÄter som en symaskin sÄ Àr det dags att byta symaskin!

Just att den var kraftigare i storlek Àn Cecteken fÄr mig att vilja ha den mer Àn tex Gladiatorn, den kÀndes kort o gott stabil som en elefant! Dock blev jag lite less pÄ hur lite man kunde svÀnga, fast Ä andra sidan Àr jag van vid en liten lifan 250...

Sen Àr det ett tag kvar innan jag kan köpa en, sÄ dÄ lÀr ju 2011ans modell vara ute, om den inte redan kommit? LÀr ju vara en hel del som dom fixat till och förbÀttrat :)

Utloggad Pv544

« Svar #8 skrivet: 20 augusti 2010 kl. 16:21:58 »
Är du sĂ€ker pĂ„ att den var strypt?
Provade en strypt cf x7, och det var ingen upphetsande historia. Den hade nog jag kört ifrÄn med min Linhai, och den har ju bara 275cc och under 20hk orginal.

Åk och prova en v-twin av större modell, sĂ„ har du lite att jĂ€mföra Dinlin med.

Om jag skulle ha nöjt mig med 20hk hade jag lÀtt köpt en billigare 300cc maskin, oftast lite mindre och smidigare och bÀttre brÀnsleekonomi.

Om du inte har sÄ brÄttom att köpa sÄ Àr ju det toppen, dÄ kan du Äka runt och klÀmma pÄ och provköra mÄnga maskiner.
Det jag tycker Àr vÀldigt synd Àr att dom japanska mÀrkena inte sÀljer vÀgreggade maskiner sjÀlva.

Det Àr ju bara du sjÀlv som kan avgöra vad som kÀnns rÀtt för dig, men dom flesta brukar tycka att mer effekt Àr roligare.

Utloggad Mattmaniii

« Svar #9 skrivet: 20 augusti 2010 kl. 22:43:39 »
Jo den var strypt, det sa han, men jag söker ju inte en racemaskin med en jĂ€vla massa drag, har hellre nĂ„tt som kĂ€nns bra och stadigt. Är ganska tung och stor (191cm gĂ„nger 95 kilo) och jag tar hellre en som Ă€r stor och stadig, typ som dinlin, Ă€n nĂ„gon lite mindre med en motor som mĂ„ste varva mer etc... För mig handlar det lite mer om ett vardagsfordon, en bilersĂ€ttare, Ă€n en leksak...

Har hittils bara testkört Dinlin, sÄ jag har ju bara vÄran lilla kinesare att jÀmföra med som sagt...
NÄn som vet vilka ÄterförsÀljare i stockholmsomrÄdet som lÄter en testköra lite? Var pÄ mcshoppen idag, dÀr Àr dom skit trevliga, dÀremot sÄ var jag för ett tag pÄ DinMc, ÄterförsÀljare av Arctic cat och Suzuki, men dÀr Àr dom sÄ jÀvla tuppiga, knappt man fÄr titta ens. Fick nÄgra vÀldigt otrevliga kommentarer sist jag var dÀr.

Utloggad Pv544

« Svar #10 skrivet: 20 augusti 2010 kl. 23:35:13 »
Drygt med försÀljare som inte Àr bra att prata med. Tur du bor bra till dÀr du har en del att vÀlja pÄ.
Hoppas du fÄr tips frÄn nÄgon dÀr nere.

Om du vill kunna Äka nÄgorlunda avslappnat i 80-90km/h dÄ mÄste du nog ha en maskin som gör en bit över 100km/h. MÄnga maskiner Àr inte byggda för att klara mer Àn 80-95. DÄ blir det ju i stort sett fullgas vilket inte Àr sÄ behagligt att köra.

Nu har jag lite taskiga framdĂ€ck med vibrationer pĂ„ min outlander, men Ă€ven om den gör en del över 100 sĂ„ Ă€r det vĂ€l skönast att ligga runt 70-80 pĂ„ vanlig vĂ€g. Men det Ă€r ju riktigt skönt att kunna med 90 ocksĂ„ utan problem. Om man nu hittar en 90 vĂ€g efter alla idiotiska hastighetssĂ€nkningar...  :(veryangry):

Sen Àr det vÀl lite olika mellan maskiner hur stabila dom Àr pÄ vÀgen, mkt Àven beroende pÄ dÀckvalet.
SÄ man fÄr ju försöka vÀlja en maskin som klarar det mesta.

Det Àr ju ganska svÄrt att vÀlja bland maskiner nÀr man bara provkört en större modell. Men kolla efter tester pÄ youtube. Det finns nÄgra rÀtt seriösa tester dÀr. Tex:
can-am
kawasaki
tgb

Det hĂ€r Ă€r inget test, bara en film. Men jag Ă€r med...  8) Kolla runt 1.20 in sĂ„ ser du en tjockis pĂ„ en Linhai...
Finns Àven en Dinli 700 med en del dÀr.

Finns lite att kolla pÄ nÀtet, bara att glo runt.

Utloggad Mattmaniii

« Svar #11 skrivet: 21 augusti 2010 kl. 10:49:45 »
Jo visst fan Ă€r det drygt med dĂ„liga ÅF, men det Ă€r ju deras förlust.

Jag skulle vilja pÄstÄ att jag sÀllan ligger över 70 nÀr jag kör motorcykel eller annat, bilen ligger jag sjÀlvklart oftast motorvÀg... Men öppna fordon hÄller jag mig runt 70 pÄ, som tur Àr Àr jag jÀvligt punktlig ocksÄ sÄ jag behöver aldrig stressa, egentligen.. StÄr i bladet jag fiskade med mig frÄn nÄtt stÀlle i stan, att Dinli'n ska toppa 105 strypt? Gör den det sÄ lÀr man ju kunna ligga o ha krÀftkalas i 70-80 utan problem?

Har fortfarande Polaris, kawa, yamaha, cf och en uppsjö av billigare mÀrken att kika pÄ, men jag vet inte riktigt det dÀr med att dom Àr billiga, om det Àr samma storlek, samma drivlina, och nÀstan samma kraftband, ja dÄ lÀr dom ju klÀmma ut pengarna nÄnstans dÀr man inte ser det, oftast genom att bygga ramen i hönsnÀt och tÀcka med papper eller sÀtta in en motor frÄn brytartiden eller nÄgot annat idiotiskt.. Har varit med om alldeles för mÄnga fuskbyggen som rullat ut ur asien och frankrike genom Ären för att skaffa en billigare variant. det kÀnns ÀndÄ som att 70-80 tusen Àr grÀnsen dÄ man kan lita pÄ vad man kör, medans 30-50 tusen Àr vad jag kallar sjÀlvmordsbetalning...

Online just nu.

64 gÀster, 0 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 81. Flest online nÄgonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Sandeen: Hfm avgas och box köpes
    20 september 2020 kl. 12:53:16
  • Högdahl: Nja du kan ju söka i gruppen efter inlĂ€gg men förstĂ„r vad du menar
    18 september 2020 kl. 16:28:55
  • H.Hansen: Tror forum kommer att fĂ„ en Ă„teruppsving. FB sina sidor Ă€r ju inte sökbara pĂ„ samma sĂ€tt som ett forum. SvĂ„rt att hitta kategorier och liknade. DĂ€r vinner forumen. Folk tröttnar pĂ„ FB sitt dĂ„liga utbud och letar sej tillbaka. Chatten Ă€r svĂ„rare det innebĂ€r att folk Ă€r inloggade och lĂ€ser konstant samt svarar. Ser fĂ„ den trenden pĂ„ andra forum dĂ€r jag Ă€r aktiv.
    18 september 2020 kl. 08:06:11
  • Högdahl: Ja mĂ„nga Ă€r pĂ„ facebook pga aktiviteten och utbudet av massa olika grupper/sidor
    7 september 2020 kl. 19:15:40
  • Rickard Marklund: Mmm, synd att aktiviteten Ă€r sĂ„ lĂ„g, men jag försöker i alla fall göra vad jag kan för att forumet skall fungera sĂ„ bra som möjligt. Senaste mĂ„naderna har vi gjort en stor satsning pĂ„ att öka anvĂ€ndbarheten pĂ„ mobiltelefoner, och snabbat upp forumet rejĂ€lt. KĂ€nns inte som att jag kan göra sĂ„ mycket mer. Tror att mĂ„nga som Ă€r aktiva har skapat grupper pĂ„ facebook dĂ€r de gör upp om körningar och sĂ„nt utan att det blir publikt...
    5 september 2020 kl. 12:57:50
  • Angry Chaplin: TrĂ„kigt som fan
    4 september 2020 kl. 01:08:46
  • Angry Chaplin: Det kĂ€nns att atvforum dog
    4 september 2020 kl. 01:07:52
  • Vian Senior: Hvordan byte bremseklosser pĂ„ parkbrems cf 500 ?
    18 augusti 2020 kl. 09:53:00
  • tatto9709: Har en polaris outlow 500 skulle behöva en begagnad elmatta till den sĂ„ Ă€r det nĂ„gon hĂ€r som vet eller hört nĂ„got kan dom gĂ€rna fĂ„ höra av dig till mej
    13 augusti 2020 kl. 19:24:39
  • Hermansson14: Hej! Jag har en Suzuki lt-f eiger 400 4x4. Det jag funderar pĂ„ Ă€r om förra Ă€garen har varit pĂ„ och stĂ€llt kamaxeln fel. Problemet Ă€r dĂ„ att det inte kommer nĂ„gon sopp till tĂ€ndstiftet. Jag har fin gnista och fĂ„r sopp in i flottörskĂ„len. ”Har gjort rent alla munstycken med tryckluft”. Jag lossade ventilkĂ„pan hĂ€romdagen och tĂ€nkte kolla pĂ„ kammen och kolla sĂ„ att den stĂ„r rĂ€tt men det som kan vara Ă€r att den kan stĂ„ 180 grader fel? Jag tĂ€nker dĂ„ om det kan vara att den öppnar insugventilerna och avgasventilerna fel? Vad tror ni? Mvh Christoffer
    7 augusti 2020 kl. 20:48:04
  • Sotarn: NĂ„gon som vet bra skogsvĂ€gar att köra i BĂ„lsta?
    19 juli 2020 kl. 19:53:04
  • jea40: hur justerar man halvljus pĂ„ en MXU500?
    14 juli 2020 kl. 19:20:05
  • Rickard Marklund: Test
    10 juli 2020 kl. 09:36:15
  • Lindbang: Mvh Carl
    15 juni 2020 kl. 23:08:13
  • Lindbang: Hej, jag har införskaffat mig en Access sp-450 och hastighetsmĂ€taren Ă€r riktigt sliten sĂ„ jag har bestĂ€llt en annan, dĂ„ Ă€r min frĂ„ga. Har nĂ„gon koll pĂ„ elschema eller vilka fĂ€rger som gĂ„r till vad?
    15 juni 2020 kl. 23:08:08
  • Hassetheking: Provat nytt tĂ€ndstift Ville?
    15 juni 2020 kl. 06:23:46
  • Villetheking: Hej har en desert storm 250 . Va ute och körde och plötsligt bara dog den .och ingen gnista. Jag har prövat ny spole ,tĂ€ndkabel,tĂ€ndhatt,cdibox men ingen gnista Ă€ndĂ„ ...nĂ„gon som Ă€r kunnig...???
    7 juni 2020 kl. 22:58:14
  • Andreas Lindqvist: Hej har en polaris sportsman 570 och undrar hur stora dĂ€ck jag kan sĂ€tta pĂ„ utan spacers? Sitter nu pĂ„ 25-11-12 och 25-8-12
    5 juni 2020 kl. 16:08:49
  • Nisse45: Har delat vĂ€xellĂ„dan och bytt packning v-sida nu saknar jag kontakt nĂ€r jag ska starta?
    30 maj 2020 kl. 09:09:34
  • daviddavid2014: Isak19 vill du sĂ€lja ltz?
    17 maj 2020 kl. 10:13:54
  • Isak19: Start problem ltz 400
    15 maj 2020 kl. 22:58:53
  • OscarSJ: TĂ€nkte starta igĂ„ng den gamla fyrhjulingen men den behöver ny bromsolja och det stĂ„r att man ska ha Dot 3 olja men jag undrar ifall man kan ta Dot 4 istĂ€llet? Eftersom att jag inte kan hitta nĂ„gon Dot 3.
    8 maj 2020 kl. 10:39:34
  • ScramblerXP: @19micke79 Kanske en Lingsha 50cc?
    23 april 2020 kl. 19:13:05
  • Bred_Last: @19micke79 jag skulle nog vĂ€nta nĂ„got/nĂ„gra Ă„r innan du köper en, kolla dĂ„ pĂ„ en 49cc. Dom brukar kosta runt 3k nya
    22 april 2020 kl. 13:43:05
  • 19micke79: Bra tips pĂ„ barn quad, ej el och relativt tyst till en snart 3Ă„ring
    20 april 2020 kl. 12:41:56
  • rally nizze..: Verkar sĂ„ tyvĂ€rr men det kanske Ă€ndras
    17 april 2020 kl. 22:47:32
  • Svyndola: Vart fĂ„r jag tag i spop fas 1 till cforce 850? NĂ„gon som vet? Variator kit?
    12 april 2020 kl. 01:39:40
  • Högdahl: Denna chatten Ă€r verkligen stendöd nuförtiden
    11 april 2020 kl. 18:26:43
  • P.: 500 atp hjullager byte
    6 april 2020 kl. 01:29:13
  • Isak19: Ltz400
    4 april 2020 kl. 14:20:48
  • gurran4949: Ja har en loncin quadsnake som ja har bytt batteri pĂ„ 3 gĂ„nger nu för att dom laddar ur direkt och kan EJ laddas upp till 12v igen? NĂ„gon som vet nĂ„gon lösning pĂ„ det problemet?  Innan nĂ€r batterierna var helt nya sĂ„ startade den men efter andra till tredje gĂ„ngen man startar fyrhjulingen sĂ„ startade den inte och dĂ„ kollade ja sĂ€kringarna och dom hade brunnit av, dĂ„ köpte ja sĂ€kringar som klarade av mer volt men nu startar den inte och batterierna förstörs? Tacksam för svar.
    25 mars 2020 kl. 20:17:06
  • Adnanmujoo: Är det nĂ„gon som har komplett motor till smc wildcat 503?
    21 mars 2020 kl. 17:01:55
  • LasseMarsö: Vad Ă€r det för fel nĂ€r 4 hjulsdriften inte fungerar, lampan lyser men det driver inte fram?
    8 mars 2020 kl. 13:33:51
  • Ola Svee: CF Moto C Force 550 lĂ„st seg i P Gear
    7 mars 2020 kl. 18:12:25
  • Högdahl: Kolla Ebay
    2 mars 2020 kl. 18:55:52
  • Hecktor304: Hej har en polaris sportsman 500 06a och behöver en strĂ„lkastare men hittar ingen stans att bestĂ€lla ifrĂ„n ,nĂ„gon som vet nĂ„tt bra stĂ€lle ?
    1 mars 2020 kl. 18:24:35
  • Högdahl: Ja?
    19 januari 2020 kl. 14:43:50
  • förvirradfemtonĂ„ring: hallĂ„
    18 januari 2020 kl. 00:49:25
  • Asterix: Laddning
    12 januari 2020 kl. 19:32:10
  • Smilewarp: Kan lĂ€gga till att bensin pumpen surrar vid tĂ€ndning som normalt.
    9 januari 2020 kl. 13:29:37
Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstÄnd