För att sen slippa se sina medmänniskor göra samma "misstag" som man själv gjort genom att köpa billiga maskiner med högt värdetapp och tveksam kvalité så är det många här på forumet som försöker ge tips.OM man vill satsa på hobbyn och om man vill köra på ställen där chassiet spelar in, då är det faktiskt värt de extra kronorna.
jag började med att köpa en 250 kines åh jag tycker inte d e dumt om jag nu hade tröttnat efter ett par rundor hade d varit mindre pengar att förlora helt klart
Sen om man jämför en maskin som ny kostar 60 (SMC tex) och en som kostar 110 (Raptor tex) så är det skillnad i kvalité och driftsäkerhet.
Sen att det är tråkig att ligga ute med pengarna kan stämma, men de flesta tar nog lån och då liggs det ju inte ute med några pengar... då är det räntan som kostar, vilket för 60 000 är typ samma som en pizza per vecka.Men alla tänker olika, osv...
Funderar man ens på att ta ett lån på 5 år så blir valet ännu enklare, vill man gå och betala på ett lån så vill man väl ha en maskin som funkar i fem år.....
Citat från: LAHA skrivet 15 februari 2010 kl. 00:24:48Funderar man ens på att ta ett lån på 5 år så blir valet ännu enklare, vill man gå och betala på ett lån så vill man väl ha en maskin som funkar i fem år.....Och???Min smc250-05 fungerar alldeles utmärkt fortfarande, vad ville du komma fram till med ditt uttalande?