Jag har rullat 650 mil hittills, och det jag har fått åtgärdat är bakblinkersarna som skakat sönder. Verkar ha löst sig efter att ha fått samma behandling som nämnts tidigare, dock med någon form av silikon istället för smältlim.Fick nya bakdäck då det var fabrikationsfel på dessa. Bytte framdäcken mot ett par Yokohama A008 165/70 R10 72H BSW asymmetric från däckonline, samt fick alla hjul balanserade. Efter det försvann nog 90% av vibrationerna.Har ingen koll på bensinförbrukningen, men har bytt till ett 15T framdrev. Nu känns maskinen varvtalsmässigt mycket trevligare i 90-100.Angående spårkänsligheten så är det märkbart (på min maskin) om vägen är väldigt spårig, men efter att man lärt sig hur man ska placera sig så upplever jag det inte som ett problem. Kan ju vara så att det går att åtgärda med en inställning också.
Tjo, är Yokohamapuckarna nå mkt tyngre än quad-originalframdäcken?Såg dom i Yokohamas prislista, är ju specialtillverkade av dom för minicoopers Funderat på sådana själv, men vill ju int att dom ska väga allt för mkt .. tyngden på rullande massa osv.//Erik