ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • SMC »
  • SMC wildcat (Moderatorer: Rickard Marklund, Michelin) »
  • Ämne: Lite frågor inför ett eventuellt Wildcat köp!
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Lite frågor inför ett eventuellt Wildcat köp!  (läst 6950 gånger)

Utloggad CALLAHAN

  • Dinli konspiratör!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1369
  • Total likes: 28
    • Visa profil
CALLAHAN
Lite frågor inför ett eventuellt Wildcat köp!
« skrivet: 26 juli 2010 kl. 02:12:34 »
Ska åka och kika på en SMC 500 Wildcat RE i Göteborg hos ATVhuset i morgon!
Och har lite funderingar inför köp.
Har den ärvt Predatorns problem med vevaxel lagret?
Hur spårig är den i Race Edition utförande?
Vad ligger bensinförbrukningen på den när man pendlar?
Och vad heter den här modellen utomlands hittar bara svenska sidor när jag googlar på den?
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Outlander 1000 XTP max
Honda TRX 700xx Såld
Raptor 350 Såld

Utloggad ThaSaint

  • Gasar i Luleå
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • "Too weird to live, too rare to die."
    • Visa profil
ThaSaint
SV: Lite frågor inför ett eventuellt Wildcat köp!
« Svar #1 skrivet: 26 juli 2010 kl. 08:07:59 »
Jag köpte min i våras, en racing edition, den har nu gått 250mil ca. Jag är väldigt nöjd. Självklart märker man endel missar, men å andra sidan är den ju åtskilliga tusen billigare ny, än en japansktillverkad quad.

Den är inte alls spårkänslig i RE-utförande tycker jag, isåfall måste man nog justera nån hjulvinkel, men det är inget jag har behövt eller haft behov av hittils heller.
Däcken är kenda speedracer, framdäcken var inte så speciellt runda vilket gjorde att jag fick lite skak i styret i början, men jag balanserade hjulen vilket fick bort det.

Ett tips är att demontera bakblinkers samt baklysen, sen smältlimma några strängar mellan raderna av lysdioder och kabelinfästningar, och snabbt som attan innan limmet härdar skruva ihop dom igen, för dom KOMMER att gå sönder annars pga vibrationerna. lossa gärna skruvarna till värmeskyddsplåten på avgasröret och loctite'a fast dom ordentligt. Dp slipper du nog de enda "problem" jag haft, ja förutom att nummerplåten vibbrerat av runt skruvarna, men det är vanligt fel på många "qvaddar", vet de som bytt skylt ett par gånger per år... man bör ha ett fäste som är lika stort som skylten om den ska sitta kvar :)

en bra sak, om du blir sugen att köra med crossdäck är detta
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=29702.0
det går bara på racing-edition. Jag programmerade om min mätare igår för att visa rätt med mina crossdäck :) gick problemfritt!

Du undrade varför bara svenska sidor kom upp, kika då här
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=29303.0
på youtube hittar man klipp på den under namnet (SMC) RAM 520 Street, RAM 520 RR och Canyon 500 t.ex.. verkar vara samma maskin,
sett dom i vitt, svart och med röd plast.. och nu säljs den ju såg jag igår även i svart med röd ram.. (om än jag personligen hade sett röda a-armar och hela baletten isf)

Tyvärr hittar jag inte så mkt info om eftermarknadsprylar till dom, men det kommer nog när marknaden är stor nog. I det stora hela är det en rolig maskin, och jag tror inte du kommer vara missnöjd om du köper en.

ang vevlager har jag inte hört nått, men predatorn är ju en några år gammal maskin, samma motor som i SMC'n sitter ju (i stort sett) på dinli och några till, så tror någ sådanna problem lär vara åtgärdade.
Jag har faktiskt inte mätt bensinförbrukningen, men jag har testat pendla till jobbet, har ca 2 mil enkel väg på E4'an, 110väg.. avstrypt så gör den drygt 130 med mig på, 190cm, 90 pannor norrlänning. känns som man ligger på lite väl höga varv ibland, vilket gör att den inte är så jättesnål då, men under litern är det iaf :P med hjul med större omkrets eller annan drevning får man garanterat ner det iaf tror jag, den känns med "avspänd" med de maxxis razr crossdäcken som jag kör med nu som är 20x11-10 bak, mot 18x10-10 som gatdäcken bak har standard. Dock med MASSOR av oljud från däckmönstret..  :knupple: så gatmönster rekommenderas om du pendlar på asfalt :)

Hr har du mina bilder på min om du vill studera den mer ingående
http://gallery.thasaint.com/main.php?g2_itemId=3239
och
http://gallery.thasaint.com/main.php?g2_itemId=3515

//Erik


Anmäl till moderator   Loggat
Mekar i det mesta, både på jobb och fritid.
[Volvo 965 16v TiC, V70 2.5T, SMC Wildcat 500 R.E.]
http://www.thasaint.com - http://blog.thasaint.com

Utloggad goes

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 200
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
goes
SV: Lite frågor inför ett eventuellt Wildcat köp!
« Svar #2 skrivet: 26 juli 2010 kl. 09:09:06 »

Själv har jag kört c:a 250 mil och bytt blinkers + ljuddämpare på garantin. De nya maskinerna ska ha bätter blinkers = de jag fick, återstår att se om de överlever.

I övrigt är jag mycket nöjd med min maskin, använder den själv för att pendla c:a 2 mil enkel väg. Bensinförbrukningen ligger 0.6-0.7 l/mil om man kör lugnt (vem gör det?) men den går säkert att ekonomitrimma ( 20" vägdäck bak, scooterdäck fram m.m)

Ang spårigheten så har jag inte märkt att den är spåring, alla fyrhjulingar har lite olika "känsla" när man kör som man måste lära sig. Tycker att den går mycket stadigt, man kan köra avslappnat i 90-100 och känna att man har kontroll men det är min personliga åsikt.

Eftermarknadsgrejor är alltid problem med när man inte väljer någon av de stora märkena Yamaha m.m, men jag valde just denna maskin då den var utrustad från början som jag ville ha den (för väg dvs sänkt och breddad)

Funderar själv på att skaffa en uppsättning crossdäck för vintern då jag kör året runt så länge det inte är för kallt (< -15 inte pga av klädsel utan risk för att förfrysa något om man får en glipa), körde förra året hela vintern med min SMC 250.
Anmäl till moderator   Loggat
Familjens leksaker

SMC 500 Racing Edition -09
  Scooterdäck fram 150/80-90
  xenon ljus
  Ledblinkers med bromsljus bak
Goes 320 Max -08
  Jula-släp
  xenon ljus fram
SMC 250 -05
DINLI DL604 50cc -07

Utloggad Berka

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Berka
SV: Lite frågor inför ett eventuellt Wildcat köp!
« Svar #3 skrivet: 26 juli 2010 kl. 15:44:18 »
Jag har rullat 650 mil hittills, och det jag har fått åtgärdat är bakblinkersarna som skakat sönder. Verkar ha löst sig efter att ha fått samma behandling som nämnts tidigare, dock med någon form av silikon istället för smältlim.

Fick nya bakdäck då det var fabrikationsfel på dessa. Bytte framdäcken mot ett par Yokohama A008 165/70 R10 72H BSW asymmetric från däckonline, samt fick alla hjul balanserade. Efter det försvann nog 90% av vibrationerna.

Har ingen koll på bensinförbrukningen, men har bytt till ett 15T framdrev. Nu känns maskinen varvtalsmässigt mycket trevligare i 90-100.

Angående spårkänsligheten så är det märkbart (på min maskin) om vägen är väldigt spårig, men efter att man lärt sig hur man ska placera sig så upplever jag det inte som ett problem. Kan ju vara så att det går att åtgärda med en inställning också.

« Senast ändrad: 26 juli 2010 kl. 15:49:43 av Berka »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad ThaSaint

  • Gasar i Luleå
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • "Too weird to live, too rare to die."
    • Visa profil
ThaSaint
SV: Lite frågor inför ett eventuellt Wildcat köp!
« Svar #4 skrivet: 26 juli 2010 kl. 16:10:51 »
Citat från: Berka skrivet 26 juli 2010 kl. 15:44:18
Jag har rullat 650 mil hittills, och det jag har fått åtgärdat är bakblinkersarna som skakat sönder. Verkar ha löst sig efter att ha fått samma behandling som nämnts tidigare, dock med någon form av silikon istället för smältlim.

Fick nya bakdäck då det var fabrikationsfel på dessa. Bytte framdäcken mot ett par Yokohama A008 165/70 R10 72H BSW asymmetric från däckonline, samt fick alla hjul balanserade. Efter det försvann nog 90% av vibrationerna.

Har ingen koll på bensinförbrukningen, men har bytt till ett 15T framdrev. Nu känns maskinen varvtalsmässigt mycket trevligare i 90-100.

Angående spårkänsligheten så är det märkbart (på min maskin) om vägen är väldigt spårig, men efter att man lärt sig hur man ska placera sig så upplever jag det inte som ett problem. Kan ju vara så att det går att åtgärda med en inställning också.


Tjo, är Yokohamapuckarna nå mkt tyngre än quad-originalframdäcken?
Såg dom i Yokohamas prislista, är ju specialtillverkade av dom för minicoopers :)
Funderat på sådana själv, men vill ju int att dom ska väga allt för mkt .. tyngden på rullande massa osv.

//Erik
Anmäl till moderator   Loggat
Mekar i det mesta, både på jobb och fritid.
[Volvo 965 16v TiC, V70 2.5T, SMC Wildcat 500 R.E.]
http://www.thasaint.com - http://blog.thasaint.com

Utloggad Berka

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Berka
SV: Lite frågor inför ett eventuellt Wildcat köp!
« Svar #5 skrivet: 26 juli 2010 kl. 16:43:57 »
Citat från: ThaSaint skrivet 26 juli 2010 kl. 16:10:51
Tjo, är Yokohamapuckarna nå mkt tyngre än quad-originalframdäcken?
Såg dom i Yokohamas prislista, är ju specialtillverkade av dom för minicoopers :)
Funderat på sådana själv, men vill ju int att dom ska väga allt för mkt .. tyngden på rullande massa osv.

//Erik

Jag vet faktiskt inte vad det skiljer i vikt. Kollade aldrig upp det, tog bara det enda däck med stålstomme jag kunde hitta med rätt dimensioner. Även om vikten skulle påverka accelerationen från stillastående så är det värt det om man väger det mot förbättringen i högre hastigheter :)
« Senast ändrad: 26 juli 2010 kl. 16:49:55 av Berka »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad CALLAHAN

  • Dinli konspiratör!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1369
  • Total likes: 28
    • Visa profil
CALLAHAN
SV: Lite frågor inför ett eventuellt Wildcat köp!
« Svar #6 skrivet: 27 juli 2010 kl. 02:40:02 »
Var och kikade på Wildkatten idag!
Fan va fet den var in real life! :headbang:
Fick även provköra maskinen och fyfan vilken väghållning den hade. :DV
Som säljaren sa till mig du trillar nog av innan den välter. ;D
Tyckte man satt riktigt bra på den men tyckte nog styret var lite för lågt vid provturen. :hmmm:
Gillade även att den hade tankmätare och låsbart tanklock. ()p
Killen i affären avrådde mig att åka annat än asfalt och grusväg och absolut inte crossbanan.
Sen är det det här med servicarna då jag måste åka 32mil tur och retur.
Och 100mils intervaller hjälper ju inte heller till.
Men åter till provturen!
Tyckte den gick riktigt fint i maskinen.
Och hade precis lagom med kraft. ()p
Så nu har man lite att fundera på! :hmmm:
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Outlander 1000 XTP max
Honda TRX 700xx Såld
Raptor 350 Såld

Utloggad ThaSaint

  • Gasar i Luleå
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • "Too weird to live, too rare to die."
    • Visa profil
ThaSaint
SV: Lite frågor inför ett eventuellt Wildcat köp!
« Svar #7 skrivet: 27 juli 2010 kl. 10:01:33 »
Det mesta av service kan du ju göra själv, ett oljebyte är inte alls svårt..
kolla nivån på kylarvätska etc..

//Erik
Anmäl till moderator   Loggat
Mekar i det mesta, både på jobb och fritid.
[Volvo 965 16v TiC, V70 2.5T, SMC Wildcat 500 R.E.]
http://www.thasaint.com - http://blog.thasaint.com

Utloggad CALLAHAN

  • Dinli konspiratör!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1369
  • Total likes: 28
    • Visa profil
CALLAHAN
SV: Lite frågor inför ett eventuellt Wildcat köp!
« Svar #8 skrivet: 27 juli 2010 kl. 12:20:14 »
Jo men gäller garantin då?
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Outlander 1000 XTP max
Honda TRX 700xx Såld
Raptor 350 Såld

Utloggad ThaSaint

  • Gasar i Luleå
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • "Too weird to live, too rare to die."
    • Visa profil
ThaSaint
SV: Lite frågor inför ett eventuellt Wildcat köp!
« Svar #9 skrivet: 27 juli 2010 kl. 13:05:31 »
Beror ju iofs på, Nej skulle jag säga men beror väl på hur bundis man är med handlaren...

//Erik
Anmäl till moderator   Loggat
Mekar i det mesta, både på jobb och fritid.
[Volvo 965 16v TiC, V70 2.5T, SMC Wildcat 500 R.E.]
http://www.thasaint.com - http://blog.thasaint.com

Utloggad CALLAHAN

  • Dinli konspiratör!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1369
  • Total likes: 28
    • Visa profil
CALLAHAN
SV: Lite frågor inför ett eventuellt Wildcat köp!
« Svar #10 skrivet: 27 juli 2010 kl. 15:01:24 »
Pratade med importören precis och och mitt försäkringsbolag!
Lutar mer och mer åt en sån här.
200mils intervaller på service och 1590:- helförsäkring helår.
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Outlander 1000 XTP max
Honda TRX 700xx Såld
Raptor 350 Såld

Utloggad Escobar

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 164
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Escobar
SV: Lite frågor inför ett eventuellt Wildcat köp!
« Svar #11 skrivet: 28 juli 2010 kl. 08:51:21 »
1590:- helförsäkring helår? Vilket bolag? Jag trodde att jag hade billig försäkring på min Vildcat RE... :cry:
Anmäl till moderator   Loggat
SMC 500 WILDCAT STUBB/CITY-RACING EDITION &
2st FYM TYPHOON 125cc till terroristerna!
http://flensatvklubb.se

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • SMC »
  • SMC wildcat (Moderatorer: Rickard Marklund, Michelin) »
  • Ämne: Lite frågor inför ett eventuellt Wildcat köp!
 


Online just nu.

602 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 650. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info