can am+ 2010 den har nog starkaste motorn rapp på gas menas polaris är mjuk i i början + bensin snål + 4wd med den nya diffen 2010 + variator intagen sitter högt på 2010 + gött motorljud på vanligt v twin vis + vinch är väll redan monterad slipper köpa till - fjädring i terräng känns inte lika följsam som polaris - liten kylareoch att axlar skulle gå sönder på 850 det är inte vanligt dom ska va riktigt väldimensionerade och med motorn längsmonterad så tycker jag det är en riktigt bra och go körställning,motorbromsen adc är riktigt bra ocksåsom referens så har jag ägt en grizzly, provkört thundercat och renegade 800 -09 och outlander -10och äger en polaris 850, men jag skulle inte ha nåt emot att äga en can am 2010 med servo
127 000 är listpriset, men det går säker att pruta ganska bra på om det är renköp.Servon är kanon, man kunde iofs ha klarat sig med endast ett läge, MAX läget är för lätt och blir lite konstigt om du kör väg.Men som sagt- diffen är kanon, motoreffekten tar aldrig slut och den går mjukt och fint i skogen.Vill du sen köra lite mer lera och vatten så finns det mängder med fina kit att köpa med snorklar och sånt.Det börjar dyka upp åt Polarisen med, men snorklarna hamnar väldigt utspritt på maskinen, det är inte så snyggt...Soppa förbrukningen är väldigt låg.När vi var i Timrå var jag en av de som tankade absolut minst, Polarisen drar betydligt mer , mest drog utan tvekan en CF Moto 500.Min drar mindre än en Grizzly 700, vi brukar kolla hur många liter det går i efter körning.OJ! nu sitter jag och ljuger lite....det är min gamla -08 som jag kollat, inte den nya!Sorry! tror inte det skiljer så mycket.
800 mil?!? De var inte illa!Jag är mycket tacksam för era synpunkter och erfarenheter, stort tack!Gällande canam:en så är de enda som för min del talar mot, att den är av "gammal" design. Har set ut likadan sedan typ 05 eller? bortsett från lite färg.Jag köper en maskin för att ha den i 5 år minst, vore taskigt om de kommer med ett nytt chassi till nästa år?någon som hört några ryckten från brp?Detta borde inte vara fallet med polarisen då den är relativt ny!
varför skulle det inte finnas en polaris som gått lika långt? jaja hur som helst lycka till.
Citat från: polaris xp skrivet 7 januari 2010 kl. 20:40:08varför skulle det inte finnas en polaris som gått lika långt? jaja hur som helst lycka till.850XP menar jag..det finns ju Can-am:er som gått över 2000mil...850 är ju en nyare modell