Ja soppan skulle ju kunna rinna ner via komp + oljeringen men det Jag funderar på är...Hur lång tid skulle inte bensinen behöva rinna för att ens Kunna komma upp i nivån för oljetickan? Det måste ju vara flera liter! Om dessa mängder runnit ner borde det STINKA soppa runt hela skogen om man Ens skulle få igång den? Hur lång tid borde det inte ta?Kan verkligen motorn starta med dessa mängder vätska i sig + det överfyllda förbränningsutrymmet...Kan stiftet ens gnista? En sur motor/stift kräver ju inte Såå mkt för att bli vrångt!Shit vilken otur Miko!! Lider med dig
Ja, möjligt att det låter konstigt men kan inte få det till nått annat än att det är bensin i oljan iaf och det riktigt regält. Har iofs inte luktat på det men någon vätska är det iaf. Om det är vatten så borde väll oljan se mer grå grumlig ut och inte som brunt vatten? Tackar för medlidandet SugBritt
Jag lider också med digmen jag tycker att det är lite att ta i och utrycka det på det sättetsom du grönis.självklart har du nu en mkt bättre maskin därav också prisskillnaden.men att säga att det blir fler och fler problem tror jag inte på.Det är som att säga att det är mest problem med skidoo och lynx snöskotrar.Det är nog inte mer problem procentuellt än ngt annat märke men pga att det säljs nästan dubbelt så många av dem så blir de ju överrepresenterade i statistiken.Det är vad jag tror att nu händer med ex cf osv det är ju bara att kolla försäljningsstatistiken på dessa maskiner.Det säljs ju nästan lika många av dessa som övriga märken tillsammans(jag vet lite överdrivet).Men då blir det ju också kanske lite överrepresenterat på ett forum som detta där folk söker svar och råd på olika problem.
Grönis, hörde du va riktigt sugen på ett byte du kan få 10 emellan...deal? :Förstår dig helt Grönis att du bytte maskin, en del krångel kan man leva med helt klart men det finns gränser på hur mycket man accepterar eller hur? Om man säger såhär, CF är en bra maskin, dock med ett för högt antal kvalitetsmässiga problem.Att det sålds CF i stora mängder är nog till stor del att de hittat den perfekta balansen mellan pris och kvalité samt lagt mycket jobb på fördelaktiga garantiärenden och bra tillgång till delar. På fredag åker jag in med maskinen till ÅF, så tidigast nästa vecka vet jag mer vad som hänt. Återkommer med info när jag vet mer grabbar å tjejer