ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Köpa en ATV »
  • Ämne: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2 ... 6  Alla   Gå ned

Författare Ämne: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?  (läst 17393 gånger)

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« skrivet: 12 augusti 2010 kl. 14:14:41 »
Hej ATV Forum

Med risk för upprepning av tidigare trådar.
Jag behöver hjälp av Er på forumet. Jag har planer på att köpa mig en ny eller begagnad ATV för ca 80-85 KSEK.

Jag kommer använda min ATV till : Lättare arbete hemmavid, köra lite ved från skogen, plogning, dra älg med, nöjesåka på grusväg (mest bakom lås och bom).
Jag kommer i en princip inte att köra någon asfalt. Jag kommer inte heller att "leka" så mycket i lera och surhål. Jag är ingen fartdåre men visst är det kul att åka 60-70 Km/h på grus med lite skaplig acceleration. Jag vill helst ha en maskin som man kan åka två på.

Jag har hela tiden varit inställd på att köpa en vägregistrerad maskin. Men vad gäller egentligen för körning med terrängregistrerad maskin på allmän väg ?
Får jag ploga uppfarten hemma, får jag köra kortare transportsträckor mellan jaktmarken och hemmet på allmän väg med en terrängregistrerad maskin ?

Och så till valet av antal kubik? Jag har läst en del här på forumet om större maskiner som "går varma" i skogen. Räcker exempelvis en Can am 400 alt 500 eller skall man sikta på en Yamaha Grissly 700 eller liknande ?

För en ATV novis som undertecknad så är det även mycket intressant vilka GARANTIER, RESERVDELSPRISER, TILLBEHÖRSPRISER som gäller ?

Tack på förhand // Martin
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Mackan_450

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1752
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • KVICKSUND Sveriges eget Dubai
    • Visa profil
Mackan_450
SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #1 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 16:38:54 »
skulle kolla på en outlander 650 eller 800 om jag vore dig renegaden e ju oxo fin men om du ska åka 2 så är outlandern att föredra men det bästa e ju att prova men en outlander07a  08a vägreggad får du ju för dom pengarna
http://www.blocket.se/varmland/Can_Am_outlander_800_XT_vagreg_28747885.htm?ca=12&w=3

den här har både plog o kärra
http://www.blocket.se/vasternorrland/Can_am_outlander_650_xt_med_vagn_a_plog_28741919.htm?ca=12&w=3

http://www.blocket.se/varmland/Can_Am_Outlander_650_28686876.htm?ca=12&w=3

http://www.blocket.se/gavleborg/Can_am_800_28413773.htm?ca=12&w=3

http://www.blocket.se/gavleborg/Can_Am_outlander_800_xt_vag_27197633.htm?ca=12&w=3
« Senast ändrad: 12 augusti 2010 kl. 16:45:40 av Mackan_450 »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #2 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 20:49:26 »
Bra tips allihop Mackan  ()p Jag har faktiskt titta ganska mycket på Can am 500 och 650, det verkar vara fina maskiner. Dessutom är dom jävligt snygga. Men jag undrar om jag verkligen behöver en 800.a ? Den kommer gå en del i skogen och långsamt på mindre grusvägar så ja är rädd att det blir för varmt runt benen.
Visst har Can am 2 års garanti. Jag är inte jättehaj på motorer så jag har i första hand letat efter någon maskin där det finns garanti kvar som trygghet.
Skiljer det sig mycket mellan årsmodelerna från 2007 till 2010 ?
Skiljer det i bränsle förbrukning på 500 (1 cyl) och 800 (2 cyl) ?

Jag försöker nu i första steget inte "begränsa" mig till något speciellt märke. Fler bra tips mottages tacksamt  :help:

// M
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad BEERHUNTER

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 361
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Ja så ser en ut !
    • Visa profil
BEERHUNTER
SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #3 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 20:54:31 »
Lång garanti , titta på Honda .Lite tråkiga men i topp när det gäller kvalitet !
Billiga i drift är dom åxå !
Anmäl till moderator   Loggat
POLARIS RZR

Utloggad Gizmo

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 107
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Gizmo
SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #4 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 21:06:10 »
Min 800 drog ca 2 liter i timmen på en lite längre tur när jag och en kompis var ute, det var mest myr och skogskörning och ytterst lite väg körning, vi körde ganska sakta nästan hela vägen.
Anmäl till moderator   Loggat
Outlander 800 XT-p 2010

Utloggad Thyrén

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1377
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Vasaloppet nästa
    • Visa profil
Thyrén
SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #5 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 21:14:26 »
Citat från: Deer Hunter skrivet 12 augusti 2010 kl. 20:49:26
Bra tips allihop Mackan  ()p Jag har faktiskt titta ganska mycket på Can am 500 och 650, det verkar vara fina maskiner. Dessutom är dom jävligt snygga. Men jag undrar om jag verkligen behöver en 800.a ? Den kommer gå en del i skogen och långsamt på mindre grusvägar så ja är rädd att det blir för varmt runt benen.
Visst har Can am 2 års garanti. Jag är inte jättehaj på motorer så jag har i första hand letat efter någon maskin där det finns garanti kvar som trygghet.
Skiljer det sig mycket mellan årsmodelerna från 2007 till 2010 ?
Skiljer det i bränsle förbrukning på 500 (1 cyl) och 800 (2 cyl) ?

Jag försöker nu i första steget inte "begränsa" mig till något speciellt märke. Fler bra tips mottages tacksamt  :help:

// M
Det skiljer väl lite i utseende från -07 till -10 och sen är det ju servo på alla 2cylindriga xt maskiner (dvs. 500 och uppåt) på 10orna ()p Sen är diffen snabbare och snabbare från år till år om jag inte minns fel.
Det är väl dom största skillnaderna tror jag.

Ska Själv köpa en Can-am 500 -09 senare i höst ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Sålda:
*Kawasaki BruteForce 750 -08 med en massa utrustning, en riktig skitmaskin som gjort att ATV åkandet lagts på hyllan...
*Suzuki LTZ 250 -04, bästa maskin jag någonsin kört.

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #6 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 21:29:04 »
Citat från: Gizmo skrivet 12 augusti 2010 kl. 21:06:10
Min 800 drog ca 2 liter i timmen på en lite längre tur när jag och en kompis var ute, det var mest myr och skogskörning och ytterst lite väg körning, vi körde ganska sakta nästan hela vägen.
Om du åker mycket skog över myrar och dyl hur upplever du värmen runt benen sommartid ?
Jag har lite svårt att bedöma om 2 l /h myr körning är hög eller låg förbrukning  ;D
Vad toppar en Can am 800 ?

/ M
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #7 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 21:32:18 »
Citat från: Thyrén skrivet 12 augusti 2010 kl. 21:14:26
Citat från: Deer Hunter skrivet 12 augusti 2010 kl. 20:49:26
Bra tips allihop Mackan  ()p Jag har faktiskt titta ganska mycket på Can am 500 och 650, det verkar vara fina maskiner. Dessutom är dom jävligt snygga. Men jag undrar om jag verkligen behöver en 800.a ? Den kommer gå en del i skogen och långsamt på mindre grusvägar så ja är rädd att det blir för varmt runt benen.
Visst har Can am 2 års garanti. Jag är inte jättehaj på motorer så jag har i första hand letat efter någon maskin där det finns garanti kvar som trygghet.
Skiljer det sig mycket mellan årsmodelerna från 2007 till 2010 ?
Skiljer det i bränsle förbrukning på 500 (1 cyl) och 800 (2 cyl) ?

Jag försöker nu i första steget inte "begränsa" mig till något speciellt märke. Fler bra tips mottages tacksamt  :help:

// M
Det skiljer väl lite i utseende från -07 till -10 och sen är det ju servo på alla 2cylindriga xt maskiner (dvs. 500 och uppåt) på 10orna ()p Sen är diffen snabbare och snabbare från år till år om jag inte minns fel.
Det är väl dom största skillnaderna tror jag.

Ska Själv köpa en Can-am 500 -09 senare i höst ()p
Servo låter ju onekligen nice. Utseendet spelar mindre roll, alla Can am jag sett är snygga  :)
Hjälp en nybörjare, vad innebär "en snabbare diff" ?

/ M
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #8 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 21:39:55 »
Citat från: Deer Hunter skrivet 12 augusti 2010 kl. 20:49:26
Skiljer det i bränsle förbrukning på 500 (1 cyl) och 800 (2 cyl) ?

Om det är CanAm du fortfarande pratar om så är alltså 500:an också en twin.
Och jag säger som Ducati-killarna:
Blondes are good, twins are better

En CanAm 500 ligger nog inte särskilt mycket efter en Grizzly 700 i prestanda, om ens något...

Till just det du räknar upp skulle jag nog dock hellre välja en Honda, Suzuki, Kawasaki, Polaris, ArcticCat eller Yamaha istället för en CanAm med de större kubiken.
Skall man tex dra älg så vill man kunna smyga lite mjukt, men med en CanAm 800 är det faktiskt svårt.
De är jätteroliga, verkligen!
Busigt rappa och riktigt arga när man trycker till på knappen!
...men de är inte direkt lugna och mjuka.
Ej heller kan du låsa framdiffen.
Visserligen är den mycket snabbare på 10-orna är tidigare men så fort du släpper lite på gasen så kopplas den ur igen... vid nöjeskörning är detta sällan ett problem, men skall man dra tungt i terräng bland blöta stubbar och annan sket då föredrar iaf jag att själv bestämma när man skall låsa.
Honda och Kawa har inte en renodlad diffspärr, men man bestämmer ändå själv när det skall låsas och på Polarisen är det alltid låst om fyrhjulsdriften är inkopplad (vilket maskinen gör utan att du ens märker det om det behövs).
Gör du en kompromiss och stannar på 500:an så får du en mjukare maskin, med twin och framför allt finns den i förlängd version som kallas MAX vilket är bra i branta backar och framför allt med passagerade!
Så frågan är hur mycket plats passageraren behöver, vilket som väger mest: en lång maskin eller en maskin med låsbar framdiff.
Gällande reggningen så skulle jag inte ta en vägreggad om man ändå inte kör nåt vidare på vägar... en terrängreggad har lägre försäkring, ingen besiktning (med bla strypningar osv), inget krångel med moms (om du köper på nån gård eller så)...
De vägreggade håller ju ett bättre andrahandsvärde, men om man ändå inte har nytta av det och istället får lite extrautgifter och så... njae...
Jag kör vägreggat endast eftersom jag ibland är i städer och kör, annars hade det varit terrängreggat.

Edit:
Designen ändrades lite på 10-orna i fronten, där bla strålkastarna fick en lite "argare blick"...
Med snabb diff så menar man alltså hur snabbt fjärde hjulets drift kopplas in, då detta sker med automatik på CanAm.
Servo är bra, framför allt med lite större hjul och med låst diff... men man har kört utan servo i flera decennier och det har faktiskt funkat, så ta det mer som ett plus än som något som avgör maskinvalet.
« Senast ändrad: 12 augusti 2010 kl. 21:55:43 av Hydro »
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #9 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 22:09:04 »
Citat från: Hydro skrivet 12 augusti 2010 kl. 21:39:55
Citat från: Deer Hunter skrivet 12 augusti 2010 kl. 20:49:26
Skiljer det i bränsle förbrukning på 500 (1 cyl) och 800 (2 cyl) ?

Om det är CanAm du fortfarande pratar om så är alltså 500:an också en twin.
Och jag säger som Ducati-killarna:
Blonds are good, twins are better

En CanAm 500 ligger nog inte särskilt mycket efter en Grizzly 700 i prestanda, om ens något...

Till just det du räknar upp skulle jag nog dock hellre välja en Honda, Suzuki, Kawasaki, Polaris, ArcticCat eller Yamaha istället för en CanAm med de större kubiken.
Skall man tex dra älg så vill man kunna smyga lite mjukt, men med en CanAm 800 är det faktiskt svårt.
De är jätteroliga, verkligen!
Busigt rappa och riktigt arga när man trycker till på knappen!
...men de är inte direkt lugna och mjuka.
Ej heller kan du låsa framdiffen.
Visserligen är den mycket snabbare på 10-orna är tidigare men så fort du släpper lite på gasen så kopplas den ur igen... vid nöjeskörning är detta sällan ett problem, men skall man dra tungt i terräng bland blöta stubbar och annan sket då föredrar iaf jag att själv bestämma när man skall låsa.
Honda och Kawa har inte en renodlad diffspärr, men man bestämmer ändå själv när det skall låsas och på Polarisen är det alltid låst om fyrhjulsdriften är inkopplad (vilket maskinen gör utan att du ens märker det om det behövs).
Gör du en kompromiss och stannar på 500:an så får du en mjukare maskin, med twin och framför allt finns den i förlängd version som kallas MAX vilket är bra i branta backar och framför allt med passagerade!
Så frågan är hur mycket plats passageraren behöver, vilket som väger mest: en lång maskin eller en maskin med låsbar framdiff.
Gällande reggningen så skulle jag inte ta en vägreggad om man ändå inte kör nåt vidare på vägar... en terrängreggad har lägre försäkring, ingen besiktning (med bla strypningar osv), inget krångel med moms (om du köper på nån gård eller så)...
De vägreggade håller ju ett bättre andrahandsvärde, men om man ändå inte har nytta av det och istället får lite extrautgifter och så... njae...
Jag kör vägreggat endast eftersom jag ibland är i städer och kör, annars hade det varit terrängreggat.

Den här killen verkar påläst, till skillnad från undertecknad. Can am 500 = Twin, noterat  ;)
Precis som du säger så behöver jag kunna köra långsamt med precision i skogen.

Klart intressant läsning om diffar. Nu är egentligen inte en älg speciellt tung men visst kan man köra fast ändå. Alla jägare som jag känner och pratat med säger att 400 kubik och uppåt räcker gott för att dra älg. Men det gör ju inget med lite extra när man skall leka  :djump:

Är inte helt med på detta med vikten. Är det en nackdel med en för lätt maskin i skogen ?
Att en längre maskin i brant terräng kan vara mer stabil är jag med på.

Har kört en King Quad 700 några gånger med Älg bakom, det har fungerat bra.

Även om jag kommer köra mest i skogen och på "avlysta" vägar så är det ju kul att kunna åka och köpa glass ibland. Anledningen till frågan om terränreggat är att det verkar finnas större utbud på begagnat.
Men det kanske lönar sig att leta lite längre efter en begagnad vägreggad.

Vad säger du om en Can am 400 då ? Är det jättetråkig ? Jag kör en 600 kubikare idag som jag snart förhoppningsvis blir av med.

Jag kommer givetvis att åka runt och provköra en hel del innan köp. Men desto mer man vet om olika maskiner innan man står där hos resp ÅF som bara lovordar alla maskiner han har desto bättre motargument kan man ju komma med.

/ M
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #10 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 22:22:02 »
Det skiljer för lite i vikt emellan de olika maskinerna för att det skall ha någon betydelse i skogen...
Sen att en älg inte väger så mycket vet jag, dock drar man ju oftast den direkt mot marken.
Eller har ni vagn eller nån form av pulka?
I vilket fall som så är det motstånd... och man kan ju faktiskt med lätthet fastna även UTAN älg bakom i skogen.
...i alla fall jag.

Kubiken och effekten är utan betydelse när det gäller att dra.
(min traktor på 75 hästar har MYCKET bättre dragförmåga än vad Vipern på 450 hästar hade... tex)
Så att dina jaktkompisar säger att det räcker med 400 kubik stämmer... men även 250 räcker om man nu skall hårddra det.
...men det går ju inte så fort då.
Tydligen har du ju redan testat Suzuki, så vem är det egentligen som påstått att du är nollad?
Du har ju en bra referens.
Sen snackas det ju om en 600...?

En terrängreggad maskin får inte köras på allmän väg mer än närmsta sträcka till och från ägor, typ... sök i forumet så finner du massor i detta ämne.
Jag säger bara hur JAG gjort, om man bott lite avsides... och inte hade man krånglat med besiktningar och fyra-femdubbel försäkringspremie bara för att kunna köpa en glass lagligt om året.
Nä, då hade jag kört städat till kiosken och köpt min glass och hade Harry Haffa varit där hade jag köpt en till honom med.
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad AtvNerd

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3926
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
    • Visa profil
AtvNerd
SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #11 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 22:27:42 »
400cc räcker ,brukar alla med 400cc säga  ;D , men så fort det blir snö och kanske lite lera så är det bra att ha lite mer pulver.
I snö behövs endel hjulspinn.

Kan förövrigt bara hålla med Hydro.

Kingquaden du körde är ju ökänt trögstyrd och slagig i styret, speciellt med 4wd inkopplad, jag skulle satsa på en maskin med servo.
Man får en helt annan körbarhet när man enkelt kan sväng ur djupa spår som annars gärna håller kvar hjulen i given kurs.

Kan väl säga att fyrhjulingar överlag är för lätta för att kunna utnyttja däckens mönster till fullo.

Kan även nämna att man kan köpa till garanti tid till Can-am så att de har 5års garanti.
Angående Can-am så skulle jag helt klart välja en modell med den nya diffen (QE quick engagement) speciellt om jag skulle dra älg eller dylikt, den gamla modellen är inte så förutsägbar om det är stenig terräng.
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 ... 6  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Köpa en ATV »
  • Ämne: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
 


Online just nu.

690 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 696. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info