Citat från: "Rohnny"Topp farten var lik men brukte litt lengre tid på og komme dit. Jag antar att du menar att det var maskinen med alla orginal vikter som tog längre tid på sig att komma upp i topp fart?
Topp farten var lik men brukte litt lengre tid på og komme dit.
Har nu rivit bort den främre variatortallriken igen på min linhai, kollade slitytan på tallriken och den är 47 mm, remmen "bottnar" inte i tallrikens centrum , alltså den når inte ända ner till axeln på tallriken utan slitytan börjar ca 7 mm upp, och samma gäller längst ut på skivan/tallriken, slitytan slutar ca 6 mm från kanten på skivan, Så jag vill påstå att om man fick remmen att "klättra" längre upp på skivan så borde den gå atv:n gå fortare, och det skulle gå att lösa om man slipade bort ca 3-4 mm på den distans som håller isär dom 2 främre skivorna, den bortslipade delen borde gå att ersätta med en större bricka om nu det inte skulle fungera. Nu återstår bara att se hur långt ner remmen går på den bakre skivan, (om den "bottnar" kan vi lägga ner allt,) jag har dock inte lyckats att ta bort den ännu, utan har bara fått bort den första delen och inte den stora muttern ca (45 mm stor mutter). Någon som lyckats med att ta bort den bakre skivan kan ju mäta den slityta som remmen lämnar.Om man skulle räkna procentuellt så skulle remmen komma ca 14% högre upp på skivan och det borde ge ca 11 km/tim till på toppfarten, och ju högre upp remmen kommer ju längre sträcka blir det för remmen, så jag tror nog att det skulle ge närmare 15-18km/tim totalt på toppfarten,Jag kan ha fel, men jag tycker att det borde fungera på det sättet, jag ska testa det så fort jag fått dom tre stycken fjädrar som håller dom tre band på plats bakom den stora muttern. Man får inte glömma att luftmotståndet blir större, det problemet borde gå att lösa med lite lättare vikter i varriatorn alt. man tar bort vart annan som redan sitter i variatorn som original.Ett tips är att inte starta upp hojjen när man tagit bort den första kåpan på den bakre skivan, såvidare ni inte vill beställa hem nya fjädrar ni oxå