Har du data på det SKF lagret, dimensioner?
Då var en hel dag med skruvande över.Remmen var inte riktningbestämd, och inte såg jag nåt fel inne i CVT-huset, så jag kastade det hela ihop igjen... Ljudet var där fortfarande.Ja, ja, "ont ska ont fördriva" häter det ju, så jag tog mig en rejäl skogstur och lot maskinen få kjöra sig. Ingen tok-kjørning, bara hård off-road kjørning.Plötsligt börja maskin-jæ..... at dra uruselt.... Va' fan nu då?Hem å plocka isär maskinen igjen.Nu hadde min nya packbox lösnat från sitt läge och CVT-huset var fullt i olja igjen... Så mycket för "ny och bättre packbox"...Nu står den nedplockat och väntar på morgondagen, då jag ska sätta dit den originala packboxen, nytt lager och nya packningar.Därefter ska den annonseras "FOR SALE"!Nog är nog!Mvh
Hmmm, va trist!Ang det du säger att det nya lagret har glapp så är det ju inte bara det lagret som håller i axeln.Du har ju lager i cvt-kåpan också.Ett ensamt lager av den modellen kan inte bli glappfritt, det rör sig ju i lagret.Så när CVT-kåpan är på plats har du extra stöd i den också.MVH / Benny
Vad Benny menar är att detta er ett kullager, som inte är beräknat för att ta upp radiell rörelse lengre ut enn til inner-ringens yttra yta. Om jag bevegar, i det här tilfället, en aksel 20 cm ut från upplagringen, så vill man alltid ha en viss radiell rörelse, glapp m.a.o., så långt ifrån upplagringen. Om det inte, igjen i det här tilfället, hadde varit en upplagring i CVT-kåpan, så ville rimligt vis inte detta ena lager kunne ta upp all radiell rörelse hela vägen ut til axel-tappen.På så sett vil man alltid uppleva radiell rörelse en bit utifrån upplagringen på et kul-lager. Om det i det här tilfellet inte hadde varit et stödlager i CVT-kåpan, måste man ha användt et mycket bredt rull-lager der det idag sitter et kul-lager. Jag antar det var så Benny menade. Rätta mig om jag tar fel Benny. Mvh