Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?  (läst 14780 gånger)

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« skrivet: 12 augusti 2010 kl. 14:14:41 »
Hej ATV Forum

Med risk för upprepning av tidigare trådar.
Jag behöver hjälp av Er på forumet. Jag har planer på att köpa mig en ny eller begagnad ATV för ca 80-85 KSEK.

Jag kommer använda min ATV till : Lättare arbete hemmavid, köra lite ved från skogen, plogning, dra älg med, nöjesåka på grusväg (mest bakom lås och bom).
Jag kommer i en princip inte att köra någon asfalt. Jag kommer inte heller att "leka" så mycket i lera och surhål. Jag är ingen fartdåre men visst är det kul att åka 60-70 Km/h på grus med lite skaplig acceleration. Jag vill helst ha en maskin som man kan åka två på.

Jag har hela tiden varit inställd på att köpa en vägregistrerad maskin. Men vad gäller egentligen för körning med terrängregistrerad maskin på allmän väg ?
Får jag ploga uppfarten hemma, får jag köra kortare transportsträckor mellan jaktmarken och hemmet på allmän väg med en terrängregistrerad maskin ?

Och så till valet av antal kubik? Jag har läst en del här på forumet om större maskiner som "går varma" i skogen. Räcker exempelvis en Can am 400 alt 500 eller skall man sikta på en Yamaha Grissly 700 eller liknande ?

För en ATV novis som undertecknad så är det även mycket intressant vilka GARANTIER, RESERVDELSPRISER, TILLBEHÖRSPRISER som gäller ?

Tack på förhand // Martin
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Mackan_450

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1752
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • KVICKSUND Sveriges eget Dubai
    • Visa profil
SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #1 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 16:38:54 »
« Senast ändrad: 12 augusti 2010 kl. 16:45:40 av Mackan_450 »

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #2 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 20:49:26 »
Bra tips allihop Mackan  ()p Jag har faktiskt titta ganska mycket på Can am 500 och 650, det verkar vara fina maskiner. Dessutom är dom jävligt snygga. Men jag undrar om jag verkligen behöver en 800.a ? Den kommer gå en del i skogen och långsamt på mindre grusvägar så ja är rädd att det blir för varmt runt benen.
Visst har Can am 2 års garanti. Jag är inte jättehaj på motorer så jag har i första hand letat efter någon maskin där det finns garanti kvar som trygghet.
Skiljer det sig mycket mellan årsmodelerna från 2007 till 2010 ?
Skiljer det i bränsle förbrukning på 500 (1 cyl) och 800 (2 cyl) ?

Jag försöker nu i första steget inte "begränsa" mig till något speciellt märke. Fler bra tips mottages tacksamt  :help:

// M
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad BEERHUNTER

SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #3 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 20:54:31 »
Lång garanti , titta på Honda .Lite tråkiga men i topp när det gäller kvalitet !
Billiga i drift är dom åxå !
POLARIS RZR

Utloggad Gizmo

SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #4 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 21:06:10 »
Min 800 drog ca 2 liter i timmen på en lite längre tur när jag och en kompis var ute, det var mest myr och skogskörning och ytterst lite väg körning, vi körde ganska sakta nästan hela vägen.
Outlander 800 XT-p 2010

Utloggad Thyrén

SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #5 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 21:14:26 »
Bra tips allihop Mackan  ()p Jag har faktiskt titta ganska mycket på Can am 500 och 650, det verkar vara fina maskiner. Dessutom är dom jävligt snygga. Men jag undrar om jag verkligen behöver en 800.a ? Den kommer gå en del i skogen och långsamt på mindre grusvägar så ja är rädd att det blir för varmt runt benen.
Visst har Can am 2 års garanti. Jag är inte jättehaj på motorer så jag har i första hand letat efter någon maskin där det finns garanti kvar som trygghet.
Skiljer det sig mycket mellan årsmodelerna från 2007 till 2010 ?
Skiljer det i bränsle förbrukning på 500 (1 cyl) och 800 (2 cyl) ?

Jag försöker nu i första steget inte "begränsa" mig till något speciellt märke. Fler bra tips mottages tacksamt  :help:

// M
Det skiljer väl lite i utseende från -07 till -10 och sen är det ju servo på alla 2cylindriga xt maskiner (dvs. 500 och uppåt) på 10orna ()p Sen är diffen snabbare och snabbare från år till år om jag inte minns fel.
Det är väl dom största skillnaderna tror jag.

Ska Själv köpa en Can-am 500 -09 senare i höst ()p
Sålda:
*Kawasaki BruteForce 750 -08 med en massa utrustning, en riktig skitmaskin som gjort att ATV åkandet lagts på hyllan...
*Suzuki LTZ 250 -04, bästa maskin jag någonsin kört.

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #6 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 21:29:04 »
Min 800 drog ca 2 liter i timmen på en lite längre tur när jag och en kompis var ute, det var mest myr och skogskörning och ytterst lite väg körning, vi körde ganska sakta nästan hela vägen.
Om du åker mycket skog över myrar och dyl hur upplever du värmen runt benen sommartid ?
Jag har lite svårt att bedöma om 2 l /h myr körning är hög eller låg förbrukning  ;D
Vad toppar en Can am 800 ?

/ M
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #7 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 21:32:18 »
Bra tips allihop Mackan  ()p Jag har faktiskt titta ganska mycket på Can am 500 och 650, det verkar vara fina maskiner. Dessutom är dom jävligt snygga. Men jag undrar om jag verkligen behöver en 800.a ? Den kommer gå en del i skogen och långsamt på mindre grusvägar så ja är rädd att det blir för varmt runt benen.
Visst har Can am 2 års garanti. Jag är inte jättehaj på motorer så jag har i första hand letat efter någon maskin där det finns garanti kvar som trygghet.
Skiljer det sig mycket mellan årsmodelerna från 2007 till 2010 ?
Skiljer det i bränsle förbrukning på 500 (1 cyl) och 800 (2 cyl) ?

Jag försöker nu i första steget inte "begränsa" mig till något speciellt märke. Fler bra tips mottages tacksamt  :help:

// M
Det skiljer väl lite i utseende från -07 till -10 och sen är det ju servo på alla 2cylindriga xt maskiner (dvs. 500 och uppåt) på 10orna ()p Sen är diffen snabbare och snabbare från år till år om jag inte minns fel.
Det är väl dom största skillnaderna tror jag.

Ska Själv köpa en Can-am 500 -09 senare i höst ()p
Servo låter ju onekligen nice. Utseendet spelar mindre roll, alla Can am jag sett är snygga  :)
Hjälp en nybörjare, vad innebär "en snabbare diff" ?

/ M
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Hydro

SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #8 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 21:39:55 »
Skiljer det i bränsle förbrukning på 500 (1 cyl) och 800 (2 cyl) ?

Om det är CanAm du fortfarande pratar om så är alltså 500:an också en twin.
Och jag säger som Ducati-killarna:
Blondes are good, twins are better

En CanAm 500 ligger nog inte särskilt mycket efter en Grizzly 700 i prestanda, om ens något...

Till just det du räknar upp skulle jag nog dock hellre välja en Honda, Suzuki, Kawasaki, Polaris, ArcticCat eller Yamaha istället för en CanAm med de större kubiken.
Skall man tex dra älg så vill man kunna smyga lite mjukt, men med en CanAm 800 är det faktiskt svårt.
De är jätteroliga, verkligen!
Busigt rappa och riktigt arga när man trycker till på knappen!
...men de är inte direkt lugna och mjuka.
Ej heller kan du låsa framdiffen.
Visserligen är den mycket snabbare på 10-orna är tidigare men så fort du släpper lite på gasen så kopplas den ur igen... vid nöjeskörning är detta sällan ett problem, men skall man dra tungt i terräng bland blöta stubbar och annan sket då föredrar iaf jag att själv bestämma när man skall låsa.
Honda och Kawa har inte en renodlad diffspärr, men man bestämmer ändå själv när det skall låsas och på Polarisen är det alltid låst om fyrhjulsdriften är inkopplad (vilket maskinen gör utan att du ens märker det om det behövs).
Gör du en kompromiss och stannar på 500:an så får du en mjukare maskin, med twin och framför allt finns den i förlängd version som kallas MAX vilket är bra i branta backar och framför allt med passagerade!
Så frågan är hur mycket plats passageraren behöver, vilket som väger mest: en lång maskin eller en maskin med låsbar framdiff.
Gällande reggningen så skulle jag inte ta en vägreggad om man ändå inte kör nåt vidare på vägar... en terrängreggad har lägre försäkring, ingen besiktning (med bla strypningar osv), inget krångel med moms (om du köper på nån gård eller så)...
De vägreggade håller ju ett bättre andrahandsvärde, men om man ändå inte har nytta av det och istället får lite extrautgifter och så... njae...
Jag kör vägreggat endast eftersom jag ibland är i städer och kör, annars hade det varit terrängreggat.

Edit:
Designen ändrades lite på 10-orna i fronten, där bla strålkastarna fick en lite "argare blick"...
Med snabb diff så menar man alltså hur snabbt fjärde hjulets drift kopplas in, då detta sker med automatik på CanAm.
Servo är bra, framför allt med lite större hjul och med låst diff... men man har kört utan servo i flera decennier och det har faktiskt funkat, så ta det mer som ett plus än som något som avgör maskinvalet.
« Senast ändrad: 12 augusti 2010 kl. 21:55:43 av Hydro »
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #9 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 22:09:04 »
Skiljer det i bränsle förbrukning på 500 (1 cyl) och 800 (2 cyl) ?

Om det är CanAm du fortfarande pratar om så är alltså 500:an också en twin.
Och jag säger som Ducati-killarna:
Blonds are good, twins are better

En CanAm 500 ligger nog inte särskilt mycket efter en Grizzly 700 i prestanda, om ens något...

Till just det du räknar upp skulle jag nog dock hellre välja en Honda, Suzuki, Kawasaki, Polaris, ArcticCat eller Yamaha istället för en CanAm med de större kubiken.
Skall man tex dra älg så vill man kunna smyga lite mjukt, men med en CanAm 800 är det faktiskt svårt.
De är jätteroliga, verkligen!
Busigt rappa och riktigt arga när man trycker till på knappen!
...men de är inte direkt lugna och mjuka.
Ej heller kan du låsa framdiffen.
Visserligen är den mycket snabbare på 10-orna är tidigare men så fort du släpper lite på gasen så kopplas den ur igen... vid nöjeskörning är detta sällan ett problem, men skall man dra tungt i terräng bland blöta stubbar och annan sket då föredrar iaf jag att själv bestämma när man skall låsa.
Honda och Kawa har inte en renodlad diffspärr, men man bestämmer ändå själv när det skall låsas och på Polarisen är det alltid låst om fyrhjulsdriften är inkopplad (vilket maskinen gör utan att du ens märker det om det behövs).
Gör du en kompromiss och stannar på 500:an så får du en mjukare maskin, med twin och framför allt finns den i förlängd version som kallas MAX vilket är bra i branta backar och framför allt med passagerade!
Så frågan är hur mycket plats passageraren behöver, vilket som väger mest: en lång maskin eller en maskin med låsbar framdiff.
Gällande reggningen så skulle jag inte ta en vägreggad om man ändå inte kör nåt vidare på vägar... en terrängreggad har lägre försäkring, ingen besiktning (med bla strypningar osv), inget krångel med moms (om du köper på nån gård eller så)...
De vägreggade håller ju ett bättre andrahandsvärde, men om man ändå inte har nytta av det och istället får lite extrautgifter och så... njae...
Jag kör vägreggat endast eftersom jag ibland är i städer och kör, annars hade det varit terrängreggat.

Den här killen verkar påläst, till skillnad från undertecknad. Can am 500 = Twin, noterat  ;)
Precis som du säger så behöver jag kunna köra långsamt med precision i skogen.

Klart intressant läsning om diffar. Nu är egentligen inte en älg speciellt tung men visst kan man köra fast ändå. Alla jägare som jag känner och pratat med säger att 400 kubik och uppåt räcker gott för att dra älg. Men det gör ju inget med lite extra när man skall leka  :djump:

Är inte helt med på detta med vikten. Är det en nackdel med en för lätt maskin i skogen ?
Att en längre maskin i brant terräng kan vara mer stabil är jag med på.

Har kört en King Quad 700 några gånger med Älg bakom, det har fungerat bra.

Även om jag kommer köra mest i skogen och på "avlysta" vägar så är det ju kul att kunna åka och köpa glass ibland. Anledningen till frågan om terränreggat är att det verkar finnas större utbud på begagnat.
Men det kanske lönar sig att leta lite längre efter en begagnad vägreggad.

Vad säger du om en Can am 400 då ? Är det jättetråkig ? Jag kör en 600 kubikare idag som jag snart förhoppningsvis blir av med.

Jag kommer givetvis att åka runt och provköra en hel del innan köp. Men desto mer man vet om olika maskiner innan man står där hos resp ÅF som bara lovordar alla maskiner han har desto bättre motargument kan man ju komma med.

/ M
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Hydro

SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #10 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 22:22:02 »
Det skiljer för lite i vikt emellan de olika maskinerna för att det skall ha någon betydelse i skogen...
Sen att en älg inte väger så mycket vet jag, dock drar man ju oftast den direkt mot marken.
Eller har ni vagn eller nån form av pulka?
I vilket fall som så är det motstånd... och man kan ju faktiskt med lätthet fastna även UTAN älg bakom i skogen.
...i alla fall jag.

Kubiken och effekten är utan betydelse när det gäller att dra.
(min traktor på 75 hästar har MYCKET bättre dragförmåga än vad Vipern på 450 hästar hade... tex)
Så att dina jaktkompisar säger att det räcker med 400 kubik stämmer... men även 250 räcker om man nu skall hårddra det.
...men det går ju inte så fort då.
Tydligen har du ju redan testat Suzuki, så vem är det egentligen som påstått att du är nollad?
Du har ju en bra referens.
Sen snackas det ju om en 600...?

En terrängreggad maskin får inte köras på allmän väg mer än närmsta sträcka till och från ägor, typ... sök i forumet så finner du massor i detta ämne.
Jag säger bara hur JAG gjort, om man bott lite avsides... och inte hade man krånglat med besiktningar och fyra-femdubbel försäkringspremie bara för att kunna köpa en glass lagligt om året.
Nä, då hade jag kört städat till kiosken och köpt min glass och hade Harry Haffa varit där hade jag köpt en till honom med.
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad AtvNerd

SV: ATV för 80-85 KSEK, vad skall man köpa ?
« Svar #11 skrivet: 12 augusti 2010 kl. 22:27:42 »
400cc räcker ,brukar alla med 400cc säga  ;D , men så fort det blir snö och kanske lite lera så är det bra att ha lite mer pulver.
I snö behövs endel hjulspinn.

Kan förövrigt bara hålla med Hydro.

Kingquaden du körde är ju ökänt trögstyrd och slagig i styret, speciellt med 4wd inkopplad, jag skulle satsa på en maskin med servo.
Man får en helt annan körbarhet när man enkelt kan sväng ur djupa spår som annars gärna håller kvar hjulen i given kurs.

Kan väl säga att fyrhjulingar överlag är för lätta för att kunna utnyttja däckens mönster till fullo.

Kan även nämna att man kan köpa till garanti tid till Can-am så att de har 5års garanti.
Angående Can-am så skulle jag helt klart välja en modell med den nya diffen (QE quick engagement) speciellt om jag skulle dra älg eller dylikt, den gamla modellen är inte så förutsägbar om det är stenig terräng.

 


Online just nu.

125 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Micke_c, Manne_74,
Flest online idag: 140. Flest online någonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: Nja du kan ju söka i gruppen efter inlägg men förstår vad du menar
    18 september 2020 kl. 16:28:55
  • H.Hansen: Tror forum kommer att få en återuppsving. FB sina sidor är ju inte sökbara på samma sätt som ett forum. Svårt att hitta kategorier och liknade. Där vinner forumen. Folk tröttnar på FB sitt dåliga utbud och letar sej tillbaka. Chatten är svårare det innebär att folk är inloggade och läser konstant samt svarar. Ser få den trenden på andra forum där jag är aktiv.
    18 september 2020 kl. 08:06:11
  • Högdahl: Ja många är på facebook pga aktiviteten och utbudet av massa olika grupper/sidor
    7 september 2020 kl. 19:15:40
  • Rickard Marklund: Mmm, synd att aktiviteten är så låg, men jag försöker i alla fall göra vad jag kan för att forumet skall fungera så bra som möjligt. Senaste månaderna har vi gjort en stor satsning på att öka användbarheten på mobiltelefoner, och snabbat upp forumet rejält. Känns inte som att jag kan göra så mycket mer. Tror att många som är aktiva har skapat grupper på facebook där de gör upp om körningar och sånt utan att det blir publikt...
    5 september 2020 kl. 12:57:50
  • Angry Chaplin: Tråkigt som fan
    4 september 2020 kl. 01:08:46
  • Angry Chaplin: Det känns att atvforum dog
    4 september 2020 kl. 01:07:52
  • Vian Senior: Hvordan byte bremseklosser på parkbrems cf 500 ?
    18 augusti 2020 kl. 09:53:00
  • tatto9709: Har en polaris outlow 500 skulle behöva en begagnad elmatta till den så är det någon här som vet eller hört något kan dom gärna få höra av dig till mej
    13 augusti 2020 kl. 19:24:39
  • Hermansson14: Hej! Jag har en Suzuki lt-f eiger 400 4x4. Det jag funderar på är om förra ägaren har varit på och ställt kamaxeln fel. Problemet är då att det inte kommer någon sopp till tändstiftet. Jag har fin gnista och får sopp in i flottörskålen. ”Har gjort rent alla munstycken med tryckluft”. Jag lossade ventilkåpan häromdagen och tänkte kolla på kammen och kolla så att den står rätt men det som kan vara är att den kan stå 180 grader fel? Jag tänker då om det kan vara att den öppnar insugventilerna och avgasventilerna fel? Vad tror ni? Mvh Christoffer
    7 augusti 2020 kl. 20:48:04
  • Sotarn: Någon som vet bra skogsvägar att köra i Bålsta?
    19 juli 2020 kl. 19:53:04
  • jea40: hur justerar man halvljus på en MXU500?
    14 juli 2020 kl. 19:20:05
  • Rickard Marklund: Test
    10 juli 2020 kl. 09:36:15
  • Lindbang: Mvh Carl
    15 juni 2020 kl. 23:08:13
  • Lindbang: Hej, jag har införskaffat mig en Access sp-450 och hastighetsmätaren är riktigt sliten så jag har beställt en annan, då är min fråga. Har någon koll på elschema eller vilka färger som går till vad?
    15 juni 2020 kl. 23:08:08
  • Hassetheking: Provat nytt tändstift Ville?
    15 juni 2020 kl. 06:23:46
  • Villetheking: Hej har en desert storm 250 . Va ute och körde och plötsligt bara dog den .och ingen gnista. Jag har prövat ny spole ,tändkabel,tändhatt,cdibox men ingen gnista ändå ...någon som är kunnig...???
    7 juni 2020 kl. 22:58:14
  • Andreas Lindqvist: Hej har en polaris sportsman 570 och undrar hur stora däck jag kan sätta på utan spacers? Sitter nu på 25-11-12 och 25-8-12
    5 juni 2020 kl. 16:08:49
  • Nisse45: Har delat växellådan och bytt packning v-sida nu saknar jag kontakt när jag ska starta?
    30 maj 2020 kl. 09:09:34
  • daviddavid2014: Isak19 vill du sälja ltz?
    17 maj 2020 kl. 10:13:54
  • Isak19: Start problem ltz 400
    15 maj 2020 kl. 22:58:53
  • OscarSJ: Tänkte starta igång den gamla fyrhjulingen men den behöver ny bromsolja och det står att man ska ha Dot 3 olja men jag undrar ifall man kan ta Dot 4 istället? Eftersom att jag inte kan hitta någon Dot 3.
    8 maj 2020 kl. 10:39:34
  • ScramblerXP: @19micke79 Kanske en Lingsha 50cc?
    23 april 2020 kl. 19:13:05
  • Bred_Last: @19micke79 jag skulle nog vänta något/några år innan du köper en, kolla då på en 49cc. Dom brukar kosta runt 3k nya
    22 april 2020 kl. 13:43:05
  • 19micke79: Bra tips på barn quad, ej el och relativt tyst till en snart 3åring
    20 april 2020 kl. 12:41:56
  • rally nizze..: Verkar så tyvärr men det kanske ändras
    17 april 2020 kl. 22:47:32
  • Svyndola: Vart får jag tag i spop fas 1 till cforce 850? Någon som vet? Variator kit?
    12 april 2020 kl. 01:39:40
  • Högdahl: Denna chatten är verkligen stendöd nuförtiden
    11 april 2020 kl. 18:26:43
  • P.: 500 atp hjullager byte
    6 april 2020 kl. 01:29:13
  • Isak19: Ltz400
    4 april 2020 kl. 14:20:48
  • gurran4949: Ja har en loncin quadsnake som ja har bytt batteri på 3 gånger nu för att dom laddar ur direkt och kan EJ laddas upp till 12v igen? Någon som vet någon lösning på det problemet?  Innan när batterierna var helt nya så startade den men efter andra till tredje gången man startar fyrhjulingen så startade den inte och då kollade ja säkringarna och dom hade brunnit av, då köpte ja säkringar som klarade av mer volt men nu startar den inte och batterierna förstörs? Tacksam för svar.
    25 mars 2020 kl. 20:17:06
  • Adnanmujoo: Är det någon som har komplett motor till smc wildcat 503?
    21 mars 2020 kl. 17:01:55
  • LasseMarsö: Vad är det för fel när 4 hjulsdriften inte fungerar, lampan lyser men det driver inte fram?
    8 mars 2020 kl. 13:33:51
  • Ola Svee: CF Moto C Force 550 låst seg i P Gear
    7 mars 2020 kl. 18:12:25
  • Högdahl: Kolla Ebay
    2 mars 2020 kl. 18:55:52
  • Hecktor304: Hej har en polaris sportsman 500 06a och behöver en strålkastare men hittar ingen stans att beställa ifrån ,någon som vet nått bra ställe ?
    1 mars 2020 kl. 18:24:35
  • Högdahl: Ja?
    19 januari 2020 kl. 14:43:50
  • förvirradfemtonåring: hallå
    18 januari 2020 kl. 00:49:25
  • Asterix: Laddning
    12 januari 2020 kl. 19:32:10
  • Smilewarp: Kan lägga till att bensin pumpen surrar vid tändning som normalt.
    9 januari 2020 kl. 13:29:37
  • Smilewarp: Min Sportsman 500 X2 startar inte.......Batteri ok....går runt på startmotor och om jag pumpar gasen så bläddrar den men vill inte gå igång. Nån som vet varför?
    9 januari 2020 kl. 13:11:27
Import, sjöfrakter, förtullningar