Det låter som att en dinli kommer att falla ihop om du inte gör en massa förbättringar vilket den inte kommer att göra. Det låter även som att den bara funkar till att fräsa runt med på vägarna, grus och asfalt. Den funkar väldigt bra som allround maskin. Jag har haft min i 5 år och jag har inte lagat mycket på den mer än saker som har "vibbat" sönder och slitdelar.Följer efter mer etablerade märken över allt och då menar jag över allt (inte långa platåhopp och liknande) över dem guppigaste endurospår och skoterleder och den funkar även till det. Är självklart inte bäst men den är bra och orkar verkligen allt pga sin härliga effekt.Jag ligger inte sist heller Att dem är ojämna i kvalitet är svårt att svara på men tror mycket beror på att det hoppas över en hel del servicar och annat underhåll.Jag har sett en hel del dinlisar av olika modell och det man märker hela tiden är att dem går frammåt ganska fort i kvalitet. men köper man en väl underhållen dinli 450 oavsett årsmodell så har du en bra allround maskin till det mesta.Att vissa väljer att förbättra vissa saker på maskinerna är ju en annan sak, det går även att förbättra andra märkesmaskiner.Ett litet tips till dinli spekulanter är att köp en välvårdad/servad maskin och byt bara dämparna om den inte har nitrodämpare så har du en maskin som håller till det mesta. Men serva den väl.
Jag håller med dig.Men! Det finns en anledning till priset, det kan du väl inte förneka? Om man inte prioriterar effekt, utan hellre vill ha en lätthanterlig maskin, ska man fortfarande välja en Dinli då?
Citat från: Eric Sigurdsson skrivet 22 juli 2010 kl. 08:52:25Jag håller med dig.Men! Det finns en anledning till priset, det kan du väl inte förneka? Om man inte prioriterar effekt, utan hellre vill ha en lätthanterlig maskin, ska man fortfarande välja en Dinli då?Priset ja. Självklart lite smådetaljer här och där. Sedan är ju inte Dinlin viktoptimerad i fabrik och sånt kostar då man måste anv dyrare material."Märkes" maskinerna är verkligen optimerade för att hålla ned vikten å sånt kostar mer.Självklart har dem säkert dyrare organisation med mer kvalitetskontroller också som gör att kostnader ökar.Sedan har dem ju hållit på längre och borde ha mer erfarenhet men asien kommer starkt och det är nog många "märkessaker" som tillverkas där just nu Men åter till ämnet
vad står Nitro,ss,dmx osv. för?Nitro är märket på dämparna, en uppgradering från de tidigare. (värdelösa fortfarande!) Dmx är så vitt jag vet endast ett klistermärke, här får ni rätta till om jag har fel.Ss är fälgarna som säljs till. (svarta med chrome) sitter på edition modeller. Fortfarande ltz som står högst bland dessa enligt mig