ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Stort Haveri?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2 ... 5  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Stort Haveri?  (läst 18698 gånger)

Utloggad Miko

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1024
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miko
Stort Haveri?
« skrivet: 14 februari 2010 kl. 14:48:11 »
Idag var det dags för nästa problem/haveri med X5:an  :cry: >:(

Började som vanligt att kolla oljan innan jag starta den, bra nivå. Starta maskinen och den fick stå och gå några minuter innan jag åkte iväg.
Skulle ca 500 meter upp i skogen och lägga ut mer mat åt våra fyrbenta vänner. Stänger av hjulingen när jag kommer dit och när jag efter ca 5 min ska starta den igen så smäller det till lite någonstans i motorn, vet ej vad men det var rätt kraftigt för han orkade nästan inte igång. Efter det small till så startarde han men tomgången va högre än normal, och så var det ett litet annorlunda läte från motorn. Den gick även ojämnt, stängde av den och tänkte en del för mig själv som inte lämpar sig att skriva här.

Började titta om det rann ut olja någonstan, men inga tecken på läckage. Öppna och kollar oljestickan, och ja nått har hänt.
Oljan va lika tunn som vatten och det var överfullt (gick ända upp till kanten). Oljan va inte grå. Det såg exakt ut som brunt vatten.
Kollade nivån i kylarbehållaren men nivån låg ungefär som den gjort tidigare (lite svårt att säga men)
Men det är iaf helt klart att nått har gått sönder och nått som inte bör vara i motorn har runnit dit.  :(veryangry):

Någon som har några ideér om vad detta kan va?

Mitt cf moto hjärta börja bli svagare å svagare  >:(
EDIT: Maskinen har bara gått 27mil, helt otoligt  :o
« Senast ändrad: 14 februari 2010 kl. 14:56:48 av Miko »
Anmäl till moderator   Loggat
:rtfm: ()p

Utloggad Ironman

  • Mest grejer när man dör vinner
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1260
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Never underestimate stupid people in large groups.
    • Visa profil
Ironman
SV: Stort Haveri?
« Svar #1 skrivet: 14 februari 2010 kl. 15:09:03 »
Skulle tro att förgasaren har flödat.
Så att när du slog av maskinen så har det kommit ner i tråget.
Tror inte att det är ngt allvarligt.
mest troligt så har flottörventilen hängt sig så att det flödat över
Anmäl till moderator   Loggat
CF-Moto C-Force 800 EPS -14
Skidoo Summit 800 -15
VW Amarok -12
Golf 4-motion -13
Toro Aut 53
Toro ZS 4200 klippare
Toro 1128 OXE slunga

Driver:
WWW.PITEÅSTÖTDÄMPARSERVICE.SE
PITEÅS STÖRSTA ÅF för  Allroad, CF-Moto, Toro, Hitachi, Goes.mm

Utloggad Miko

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1024
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miko
SV: Stort Haveri?
« Svar #2 skrivet: 14 februari 2010 kl. 15:57:14 »
Okej, det kan ju förklara varför oljan såg ut som brunt vatten. Men det känns som det i sin tur skapat fel/onödigt slitage i motorn. För motorn kurra inte fint kan jag lova  :( Trycket som blir då motorn är överfylld med vätska måste ju tavägen någonstans, vilket något måste ge med sig eller blivit skadat. Alltså att köra med den motorn efter detta känns inte säkert alls  :(
Känns som dett skulle kunna skapa problem som dyker upp senare.

Har nu baxat hem dyngan iaf, blir väll att vinscha upp maskinen på kärra och åka till ÅF när de öppnar igen om ca en vecka.
Anmäl till moderator   Loggat
:rtfm: ()p

Utloggad Pegazus_Online

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1206
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • Whats Next. A Man Walking On The Moon.
    • Visa profil
Pegazus_Online
SV: Stort Haveri?
« Svar #3 skrivet: 14 februari 2010 kl. 16:31:40 »
kolla så att förgasargummit inte lossnat, gjorde det på min husaberg 501 fe. Small som satan och svårstartad, gick dåligt.
Anmäl till moderator   Loggat
Kör inte alls längre Cf Moto 500  R.I.P
Can Am Renegade 800R Xxc 2010 - Till Salu
Heltäckande hasplåt - Iron Baltic
Gbc Gator  27 10 12 - 27 12 12
Hand och tumvärme
L.E.D Positionsljus
DekalTrim
24 LED 72W Ramp
Extreme Snorkel Kit
qsc primär variator
Kör Polaris RZR 900Xp 2012 vägregg med massa lull lull
http://flensatvklubb.se

Utloggad Miko

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1024
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miko
SV: Stort Haveri?
« Svar #4 skrivet: 14 februari 2010 kl. 16:40:14 »
Citat från: Pegazus_Online skrivet 14 februari 2010 kl. 16:31:40
kolla så att förgasargummit inte lossnat, gjorde det på min husaberg 501 fe. Small som satan och svårstartad, gick dåligt.

Vad menar du med förgasargummit? :hmmm: :)
Anmäl till moderator   Loggat
:rtfm: ()p

Utloggad Edholm

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 220
  • Total likes: 1
    • Visa profil
Edholm
SV: Stort Haveri?
« Svar #5 skrivet: 14 februari 2010 kl. 17:46:46 »
Alltså insugsgummit som sitter på topplocket. Det förgasaren är istucken i och sedan fastklämd med ringklämma Det är vad många kallar för förgasargummit. Ibland kan det även vara gummit mellan förgasare och luftburk, vilket har visat sig lite svårhanterligt vid kyla på dessa maskiner och gärna poffar loss om det blir ett bakåtskjut i förgasaren (vilket är normal och kan hända lite nu och då vid startförsök, särskilt i kyla). Har hänt på min, och då går maskinen som en påse nötter, och låter jävligt hemligt. Kan även vara så att vevhusventilationen hoppas loss, en slang som går mellan motorblockets ovansida bakom cylindern i färdriktningen och upp till luftburken. Det är där överflödig olja och övertryck kommer ut om det är för mycket olja/vätska i motorn. Den slangen kan släppa av övertrycket då det inte sitter så jättehårt, utan bara har en lite fjäderklämma. Och när den gör det så letar sig allt vevhusljud ut därigenom och det låter ungefär som om alla lager plus kamkedjan är påväg att dö i motorn samtidigt. Hände också en gång när min bror lånade min hoj, och det ljudet och hur maskinen plötsligt gick skrämde väl fullkomligen skiten ur honom i tron om att nu hade han haft sönder brorsans hjuling på allvar.  ;D

En fråga: Körde du länge med det "bruna vattnet" i motorn? För det som troligtvis hänt är att din flottörnål häktat sig som tidigare talare pratade om, eller att det kommit skit i din bränslepump så att bränslepumpen inte stryper när motorn stängs av. Den är vacuumstyrd från insuget och öppnar så fort motorn börjar "suga", dvs när motorn är igång. Hursom rinner soppa ner i förbränningsrummet när motorn är avstängd, förbi kolven, och sen ner i motoroljan och späder ut den till det bruna vatten du beskrev för oss. Denna blandning smörjer fortfarande motorn litegrann, men det är inte rekommenderat alls att köra på, så byt olja snarast innan du startar den igen, eller låt ÅF göra det. Samma grej händer lite nu och då på japanska motorcyklar när folk råkar glömma sitt "PRI"-läge på (ett läge då soppan rinner obehindrat till förgasaren, används vid starter med tomma förgasare, i kallt väder eller när motorn inte varit igång på länge), och det brukar antingen  i bästa fall sluta i en motor som går och låter illa, eller en förare som inte är lyhörd och kör vidare, och får en motorn som blir utsliten långt i förtid eller rentav totalhavererad. Eller att bränslepump/flottörnål hindras från att stänga normalt när de ska stänga, te.x pg.a skräp i systemet.  Be din ÅF kolla så att inte vevstaken är krökt, detta mäts genom att kolla hur högt kolven når i övre vändläget. Om det låg kvar vätska ovanpå kolven så komprimeras inte den som luft gör när kolven går i toppläget och vänder, utan kan resultera i en krökt vevstake, i bästa fall blåsta packningar, men då borde den inte startat alls.  Även om dessa motorer faktiskt har väldigt starka innre delar.
Anmäl till moderator   Loggat
Friskt kopplat är hälften brunnet"

CF Moto Allroad 500 Wide ITP Edition

Dinli DMX 450 -06 (brorsans nu)

Utloggad Miko

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1024
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miko
SV: Stort Haveri?
« Svar #6 skrivet: 14 februari 2010 kl. 18:56:07 »
Citat från: Edholm skrivet 14 februari 2010 kl. 17:46:46
Alltså insugsgummit som sitter på topplocket. Det förgasaren är istucken i och sedan fastklämd med ringklämma Det är vad många kallar för förgasargummit.
Ja men då va det som jag tänkte, hade bara inte hört förgasargummi förut  ;) Har inte kollat detta ännu.
Citera
En fråga: Körde du länge med det "bruna vattnet" i motorn? För det som troligtvis hänt är att din flottörnål häktat sig som tidigare talare pratade om, eller att det kommit skit i din bränslepump så att bränslepumpen inte stryper när motorn stängs av. Den är vacuumstyrd från insuget och öppnar så fort motorn börjar "suga", dvs när motorn är igång. Hursom rinner soppa ner i förbränningsrummet när motorn är avstängd, förbi kolven, och sen ner i motoroljan och späder ut den till det bruna vatten du beskrev för oss. Denna blandning smörjer fortfarande motorn litegrann, men det är inte rekommenderat alls att köra på, så byt olja snarast innan du startar den igen, eller låt ÅF göra det. Samma grej händer lite nu och då på japanska motorcyklar när folk råkar glömma sitt "PRI"-läge på (ett läge då soppan rinner obehindrat till förgasaren, används vid starter med tomma förgasare, i kallt väder eller när motorn inte varit igång på länge), och det brukar antingen  i bästa fall sluta i en motor som går och låter illa, eller en förare som inte är lyhörd och kör vidare, och får en motorn som blir utsliten långt i förtid eller rentav totalhavererad. Eller att bränslepump/flottörnål hindras från att stänga normalt när de ska stänga, te.x pg.a skräp i systemet.  Be din ÅF kolla så att inte vevstaken är krökt, detta mäts genom att kolla hur högt kolven når i övre vändläget. Om det låg kvar vätska ovanpå kolven så komprimeras inte den som luft gör när kolven går i toppläget och vänder, utan kan resultera i en krökt vevstake, i bästa fall blåsta packningar, men då borde den inte startat alls.  Även om dessa motorer faktiskt har väldigt starka innre delar.

Ja kan väll gissa på att maskinen gick 1min, först hörde jag bara en smäll vid start som jag inte riktigt kunde lokaliserar var det kom ifrån till en början.
Jag klev av maskinen för att kunna lokalisera oljuden och under den minuten blev det värre tyckte jag och då stängde jag av den, det lät som ett jädra tröskvärk.....jag var rätt säker på att hela jädra maskinen skurit ihop.
Jag ska inte säga att vevstaken är krökt men nått säger mig att den är det. Har inte gjort några mer startförsök så jag har ingen aning om den startar igen.
Så jag skulle inte tro att det bara är å byta olja och tuta igen, nått mer har hänt annars skulle det inte låta som ett tröskverk.

(Tar i när jag säger den låter som ett tröskverk men det låter INTE bra iaf)

Anmäl till moderator   Loggat
:rtfm: ()p

Utloggad Mackan_450

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1752
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • KVICKSUND Sveriges eget Dubai
    • Visa profil
Mackan_450
SV: Stort Haveri?
« Svar #7 skrivet: 14 februari 2010 kl. 19:53:51 »
tömm ur olja lukta om den luktar bensin tömm eller byt filter häll i ny olja o provstarta
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Miko

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1024
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miko
SV: Stort Haveri?
« Svar #8 skrivet: 14 februari 2010 kl. 21:32:48 »
Citat från: Mackan_450 skrivet 14 februari 2010 kl. 19:53:51
tömm ur olja lukta om den luktar bensin tömm eller byt filter häll i ny olja o provstarta
Dedär får min ÅF ta hand om, ska vinscha upp dyngan (ja det känns så just nu) på kärra och åka dit med den till veckan.
Anmäl till moderator   Loggat
:rtfm: ()p

Utloggad goatfactory

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 66
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
goatfactory
SV: Stort Haveri?
« Svar #9 skrivet: 14 februari 2010 kl. 21:50:54 »
Låter illa det där vad som än hänt, men det låter som du iaf har garanti kvar på eländet.

Jag skulle göra absolut ingenting i ditt läge, har du fått såna mängder bränsle i oljan så är det troligtvis något som gett med sig och det är ÅF:s problem att lösa. 

En fråga, hur menar ni att den skulle kunnat överflöda och fylla motorn med bränsle?  via kolvringarna?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad SugBritt

  • AtvAvesta
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 638
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Permobilen
    • Visa profil
SugBritt
SV: Stort Haveri?
« Svar #10 skrivet: 14 februari 2010 kl. 22:08:23 »
Ja soppan skulle ju kunna rinna ner via komp + oljeringen men det Jag funderar på är...
Hur lång tid skulle inte bensinen behöva rinna för att ens Kunna komma upp i nivån för oljetickan? Det måste ju vara flera liter! Om dessa mängder runnit ner borde det STINKA soppa runt hela skogen om man Ens skulle få igång den? Hur lång tid borde det inte ta?

Kan verkligen motorn starta med dessa mängder vätska i sig + det överfyllda förbränningsutrymmet...Kan stiftet ens gnista? En sur motor/stift kräver ju inte Såå mkt för att bli vrångt!

Shit vilken otur Miko!! Lider med dig :(
Anmäl till moderator   Loggat




www.AtvAvesta.se    Glöm inte att se våra FILMER
Vi har Leden runt hörnet ;)

Utloggad Miko

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1024
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miko
SV: Stort Haveri?
« Svar #11 skrivet: 14 februari 2010 kl. 22:25:54 »

Citat från: goatfactory skrivet 14 februari 2010 kl. 21:50:54
Låter illa det där vad som än hänt, men det låter som du iaf har garanti kvar på eländet.

Jag skulle göra absolut ingenting i ditt läge, har du fått såna mängder bränsle i oljan så är det troligtvis något som gett med sig och det är ÅF:s problem att lösa.  

En fråga, hur menar ni att den skulle kunnat överflöda och fylla motorn med bränsle?  via kolvringarna?
Skulle det nu visa sig att det är som vi spekulerar i här så kommer jag aldrig mer lite på den motorn om de inte byter ut hela skiten.
Och jag anser att detta är helt utom alla gränser på vad som får hända en maskin som är splitter ny (3,5 månader gammal) Gått endas 27 mil, aldrig kört den riktigt hårt ens, inte för det behöver ha nån inverkan men.

Listan på problem börjar bli VÄLDIGT lång under BARA 3,5 månader  :(veryangry):

Tråkiga är att jag gillar ju maskinen förövrigt, men samtidigt vill jag inte ha en maskin som jag inte kan lita på alls.
Säga vad man vill om CF Moto men min maskin håller då inte alls den kvaliten jag fått en bild av att cf moto ska hålla.  :(
Anmäl till moderator   Loggat
:rtfm: ()p

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 ... 5  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Stort Haveri?
 


Online just nu.

632 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 651. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info