Tycker det är lite konstigt att du inte testat en sk märkes maskin undet tiden (4år) då du hade dinlin, och redan då kände denna ENORMA skillnad : Fick för mig att i andra trådar var det mest eftermarknadsprylarna du var missnöjd med, och inte maskinen och effekten i sig.Men det verkar ju som att du har dina skäl att inte gilla märket dinli längre och det tänker jag inte lägga mig i.(var och en får gilla sina saker hur mycket man vill, gillar man eftermarknadsprylar så gör man) Vad andra skriver/tycker som bor i närheten av mig är inget jag bryr mig om, jag skriver bara om erfarenheter jag har med min maskin. Jag höjer inte min maskin till skyarna heller utan håller mig bara till fakta och erfarenhet.
Är det plats för 2 på Kawasakin?
Tycker det ändå är lite konstigt att när du testade sk märkes maskiner så borde du väl ändå känt en del av denna enorma skillnad som gjort dig sugen på att byta, men ändå inte gjorde det. Att det inte kommer så mycket eftermarknads grejor är väl ändå inte Dinli självas fel. Eftermarknadsgrejer tillverkas ju av andra inte märket själv (oftast och det finns undantag)Och hur mycket eftermarknadsprylar finns till dessa maskiner du gärna rekommenderar?Sedan vet ju du också att Dinlin har förbättrats en del med åren (dem har även haft sina små problem under tiden som du även vet) Så en 2005 och en 2010 är inte samma sak. Detta fortsätter ju att utveklas, och med tiden kanske vi får se en dinli mer seriöst på tävlingsbanorna runt om i världen. Hade jag tävlat i mx så hade även jag inte haft en dinli att tävla med, då den är lite för tung utan köpt mig en oreggad sk märkes, och sedan haft en dinli reggad för att busa med på fritiden. (det har man råd med då en Dinli ändå är billig att äga, annars skulle jag inte haft kvar den)Jag har även testat en del sk märkes och tyckt att dem känns bra men ändå inte sett nyttan av att uppgradera för dem pengar det handlar om. Sedan har man ju sett att även dem går sönder och det kostar faktiskt en del att laga dem. Det vet nog du ocksåVar ett tag faktiskt sugen på en kfx700 men efter att ha studerat dem en del så insåg jag att den hade vissa fördelar men för många nackdelar för mig, för att motivera den stora prisskillnaden./henke
vad för nackdelar?
Citat från: pattho0 skrivet 7 november 2009 kl. 22:56:44Det är ingen skillnad på modellerna från 2003-2009 förrutom två mindre detaljer (ventilbryggorna och styrstagen modifierades from -07). Tyvärr slutade Kawasaki tillverka KFX700 from 2010. Är inte -08 och nyare 4x4?
Det är ingen skillnad på modellerna från 2003-2009 förrutom två mindre detaljer (ventilbryggorna och styrstagen modifierades from -07). Tyvärr slutade Kawasaki tillverka KFX700 from 2010.